برنامه ICLOUD برای برخی از کاربران آیفون مشکل ساز شد

ذخیره سازی تصاویر با برنامه iCloud ، در صورت عدم وجود حافظه داخلی کافی در آیفون یک گزینه فوق العاده است اما این سیستم برای تعدادی از کاربران مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش تکناک، بنابر اعلام تحلیلگران  MacRumors، برخی از کاربران ادعا کرده اند به تصاویر و ویدیوهای افراد غریبه در حساب های iCloud خود دسترسی داشته اند در واقع، فایل‌های سایر کاربران به جای فایل های خودشان قابل مشاهده بوده‌است.

طبق اظهارات اپل، سیستم جدید CSAM آنها به محافظت از محتوایی که کاربران جوان را تحت تأثیر قرار می دهد، کمک می کند.

به نظر می رسد کاربران آیفون 14 پرو و ​​آیفون 13 پرو منشا شکایات باشند، اما از ارتباط این موضوع با مدل های خاص آیفون اطمینان ندارند. علاوه بر این، مشخص شده است که برخی از فیلم‌ها سیاه در صورت ذخیره و همگام‌سازی فیلم‌ها با iCloud در ویندوز، غیرقابل تماشا می‌شوند.

یک کاربر متاثر از این اتفاق عنوان کرده است: در ویندوز ویدیوهای ضبط‌شده در iPhone 14 pro max خراب و ویدیوهایی سیاه با خطوط اسکنی ایجاد می‌شود. در موارد نادر، عکس‌هایی را از منابع ناشناخته، احتمالاً حساب‌های iCloud دیگران، در ویدیوها قرار می‌دهد. من عکس‌ خانواده‌های دیگر که هرگز در زندگی‌ام ندیده‌ام، بازی‌های فوتبال و سایر عکس‌های تصادفی را دیده‌ام. بدیهی است که این بسیار نگران کننده است و دقیقاً موجب احساس عدم امنیت با استفاده از iCloud می‌شود.

چنین مشکل امنیتی احتمالاً به سرعت مورد توجه اپل قرار می گیرد و شرکت برای رفع آن در اسرع وقت تلاش خواهد کرد. طبق هشدار‌های برخی کاربران در شبکه های اجتماعی، اپل ممکن است در نتیجه این مشکل با اقدامات قانونی روبرو شود. صدور بیانیه مطبوعاتی رسمی برای رسیدگی به این موضوع توسط این غول آمریکایی مشخص نیست و می تواند به اعتبار شرکت آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.