جوانان رکورددار استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه

در دنیای امروز، اپلیکیشن های موبایل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند. در نظرسنجی اخیر انجام‌شده توسط Bitkom، تعداد اپلیکیشن های تلفن همراه مورد استفاده فعال مردم، مشخص شده است.

به گزارش تکناک، طبق این نظرسنجی تعداد متوسط اپلیکیشن های تلفن همراه مورد استفاده، به‌خصوص در میان کاربران جوان‌تر بسیار زیاد است.

طبق این نظرسنجی، کاربر مورد بررسی هرچه جوان‌تر باشد، تعداد اپلیکیشن‌های مورد استفاده وی بیشتر است. تنها درصد کمی یعنی حدود 8 درصد از کاربران مینیمالیست بوده و از کمتر از ۱۰ اپلیکیشن در گوشی های هوشمند خود استفاده می‌کنند. 17 درصد دیگر از افراد مورد بررسی از 10 تا 20 اپلیکیشن در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند. با این حال، میانگین تعداد اپلیکیشن‌های مورد استفاده توسط افراد بسیار زیاد است. طبق این نظرسنجی، کاربران به طور میانگین از 31 اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

افراد جوان بیشتر از افراد مسن از  استفاده می کنند. کاربران 16 تا 29 ساله به طور متوسط از 42 اپلیکیشن نصب‌شده روی گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند و با افزایش سن این تعداد کاهش می یابد. این روند را می توان به تمایل بیشتر افراد جوان‌تر به فناوری و احتمال پذیرش بالاتر فناوری های جدید نسبت داد.

طیف گسترده ای از اپلیکیشن های امروزی موجود امکان انجام کارهای مختلفی از طریق گوشی هوشمند از سفارش غذا گرفته تا درخواست تاکسی، خرید آنلاین، پرداخت قبوض، را فراهم می‌کنند. با این حال، افزایش تعداد اپلیکیشن های موجود بر رفتار استفاده کاربران نیز تأثیر گذاشته است.

افزایش استفاده از اپلیکیشن‌ها

همچنین، طبق این نظرسنجی، محبوب ترین اپلیکیشن های تلفن همراه، اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، واتساپ و اینستاگرام هستند. سایر اپلیکیشن های محبوب، اپلیکیشن های پیام رسانی، اپلیکیشن های ایمیل و اپلیکیشن های مسیریابی هستند.

پس علت نصب تعداد زیادی اپلیکیشن در تلفن های هوشمند خود با وجود استفاده از تعداد کمی از آنها چیست؟ از دلایل آن می‌توان به سهولت دانلود اپلیکیشن‌ها، تنها با چند ضربه در کنار بمباران تبلیغاتی اپلیکیشن های جدید اشاره کرد. این تبلیغات باعث می‌شود علیرغم عدم استفاده از خدمات اپلیکیشن احساس نیاز به آنها در ما ایجاد شود.

از دیگر دلایل وجود اپلیکیشن های تلفن همراهبسیار می‌توان به دشواری حذف آنها اشاره کرد. گویا وقتی یک اپلیکیشن را دانلود کردیم، برای همیشه در دستگاه ما باقی خواهد ماند. ممکن است از آن استفاده نکنیم، اما نمی خواهیم در صورت نیاز در آینده دوباره مجبور به دانلود آن شویم.

نکاتی برای کاهش تعداد اپلیکیشن های موجود در تلفن هوشمند

برای جلوگیری از ازدیاد اپلیکیشن های تلفن همراه خود به نکات زیر توجه کنید:

  • با دقت اپلیکیشن های تلفن همراه مورد نظر را انتخاب و دانلود کنید. فقط اپلیکیشن هایی را که می دانید از آنها استفاده خواهید کرد، دانلود کنید.
  • اپلیکیشن های بلااستفاده را حذف کنید. اگر نمی‌خواهید از اپلیکیشنی استفاده کنید، نیازی به نگه‌داشتن آن در تلفنتان نیست.
  • اپلیکیشن های تلفن همراه خود را نظم دهید و آنها را در پوشه‌های مختلف مانند رسانه‌های اجتماعی، پیام‌رسانی و بازی‌ها دسته‌بندی کنید. این کار پیدا کردن اپلیکیشن های مورد نیاز را آسان تر می کند.
  • از لانچر استفاده کنید. لانچر یک اپلیکیشن شخص ثالث با امکان ایجاد تغییر در ظاهر و احساس صفحه اصلی شما است و می‌تواند یک راه عالی برای پاکسازی صفحه اصلی و یافتن اپلیکیشن های مورد نیاز باشد.

با رعایت این نکات می توانید تعداد اپلیکیشن های گوشی هوشمند خود را کاهش دهید و استفاده از آن را نیز آسان تر کنید.

  • تکثیر اپلیکیشن‌ها می تواند طاقت‌فرسا باشد. همچنین پیگیری انتشار همه اپلیکیشن‌های جدید دشوار، و تصمیم گیری انتخاب از میان آنها دشوار تر است.
  • وجود تعداد زیاد اپلیکیشن می تواند حواس پرتی ایجاد کند. مرور فروشگاه‌های اپلیکیشن و امتحان موارد جدید آسان است و قبل از اینکه متوجه شوید، ساعت‌های بسیاری را صرف دانلود برنامه‌های ناکارآمد کرده‌اید.
  • در نهایت، این مسأله به تصمیم هر فرد درباره تعداد اپلیکیشن مورد نیاز در تلفن خود و نحوه استفاده از آنها بستگی دارد. اما اگر تعداد زیاد اپلیکیشن‌های موجود باعث سردرگمی و حواس‌پرتی می‌شود، ممکن است زمان آن رسیده باشد که میزان استفاده خود از اپلیکیشن‌‌ها را دوباره ارزیابی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.