یک مدل پیش بینی می‌گوید برزیل شانس اول قهرمانی جام‌جهانی است

برزیل-قهرمانی-قطر-2022

جام جهانی فوتبال 2022  قطر از روز یکشنبه آغاز شد و هیجان آن در سراسر جهان طنین انداز شده است.برزیل قهرمانی قطر 2022

به گزارش تکناک، اما اینکه کدام تیم در این رویداد بزرگ قهرمان خواهد شد یک سوال بزرگ و ابهام آمیز برای علاقه مندان به فوتبال است.برزیل قهرمانی قطر 2022

اما خبر خوب برای دوستداران علم و هم برای علاقمندان فوتبال اینکه بر اساس مدل پیش بینی موسسه آلن تورینگ، برزیل 25 درصد شانس قهرمانی در جام جهانی فوتبال قطر 2022 را دارد، اما نتایج برای بسیاری از کشورهای دیگر تیره و تار است.

همانطور که در New Scientist گزارش شده است، یک برنامه پیش‌بینی از موسسه آلن تورینگ مستقر در لندن نشان می‌دهد که  برزیل شانس قهرمانی 1 در 4 دارد در حالی این مدل برای انگلیس شانس قهرمانی کمتر از 1 در 10 را پیش بینی میکند.

این مدل که توسط نیک بارلو از موسسه آلن تورینگ و همکارانش ساخته شده شامل 1000 دوره مسابقات می شود و آن را می توان در یک لپ تاپ معمولی در خانه اجرا کرد.

بارلو به New Scientist می‌گوید: این مدل اوپن سورس است و ویژگی اوپن سورس بودن برای پروژه های ما اهمیت و اولویت دارد. زیرا با این ویژگی ما مردم را تشویق می کنیم که درگیر شوند، از کد ما استفاده کنند و در بهبود آن مشارکت کنند.

نزدیکترین رقیب برزیل بر اساس برنامه پیش بینی، بلژیک با 19 درصد است. از سوی دیگر، آرژانتین با 13 درصد در رتبه سوم است.

محققان مدل خود را اصلاح کردند تا تفاوت‌های قدرت تیم‌هایی را که در بازی‌های دوستانه بین‌المللی با یکدیگر رقابت می‌کنند و همچنین مزیت خانگی را که برای همه تیم‌ها به غیر از کشور میزبان وجود ندارد، حذف کنند. این روش اغلب برای مسابقات در لیگ های داخلی استفاده می شود و به تیم ها امتیازی برای دفاع و حمله اختصاص می دهد.

تیم توسعه در شرکت تورینگ همراه با آموزش مدل در مسابقات قبلی برای بررسی میزان مطابقت پیش‌بینی‌های آن با نتایج واقعی و اعمال تنظیمات بسته به عملکرد مدل، آن را توسعه  دادند تا وزن بیشتری به نتایج مسابقات خاص مانند نیمه‌نهایی، فینال و دیگر بازی های اخیر بدهند.

در 18 دسامبر خواهیم دید که آیا برنامه پیش بینی کار می کند یا خیر. در حال حاضر تنها کاری که باید انجام دهیم تماشای بازی ها و لذت بردن از آن است.

در این مدل پیش بینی شانس صعود ایران از گروه دوم 37.2 ، حضور در مرحله یک چهارم نهایی 16 درصد ، رسیدن به نیمه نهایی 4.5 درصد و قهرمانی 0.2 درصد عنوان شده است.

بر اساس 100000 شبیه سازی که توسط محققان موسسه آلن تورینگ در لندن انجام شده است، شانس هر تیمی که از مراحل مسابقه عبور کند (%).بر اساس 100000 شبیه سازی که توسط محققان موسسه آلن تورینگ در لندن انجام شده است، شانس هر تیمی که از مراحل مسابقه عبور کند (%).
شانس تیم های شرکت کننده بر اساس درصد برای عبور از مراحل مختلف مسابقه بر اساس 100000 شبیه سازی که توسط محققان موسسه آلن تورینگ در لندن انجام شده است

جام جهانی فوتبال 2022 بیست و دومین جام جهانی فوتبال است و یک رقابت بین‌المللی فوتبال بین تیم‌های ملی مردان عضو فیفا خواهد بود. جام جهانی 2002 در کره جنوبی و ژاپن دومین جامی بود که منحصراً در آسیا برگزار شد. این اولین جام جهانی در جهان عرب است. با توجه به افزایش شرکت کنندگان به 48 تیم برای این رویداد در سال 2026، این مسابقات آخرین دوره است که شامل 32 تیم شرکت کننده است. مسابقات در هشت استادیوم برگزار می شود.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.