امکان زندگی بر روی ماه تا سال 2030

یکی از مقامات ناسا در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد که انسان ها تا سال 2030 امکان زندگی کردن و حتی کار بر روی ماه را پیدا خواهند کرد.

به گزارش تک ناک، هوارد هو، رئیس برنامه فضاپیمای ماه اوریون آژانس ایالات متحده، گفت که فضانوردان می توانند تا پایان این دهه برای مدت زمان طولانی در این جرم آسمانی بمانند.

او به بی‌بی‌سی گفت: مطمئناً، در این دهه، جمعیتی  برای مدت طولانی بسته به مدت زمانی که ما در سطح ماه خواهیم بود، آنجا زندگی خواهند کرد.آنها در سطح ماه زیستگاه خواهند داشت و از مریخ نورد برای جستجو در سطح ماه استفاده خواهند کرد .ما مردم را به ماه می فرستیم و آنها روی سطح آن زندگی و تحقیقات علمی می کنند.

فضاپیمای اوریون روز چهارشنبه پس از مشکلات فنی و طوفان هایی که باعث تاخیرهای متعدد شد، از کیپ کاناورال در فلوریدا با موفقیت به پرواز درآمد.

در این ماموریت سه مانکن کاملاً مناسب درون این فضاپیما مشاهده شد که تنش‌ها و فشارهای احتمالی مأموریت آرتمیس 1 را بر بدن انسان اندازه‌گیری می‌کنند و داده‌های کلیدی را برای آینده این پروژه بلندپروازانه ارائه می‌کنند.

digikala

اولین قدم برای جستجوی بلند مدت در اعماق فضا

هو گفت: این اولین قدمی است که ما برای اکتشاف طولانی مدت در اعماق فضا، نه تنها برای ایالات متحده بلکه برای جهان، برمی داریم. من فکر می کنم این یک روز تاریخی برای ناسا است، اما همچنین یک روز تاریخی برای همه افرادی است که عاشق پرواز فضایی انسان و کاوش در اعماق فضا هستند.

او افزود: قرار است ما به ماه برگردیم. ما بر روی یک برنامه پایدار کار می کنیم و این برنامه پایدار وسیله ای است که ما را دوباره به ماه برمی گرداند.

اگر این ماموریت موفقیت آمیز باشد، راه را برای پروازهای بعدی آرتمیس 2 و 3 هموار می کند که در هردو ماموریت خدمه انسانی شرکت دارد. ماموریت آرتمیس 3 که انتظار می رود در سال 2026 آغاز شود، برای اولین بار از زمان آپولو 17 در دسامبر 1972 شاهد بازگشت انسان به سطح ماه خواهد بود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.