اپل تا 2024 به جای آیفون، آیپد تاشو عرضه می‌کند

به گزارش تکناک، CCS Insight می‌گوید آیپد تاشو احتمالاً قبل از آیفون تاشو عرضه می‌شود و با جریان شرکت‌های لوازم الکترونیکی مصرفی که گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو عرضه می‌کنند، مقابله می‌کند.

این شرکت تحلیلی همچنین پیش‌بینی می‌کند که اپل احتمالاً مودم 5G خود را در سری پردازنده‌های A  برای آیفون‌ها در سال 2025 ادغام خواهد کرد.

شرکت اپل احتمالاً در سال 2024 یک آیپد با صفحه نمایش تاشو عرضه خواهد کرد، شرکت تحلیلی CCS Insight همچنین گفت، پیش بینی می‌شود غول فناوری ایالات متحده به زودی آزمایش فناوری تاشو را آغاز خواهد کرد.

آیپد تاشو

CCS Insight گزارش پیش‌بینی‌های سالانه‌اش را روز سه‌شنبه منتشر کرد که در آن تحلیل‌گران گروه پیش‌بینی‌هایی درباره محصولات و روندهای آینده انجام می‌دهند.

در جدیدترین گزارش، CCS Insight پیش‌بینی کرد که اپل به جای شروع با آیفون تاشو، ظرف دو سال آینده یک آی‌پد تاشو عرضه خواهد کرد.این برخلاف دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ است که به جای تبلت، گوشی‌های هوشمند تاشو عرضه کرده‌اند.

بن وود، رئیس تحقیقات CCS Insight در مصاحبه ای به CNBC گفت: در حال حاضر منطقی نیست که اپل یک آیفون تاشو بسازد. ما فکر می‌کنیم که این شرکت از این روند اجتناب می‌کند و احتمالاً یک iPad تاشو رو امتحان خواهد کرد.

وود همچنین افزود: یک آیفون تاشو برای اپل بسیار ریسکی خواهد بود، اول از همه اینکه باید به طور باور نکردنی گران باشد تا جای آیفون های موجود را نگیرد.

این تحلیلگر گفت که یک آیفون تاشو احتمالاً باید حدود 2500 دلار قیمت داشته باشد. آیفون 14 پرو مکس اپل (با بیشترین فضای ذخیره سازی) که گران ترین مدل فعلی است، حدود 1599 دلار قیمت دارد.

وود همچنین گفت که اگر اپل هر گونه مشکل فنی با گوشی تاشو داشته باشد، انتقاد منتقدان به اپل به خاطر این مشکلات جنون آمیز خواهد بود.

وود گفت: با این حال، اپل هیچ گزینه ای جز واکنش نشان دادن ندارد، زیرا روند حرکت به سمت وسایل تاشو در حال افزایش است.  از این رو این شرکت با یک آیپد تاشو شروع می‌کند.

او گفت که این به اپل فرصتی می‌دهد تا نحوه پیاده‌سازی و مقیاس‌بندی فناوری صفحه‌نمایش تاشو و همچنین “دمیدن زندگی جدید” را در محدوده آی‌پد بیاموزد.

در مورد نیات اپل در مورد محصولات صفحه نمایش تاشو، شایعات زیادی وجود دارد. در اوایل سال جاری، شرکت تحقیقات بازار Display Supply Chain Consultants اعلام کرد که بعید است اپل تا سال 2025 وارد بازار گوشی های هوشمند تاشو شود. با این حال، این شرکت گفت که اپل در حال بررسی فناوری تاشو برای نمایشگرهایی با اندازه حدود 20 اینچ است. شرکت تحقیقات بازار گفت که این می‌تواند بر روی یک محصول جدید نوت بوک تاشو متمرکز شود.

پیش‌بینی‌ها در مورد آیفون تاشو حداقل چهار سال است که وجود دارد. سال گذشته، مینگ چی کو از TF International Securities، تحلیلگر برجسته اپل که به دلیل پیش‌بینی‌های معتبرش شناخته می‌شود، گفت که این شرکت می‌تواند آیفونی با صفحه نمایش تاشو در سال 2024 عرضه کند.

اپل 5G و پردازنده را در تراشه ترکیب می‌کند

CCS Insight همچنین پیش بینی می‌کند که اپل به سرمایه گذاری در طراحی تراشه خود ادامه خواهد داد.

در حال حاضر، غول کوپرتینویی تراشه ‍‌های سفارشی خود را برای آیفون و آیپد طراحی می‌کند. این شرکت به سازنده تراشه آمریکایی Qualcomm، برای مودم‌هایی که به این دستگاه‌ها اجازه می‌دهند برای اتصال5G  به شبکه‌های اینترنت تلفن همراه متصل شوند، متکی است.

با این حال، CCS Insight گفت که اپل احتمالا مودم 5G خود را در سری پردازنده‌های A برای راه حل «تک تراشه» برای آیفون‌ها در سال 2025 ادغام خواهد کرد.

اپل در سال 2019 کسب و کار مودم اینتل را تصاحب کرد. این موضوع منجر به این گمانه‌زنی شد که این غول فناوری خیلی سریع Qualcomm را کنار زده و از مودم‌های خود در دستگاه‌های خود استفاده خواهد کرد. با این حال، هنوز این اتفاق نیفتاده است.

Kuo از TF International Securities در ژوئن گفت که انتظار دارد این شرکت به استفاده از تراشه‌های Qualcomm برای آیفون‌های عرضه شده در سال 2023 ادامه دهد.

وود گفت که اپل “قابلیت های داخلی” خود را افزایش داده است تا بتواند از مودم‌های خود در آیفون‌ها استفاده کند.

وود گفت: آنها (اپل) سالهاست که به دنبال این هدف است. آنها حق مالکیت این دارایی‌ها را از واحد مودم اینتل خریداری کردند. آنها برای ارتقا آن سخت کار کرده اند، آنها بسیار مشتاق هستند تا مطمئن شوند که نقاط کنترل خود که در اختیار دارند را گسترش می‌دهند.آنها نمی‌خواهند مجبور باشند برای فناوری خود به یک تامین کننده ثانویه هزینه پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.