تیک آبی پولی توییتر فعلا تعطیل شد

ایلان ماسک می گوید راه اندازی مجدد تیک آبی پولی توییتر تا زمانی که پلتفرم بتواند با مسائل جعل هویت مقابله کند، به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش تکناک، ایلان ماسک، مدیرعامل جدید توییتر گفت، راه‌اندازی سیستم راستی‌آزمایی اصلاح‌شده توییتر تا زمانی که پلتفرم مطمئن شود توانایی توقف جعل هویت را دارد به حالت تعلیق درمی آید.

ماسک اواخر روز دوشنبه در توییتر خود نوشت: تعویق راه‌اندازی مجدد تیک آبی پولی توییتر تا زمانی که اطمینان زیادی برای توقف جعل هویت در پلترفرم وجود نداشته باشد ادامه خواهد داشت.

او گفت که سیستم جدید همچنین احتمالاً از بررسی رنگ های مختلف برای تشخیص افراد از سازمان ها استفاده خواهد کرد.

بیانیه ماسک پس از آن منتشر شد که این پلتفرم رسانه اجتماعی راه اندازی مجدد توییتر آبی را به دلیل مشکلات جعل هویت گسترده متوقف کرد . این سیستم به کاربران در صورت پرداخت 8 دلار در ماه یک تیک آبی می دهد.

ایلان ماسک در اعلامیه قبلی از بازگشت توییتر آبی در 29 نوامبر خبر داده بود. تاییدیه تیک آبی پولی توییتر توسط ماسک در 5 نوامبر آغاز شد. در آن روز، چندین چهره مشهور مانند والری برتینلی بازیگر و کتی گریفین کمدین هویت ماسک را جعل کردند تا نکته‌ای را در مورد ضعف سیستم جدید او بیان کنند.

در 6 نوامبر، ماسک توییت کرد که توییتر به طور دائم حساب‌های جعل هویت و تقلید را بدون هیچ هشداری تعلیق می‌کند.

در 8 نوامبر، این پلتفرم اعلام کرد که از تیک آبی برای نشان دادن کاربران راستی‌آزمایی شده  پولی و تیک خاکستری برای علامت‌گذاری حساب‌های تأیید شده «رسمی» خبرگزاری‌ها، افراد مشهور، سیاستمداران و دیگر شخصیت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌کند. دو روز بعد، ماسک اعلام کرد که این ویژگی را متوقف کرده است.

کلاهبرداران با جعل هویت چهره‌هایی مانند سناتور تد کروز از تگزاس، تونی بلر، نخست‌وزیر سابق بریتانیا و لبرون جیمز، به توئیتر سرازیر شدند. حساب‌های تقلیدی برای برندها نیز پدیدار شد.یکی از کاربران وانمود کرد شرکت داروسازی Eli Lilly است و اعلام کرد که “انسولین اکنون رایگان است” و باعث سقوط سهام شرکت شد.

توئیتر راه‌اندازی مجدد تأیید  تیک آبی خود را در 11 نوامبر به حالت تعلیق درآورد و تمرکز خود را بر حل مشکلات جعل هویت گذاشته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.