برتری ربات ارنی مقابل ChatGPT 

ربات ارنی تولید شرکت بایدو از نظر دقت امتیاز بهتری نسبت به هوش مصنوعی ChatGPT  دارد، اما به دانش سیاسی بیشتری نیازمند است.

ربات ارنی تولید شرکت بایدو از نظر دقت امتیاز بهتری نسبت به هوش مصنوعی ChatGPT  دارد، اما به دانش سیاسی بیشتری نیازمند است.

به گزارش تکناک، بر اساس آزمایش انجام شده توسط ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) ، محدودیت‌های سختگیرانه در چین ممکن است پاسخ دادن به سؤالات مربوط به سیاست های کشور چین را برای ربات ارنی دشوار کند.

در گزارش SCMP آمده است که این ربات شرکت بایدو با پاسخ به این که «هنوز یاد نگرفته چگونه به این سؤال پاسخ دهد» از زیر سوالات پرسیده شده، طفره رفت.

درحال حاضر از این ربات برای ارائه اطلاعات در زمان حال و معرفی سیاستمداران چینی استفاده می شود.

ChatGPT، در مقایسه، درک بهتری از سیستم سیاسی کشور چین داشت و بهتر می‌توانست به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ دهد، اگرچه این هوش مصنوعی تنها به داده های تا سال 2021 دسترسی داشت.

digikala

ربات ارنی در مقابل ChatGPT

تصور می‌شود که توانایی ربات ارنی برای ایجاد تصاویر از دستورات متنی، یک مزیت متمایز نسبت به ChatGPT است. البته نگرانی های در این مورد نیز وجود دارد. با این وجود، شرکت بایدو تاکید کرده است که ربات چت آن “کاملاً خود توسعه یافته” است و مدل Ernie-ViLG را آموزش داده است که بتواند متن را به تصویر تبدیل کند.

به گفته رابین لی یانهونگ، مدیرعامل بایدو در آخرین رویداد معرفی ربات ارنی، درست است که این محصول نقص هایی دارد، اما تقاضای زیادی برای توسعه آن وجود دارد.

بر اساس گزارش SCMP، یانهونگ همچنین اعتراف کرد که قابلیت‌های این ربات چت باید با کمک انسان تقویت شود.

مدل به روز شده GPT-4 از شرکت OpenAI، که به تازگی دو روز پیش منتشر شده بود، تا حدی بر ارائه محصول رسمی بایدو سایه انداخت.

در حالی که GPT-4 قادر به پردازش تصاویر است، اما شرکت OpenAI و همکارش Be My Eyes ،هنوز روی این ویژگی کار می کنند.

نتایج آزمایش مزایا و معایب این ربات چت را نشان می دهد. ربات ارنی در دقت و اطلاعات لحظه ای برتر است، اما به دلیل محدودیت های چینی، با دانش سیاسی دست و پنجه نرم می کند. در مقابل، ChatGPT پایگاه داده بزرگتری دارد اما فقط رویدادها را تا سال 2021 پوشش می دهد.

توانایی ChatGPT برای ارائه دانش عمیق در مورد موضوعات مختلف و توانایی ربات ارنی برای تبدیل متن به تصویر، هر دو ربات را نسبت به بکدیگر متمایز می کند.

با ورود ربات چت گوگل Bard AIبارد به صحنه، آینده ربات ها جالب به نظر می رسد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.