اپل صفحه نمایش تاشو خود ترمیم ‌شونده می سازد

طی دو سال گذشته، بازار تلفن های همراه با صفحه نمایش تاشو رشد سریعی داشته است. با این حال، مشکل بزرگ تلفن های همراه دارای نمایشگر تاشو، چین واضح این گجت ها است.

به گزارش تکناک، البته نمایشگر‌های تخت به دلیل تا نشدن با این مشکل مواجه نمی‌شوند. در نتیجه، برندهای تلفن همراه مدتی است که به دنبال پاسخی برای این مشکل هستند.

طبق لیست به تازگی منتشر شده از اداره علائم تجاری و ثبت اختراع ایالات متحده آمریکا (USPTO)، اپل یک پتنت برای یک تلفن تاشو ثبت کرده است. ویژگی کلیدی این پتنت ترمیم خود‌به خود ناحیه چین خوردگی صفحه نمایش است.

اپل در حال کار بر روی روش جدیدی برای بهبود خود به خودی چین و چروک صفحه با استفاده از گرما، نور، جریان الکتریکی یا انواع دیگر محرک های خارجی است. با استفاده از این فناوری، خطر آسیب تصادفی صفحه نمایش تاشو نیز بسیار کاهش می یابد.

عرضه تلفن تاشو اپل در آینده

اپل در آینده یک گجت با صفحه نمایش تاشو را عرضه خواهد کرد. ایده یک دستگاه لولایی بسیار هیجان انگیز است و با استفاده از این طراحی، این گجت قادر به تاشدن از طریق لولا خواهد بود و کاربران می‌توانند فضای بیشتری در صفحه نمایش دستگاه خود داشته باشند. حمل این گجت ممکن است با استفاده از صفحه نمایش منعطف در قسمت لولا و قرارگیری بین اولین و دومین اجزای قاب نمایشگر آسان‌تر شود.

اپل همچنین قصد افزودن لایه‌ای از فناوری خود ترمیم‌شونده به پوشش صفحه نمایش را به منظور بهبود ظاهر و احساس گجت‌های مدرن و کاهش خطر خراش و فرورفتگی را دارد. این لایه خود ترمیم شونده ممکن است روی کل نمایشگر یا فقط در مناطق انعطاف پذیر تعبیه شود.

به منظور بهبود انعطاف پذیری، لایه پوششی نمایشگر ممکن است دارای یک لایه الاستومری در ناحیه انعطاف پذیر باشد و با استفاده از محرک های خارجی مانند گرما، نور و جریان الکتریکی، خود را بهبود بخشد.

اپل به دلیل ارائه محصولات نوآورانه شناخته می‌شود و آخرین اخبار نوآورانه آن مربوط به گوشی تاشو این شرکت است. شایعات پیرامون آیفون تاشو مدتی است که منتشر می‌شود و به نظر می رسد این شرکت بالاخره کار روی آن را آغاز کرده است. در این مقاله، تمام شایعات مربوط به گوشی تاشو اپل بررسی شده است.

تاریخ انتشار

گزارش TechRadar در سال 2021 عدم عرضه آیفون تاشو تا سال 2023 را عنوان کرده بود. با این حال، شایعات اخیر حاکی از احتمال عرضه یک آیفون فولد در سال 2023 است. این شایعات بر اساس ادعای یک منبع داخلی در صنعت مبنی بر تصمیم اپل درباره عرضه یک آیفون تاشو 8 اینچی تا پایان سال 2023 منتشر شده است. طبق این گزارش، اپل همچنین مشغول توسعه یک تبلت تاشو است.

نمایشگر

طبق گزارش Tom’s Guide، مینگ  چی کو ادعا می کند اولین آیفون تاشو دارای صفحه نمایش بزرگی به اندازه 8 اینچ خواهد بود. نمایشگر این دستگاه از صفحه نمایش گلکسی زد فولد 4، با صفحه نمایش 7.6 اینچی در حالت باز بزرگتر خواهد بود. این گزارش همچنین به توسعه یک گوشی تاشو شبیه به گلکسی Z Flip 4 و Moto Razr توسط اپل اشاره می‌کند.

طراحی

طراحی آیفون تاشو هنوز یک رمز و راز است. با این حال، طبق گزارش TechRadar، شایعات آیفون تاشو به طور گسترده در دو دسته قرار می گیرند. مواردی به یک دستگاه دارای صفحه نمایش واقعا تاشو و برخی دیگر به دستگاهی شامل دو نمایشگر مجزا و با اتصال توسط یک لولا اشاره می‌کنند. با توجه به این گزارش همچنین ارائه پیشرفته‌ترین نسخه تاشو تاکنون توسط اپل محتمل است.

پتنت‌ها

اپل تاکنون چندین پتنت مختلف مربوط به دستگاه‌های تاشو ثبت کرده است. طبق گزارش Tom’s Guide، یک پتنت ثبت‌شده توسط اپل مربوط به نمایشگر تاشو بادوام و دیگری به نمایشگر تاشو دارای مناطق انعطاف پذیر و بافت‌دار است. در مدارک این پتنت‌ها به طور خاص به گوشی اشاره نشده‌است، بنابراین اپل ممکن است روی یک تبلت تاشو نیز کار کند.

رقابت

گوشی‌های تاشو به سرعت وارد دوران طلایی خود شده‌اند و محصولات هیجان‌انگیز هوآوی، موتورولا، شیائومی، اوپو و آنر به مدل‌های محبوب سامسونگ پیوسته‌اند. طبق گزارش TechRadar، این سازندگان تلفن های هوشمند هنوز با برخی از مشکلات بزرگ دستگاه‌های تاشو مانند دوام صفحه نمایش و عمر باتری دست و پنجه نرم می‌کنند. حال، طرفداران اپل امیدوارند پیشنهاد اپل بتواند پیشرفته‌ترین نسخه از یک تاشو تاکنون مشاهده شده را به ارمغان آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.