با “پلانار” تاکسی هوایی هیبریدی 7 نفره کره‌ای آشنا شوید

استارتاپ کره ای تاکسی هوایی VTOL هیبریدی الکتریکی دوربرد جدید ساخته که می تواند با سرعت 350 کیلومتر در ساعت حرکت کرده و تا 7 مسافر را در فاصله 500 کیلومتری جابجا کند.

به گزارش تکناک، استارت‌آپ  eVTOL کره‌ای  Planar، در رسانه‌های اجتماعی پستی منتشر کرده است که این شرکت یک جمع‌آوری سرمایه موفق را به پایان رسانده است که منجر به تامین مالی 10 میلیون دلاری، از جمله مرحله Seed، شده است.

رندرهای مفهومی تاکسی هوایی هیبریدی ظاهری کاملاً متمایز دارند. بال اصلی فوقانی به بدنه بلند و نازک آن متصل است  و یک جفت پیش بال نازک مانند تیغ از پایین لوله اصلی به سمت جلو بیرون می آید.

این پیشرانه از پایه های الکتریکی پنج پره کج و قابل توجه و سیستم  رانش کاملا برداری استفاده می کند. پیکربندی کلی در حالت شناور شبیه یک هگزاکوپتر است زیرا یک جفت ملخ ها به پیش بال ها چسبانده شده اند، دو جفت دیگر در حاشیه جلوی بیرونی بال اصلی و جفت سوم نزدیکتر به بدنه در لبه عقبی بال اصلی قرار دارند.

digikala

برای عملیات VTOL، دو پایه عقب به سمت پایین و بقیه به سمت بالا متمایل می شوند. زیرا آنها به عنوان پایه های فشار دهنده برای حالت کروز تنظیم شده اند اگر مانند بقیه به سمت بالا متمایل می شدند، باید هنگام تغییر به پرواز کروز چرخش را معکوس کنند. این برای دینامیک پرواز خوب است، اما پایه های بزرگ را مستقیماً در سطح زمین قرار می دهد که مردم به سختی می توانند از کنار آنها عبور کنند.

به نظر می رسد این هواپیما یک انتخاب مناسب  برای یک مینی بوس هوایی منطقه ای باشد، زیرا این یک طرح  بزرگتر، هیبریدی، دوربرد و تا حدودی پرسرعت است. با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارهای eVTOL تا تاریخ هدف 2024 برای صدور گواهینامه تجاری و شروع به کار کار می کنند، Planar در این مورد آن را پشت سر خواهد گذاشت. طبق برنامه پلانار، تا سال 2028 یک دستگاه کاملاً تایید شده و تا سال 2024 یک هواپیمای نمایشی تولید خواهد شد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.