اپل iPadOS 16 را برای همه مدل‌ها عرضه کرد

اپل اعلام کرد iPadOS 16را برای به‌روزرسانی نرم‌افزار به‌صورت رایگان برای همه مدل های  iPad سازگار در دسترس قرار داده است .

اپل اعلام کرد iPadOS 16را برای به‌روزرسانی نرم‌افزار به‌صورت رایگان برای همه مدل های  iPad سازگار در دسترس قرار داده است .

به گزارش تکناک، این بروزرسانی تغییرات بزرگی را در برنامه پیام‌ها به ارمغان می‌آورد و دارای ابزارهای هوشمند جدید برای کار های تیمی، کتابخانه جدید عکس اشتراک‌گذاری شده iCloud، Stage Mnager ، برنامه هواشناسی  جدید و موارد  بیشتراست . علاوه بر این، اپل iOS 16.1 را برای همه مدل‌های آیفون سازگار مانند آیفون 14 و آیفون 14 پرو نیز عرضه می‌کند.

در برنامه پیام‌ها، تغییرات بزرگ شامل امکان ویرایش، لغو ارسال و علامت‌گذاری کل مکالمات به عنوان خوانده نشده لحاظ شده است. در حالی که دو مورد اول ممکن است یک الزام جهانی نبوده باشد، علامت گذاری مکالمات به عنوان خوانده نشده چیزی بوده است که بسیاری از مردم سال ها درباره آن فریاد می زنند. سایر موارد اضافه شده در Messages شامل SharePlay و همکاری در فایل های اشتراک گذاری شده است.

برنامه Mail نیز مانند اپلیکیشن Messages، ارتقاهای بزرگی دریافت کرد. اکنون می‌توانید یادآوری هایی را تنظیم کنید تا بعداً به پیام‌های خاصی برگردید (در اصل یک قابلیت تعویق است) و حتی یک ایمیل را لغو ارسال کنید، که بیشتر شبیه به تاخیر انداختن ارسال واقعی در وهله اول 30 ثانیه است. برنامه Mail همچنین پیگیری ایمیل هایی را که هنوز برای آنها پاسخی دریافت نکرده اید را به شما پیشنهاد می کند.

ویژگی iCloud Shared Photo Library روشی کاملاً جدید برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها با خانواده است. این ویژگی  یک کتابخانه عکس مجزا در iCloud است که حداکثر شش نفر (با اشتراک‌گذاری خانوادگی) می‌توانند در آن همکاری کنند، مشارکت کنند و به سادگی از آن لذت ببرند. کاربران در کتابخانه عکس اشتراک‌گذاری شده iCloud می‌توانند عکس‌ها و ویدیوها را از کتابخانه‌های شخصی به اشتراک بگذارند، اشتراک‌گذاری را بر اساس تاریخ شروع کنند، یا حتی عکس‌ها را با افراد خاصی در آن‌ها به اشتراک بگذارند. عکس‌های جدید را می‌توان به‌طور خودکار به مجموعه عکس‌های به اشتراک‌گذاشته‌شده اضافه کرد و این کار را آسان‌تر می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های iPadOS 16، اگرچه بدون انتقاد از سوی کاربران مواجه نشد، Stage Manager است. این یک روش جدید برای انجام چند کار در iPad است، و به طور خودکار برنامه‌ها و پنجره‌های شما را سازماندهی می‌کند، که از نظر تئوری باید جابجایی بین همه چیز را سریع و آسان کند. پنجره های برنامه ها می‌توانند همپوشانی داشته باشند و اندازه‌های مختلف داشته باشد، کشیده و رها شوند، و پنجره برنامه فعال به‌طور برجسته در مرکز نمایش داده می‌شود و سایر پنجره‌ها به ترتیب زمان باز شدن در سمت چپ نشان داده می‌شوند.

در ابتدا اپل قرار بود ویژگی Stage Manager را به مدل‌های iPad با تراشه M1 یا M2 محدود کند، اما اکنون اپل آن را طوری ساخته است که Stage Manager می‌تواند روی مدل‌های قدیمی‌تر iPad کار کند، اما بدون پشتیبانی از نمایشگرهای ثانویه. برای استفاده آن با نمایشگر های ثانویه، شما همچنان به یک آیپد M1 یا M2 نیاز دارید.

با این حال، Stage Manager با انتقادات زیادی از سوی جامعه فناوری مواجه شده است. در طول مراحل بتای iPadOS 16، به نظر می رسید که باگ دارد و به طور مداوم متوقف می شود. ممکن است دیگران آن را مفیدتر از Slideover و Split View نبینند.

از دیگر ویژگی‌های iPadOS 16 می‌توان به Freeform، یک برنامه بهره‌وری جدید اشاره کرد که دارای یک بوم انعطاف‌پذیر است که در آن می‌توانید با دیگران همکاری کنید. از Apple Pencil پشتیبانی کامل می‌کند و کاربران می‌توانند بدون نگرانی در مورد طراحی یا اندازه صفحه، در یک فضای واحد، تغییرات را در زمان واقعی ببینند، به اشتراک بگذارند و ایجاد کنند. Freeform همچنین از انواع فایل های مختلف مانند تصاویر، صدا، فایل های PDF، اسناد، لینک های وب و موارد دیگر پشتیبانی می کند.

اگرچه این بخشی از iPadOS 16 است، اما در به‌روزرسانی آینده ارائه می‌شود، بنابراین در حال حاضر برای همه در دسترس نیست.

در حالی که اینها تغییرات عمده در iPadOS 16 هستند، بسیاری از ویژگی های کوچکتر دیگر نیز وجود دارد، مانند بهبود متن زنده و جستجوی تصویری، یک برنامه آب و هوا، و موارد دیگر. اپل همچنین iOS 16.1 را برای مدل‌های سازگار آیفون راه‌اندازی کرد که کتابخانه مورد انتظار iCloud Shared Photo را به ارمغان می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.