سرمایه گذاری مالک ChatGPT برای ساخت ربات انسان نما

شرکت  1X Technologies سرمایه گذاری برای سری A2 به رهبری شرکت OpenAI را برای پشتیبانی از تولید ربات انسان نما، اعلام کرد.

شرکت  1X Technologies که در حوزه تولید ربات انسان نما فعالیت دارد،  سرمایه گذاری برای سری A2 به رهبری شرکت OpenAI را برای پشتیبانی از تولید این ربات در مقیاس تجاری، اعلام کرد.

به گزارش تکناک، در تاریخ 23 مارس 2023، شرکت 1X Technologies که قبلا با نام Halodi Robotics شناخته می‌شد، سازنده و مخترع ربات های انسان نما اعلام کرد که مرحله موفقیت‌آمیز جمع‌آوری سرمایه سری A2 را با جمع‌آوری 23.5 میلیون دلار به پایان رسانده است.

این مرحله با رهبری OpenAI Startup Fund و با مشارکت Tiger Global و یک کنسرسیوم از سرمایه‌گذاران مستقر در نروژ، از جمله Sandwater، Alliance Ventures و Skagerak Capital برگزار شده است.

شرکت 1X یک شرکت مهندسی و رباتیک است که ربات های انسان نما با قابلیت تقلید حرکات و رفتارهای  انسان تولید می‌کند. این شرکت در سال 2014 تأسیس شده و مقر آن در نروژ قرار دارد و بیش از 60 نفر از کارکنان آن در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. ماموریت 1X ایجاد ربات‌هایی با کاربردهای عملی و واقعی جهت تقویت نیروی کار جهانی است.

براد لایت کپ، مدیر اجرایی OpenAI و مدیر صندوق سرمایه گذاری استارت آپ OpenAI ، گفت: 1X در خط مقدم افزایش نیروی کار از طریق استفاده از فناوری های ایمن و پیشرفته در رباتیک است. “صندوق سرمایه گذاری استارت آپ OpenAI به رویکرد و تاثیری که 1X می تواند بر آینده این حوزه داشته باشد اعتقاد دارد.

digikala

شریک Tiger Global ، گریفین شرودر نیز برای ماموریت 1X ابراز اشتیاق کرد وگفت: ما معتقدیم که ربات های انسان نمای 1X انقلابی در زمینه رباتیک ایجاد می‌کنند و از سرمایه‌گذاری در کنار OpenAI برای حمایت از رشد مداوم خود هیجان‌زده هستیم.

این شرکت قصد دارد از این سرمایه برای افزایش تلاش‌های خود در ساخت ربات انسان  نمای مدل NEO خود استفاده کند، همچنین تولید انبوه ربات انسان  نمای تجاری قابل دسترس EVE خود را در نروژ و آمریکای شمالی گسترش دهد.

برنت ایویند بورنیک، مدیرعامل و بنیانگذار 1X Technologies می‌گوید: شرکت 1X با افتخار اعلام می‌کند که OpenAI  این مرحله از سرمایه گذاری راهبردی این شرکت را پیش برده است، زیرا ماموریت های ما در جهت به کارگیری صحیح فناوری های نوظهور در زندگی روزمره مردم مشابه هم هستند. با حمایت سرمایه‌گذاران مان، ما به سمت پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه رباتیک ادامه خواهیم داد و تلاش می کنیم باعث ارتقای بازار کار جهانی شویم.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.