بازگشت هواپیماهای مسافربری مافوق صوت به آسمان

بازگشت هواپیماهای مسافربری مافوق صوت به آسمان

شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز با توجه به کاهش مدت زمان سفرهای بین‌المللی خود به نصف قراردادی اولیه را با شرکت Boom Supersonic برای خرید 20 فروند هواپیمای اورچر(Overture) امضاء کرد.

به گزارش تک ناک، شرکت امریکن ایرلاینز برای سفارش اولیه 20 جت اورچر که به منظور پرواز با سرعت دو برابر هواپیما های مسافر بری امروزی طراحی شده اند، مبلغی غیرقابل استرداد پرداخت کرده‌است.

شرایط قرارداد بدین صورت است که قبل از تحویل هر یک از هواپیماها، مقر شرکت بوم در کلرادو باید معیارهای مختلفی از جمله استانداردهای صنعتی، عملکرد، الزامات ایمنی و سایر شرایط استاندارد تعیین شده توسط شرکت امریکن را رعایت کند.
این قرارداد از قراردادی که هواپیمایی یونایتد در سال گذشته با مضمون سفارش 15 جت اورچر در ابتدا با امکان خرید 35 جت دیگر پس از آن بود، پیشی گرفت.طرح اولیه جت اورچر برای پرواز 65 تا 80 مسافر در ارتفاع 65 هزار پا و با سرعت 1.7 ماخ معادل 2هزار کیلومتردر ساعت طراحی شده است. با برد دریایی 4250 مایل،شرکت هواپیمایی امریکن می تواند با این جت از سانفرانسیسکو به توکیو تنها در 6 ساعت، میامی تا لندن را در کمتر از 5 ساعت و لس آنجلس به هونولولو را در سه ساعت پرواز کند.

هوا پیمای مسافر بری مافوق صوت

به گفته شرکت بوم، جت اورچر از اولین نمونه هواپیما ی مسافر بری بزرگی خواهد بود که کربن آن صفر خالص است و با سوخت 100درصد پایدار پرواز می کند.درک کر، مدیر ارشد مالی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: با نگاهی به آینده، سفرهای فراصوت بخش مهمی از توانایی ما در ارائه خدمات به مشتریان خواهد بود و ما از اینکه شرکت بوم چگونه آینده سفر را برای شرکت ما و همچنین مشتریان شکل خواهد داد، هیجان‌زده هستیم.

بلیک شول، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت بوم، در پاسخ بیان کرد مفتخر به اشتراک دیدگاه خود درباره جهانی متصل‌تر و پایدارتر با خطوط هواپیما یی مسافر بری امریکن ایرلاینز  است.ماه گذشته شرکت بوم از طرح نهایی تولید جت اورچر خود با امید آغاز خدمات رسانی تا پایان این دهه به مسافران رونمایی کرد. پروازهای آزمایشی ممکن است از اوایل سال 2025 آغاز شود، اما در عین حال شرکت بوم به آزمایش نمونه اولیه اورچر در مقیاس یک سوم ، که XB-1 نام دارد،ادامه خواهد داد و انتظار می رود اولین پرواز خود را در چند ماه آینده انجام دهد.
با دو سفارش عمده از دو شرکت هواپیمایی سنگین وزن در مدت 14 ماه، شرکت بوم بیش از هر زمان دیگری در مورد برنامه بلندپروازانه خود برای بازگرداندن هواپیما های مسافری مافوق صوت به آسمان طی هشت سال آینده اطمینان خاطر بیشتری خواهد داشت.

1 دیدگاه برای “بازگشت هواپیماهای مسافربری مافوق صوت به آسمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram