اپلیکشن موبایلی ChatGPT راه اندازی شد

شرکت OpenAI اعلام کرد اپلیکشن موبایلی ChatGPT برای سیستم عامل iOS  راه‌اندازی کرده است و نسخه اندروید آن قرار است«به زودی» عرضه شود.

به گزارش تکناک، این شرکت می گوید اپلیکشن موبایلی ChatGPT ، تاریخچه چت را با وب همگام‌سازی می‌کند، همچنین دارای ورودی صوتی است که توسط مدل تشخیص گفتار منبع باز Whisper پشتیبانی می‌شود و استفاده از آن رایگان است. این برنامه روی آیفون و آیپد قابل استفاده است و می توانید آن را از اپ استور اینجا دانلود کنید.

OpenAI می گوید که ابتدا اپلیکشن موبایل  ChatGPT  را در ایالات متحده عرضه می کند و سپس عرضه آن را “در هفته های آینده” به سایر کشورها نیز گسترش خواهد داد.

اپلیکشن موبایلی ChatGPT

 

OpenAI قبلاً اشاره ای به عرضه یک برنامه تلفن همراه نکرده است ، اما با توجه به محبوبیت باورنکردنی ChatGPT  اپلیکشن موبایلی ChatGPT منطقی است. ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT آبان ماه سال گذشته  راه اندازی شد، اما به سرعت بین کاربران محبوبیت پیدا کرد. برخی برآوردها نشان می دهد این ربات دو ماه بعد از راه اندازی 100 میلیون عضو جذب کرده است، اگرچه OpenAI هرگز این ارقام را تأیید نکرده است..

راه اندازی اپلیکشن موبایلی ChatGPT با توجه به رویکرد تا حدودی دوسویه OpenAI برای قرار دادن ChatGPT در بازار جالب است. اگرچه  ربات چت به عنوان یک آزمایش راه اندازی شد، اما به سرعت مخاطبان مصرف کننده ای پیدا کرد که از این ربات برای همه چیز از تقلب در مقالات دانشگاهی گرفته تا برنامه های تجاری استفاده می کردند.

در ماه فوریه، OpenAI اشتراک ChatGPT Plus راه‌اندازی کرد که دسترسی اولویت‌دار و پاسخ‌های تولید شده با استفاده از آخرین مدل زبان شرکت، GPT-4 را ارائه می‌دهد. هزینه آن در ماه 20 دلار است.

تا به امروز، بهترین راه برای دسترسی به مدل‌های زبان OpenAI در تلفن همراه، استفاده از برنامه Bing مایکروسافت بوده است که دسترسی به چت ربات مجهز به GPT-4 این شرکت را ارائه می‌دهد.

عرضه اپلیکشن موبایلی ChatGPT به صورت رسمی توسط شرکت OpenAI  احتمالاً برخی از این کاربران را از مایکروسافت که از دسترسی به ربات چت خود به عنوان راهی برای جذب افراد به سمت Bing و Edge استفاده می کند، جذب خواهد کرد.

همچنین امیدواریم که راه اندازی اپلیکشن موبایل  ChatGPT   به صورت رسمی ، افراد را از ثبت نام در برنامه های هرزنامه و جعلی بی شماری که ادعا می کنند دسترسی به ربات چت در تلفن همراه را ارائه می دهند، متوقف کند.

البته ChatGPT همان مشکلاتی را که در وب دارد در موبایل نیز دارد. این مشکلات  شامل تمایل ربات به جعل اطلاعات با اطمینان کامل و ترس از نقض حریم خصوصی است. OpenAI اخیراً به کاربران این امکان را داد که مکالمات را خصوصی کنند و صفحه اصلی برنامه (همانطور که در بالا مشاهده شد) همچنان به کاربران هشدار می دهد که “اطلاعات حساس” را در برنامه به اشتراک نگذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.