بروزرسانی جدید گوگل کروم امکان جستجوی موثرتر را فراهم کرد

گوگل کروم به‌روزرسانی‌ های جدیدی ، به منظور جستجوی موثرتر بدون نیاز به باز کردن صفحه جدید یا بازگشت به صفحه قبلی ارایه کرده است.

به گزارش تکناک، این قابلیت نوار کناری کروم تنها پس از چند ماه از معرفی و اضافه شدن ویژگی مشابه مایکروسافت در مرورگر Edge، ارائه شده است.

گوگل جزئیاتی را در مورد این قابلیت جدید مرورگر کروم در وبلاگ خود به اشتراک گذاشته است و توضیح می دهد که این ویژگی به شما امکان می دهد با تایپ موضوع مورد نظر خود در نوار آدرس ، سپس کلیک روی لوگوی کوچک گوگل “G” در سمت راست نوار و انتخاب “باز کردن جستجو در پانل کناری(Open search in side panel)”، بتوانید نتایج جستجوی فعلی خود را در پانل کناری سمت راست مرورگر در حالی که محتوای برگه فعلی شما در سمت چپ همچنان باز است، مشاهده کنید.
گوگل اشاره می کند که این ویژگی برای مقایسه گزینه های مختلف هنگام جستجو نیز کارایی دارد. از دیگر روش‌های استفاده از این قابلیت، انتخاب متن در مرورگر، کلیک راست و سپس انتخاب « Open search in side panel» است.

اگرچه با  بروزرسانی جدید گوگل کروم قابلیت نوار کناری در مرورگر اج که بیشتر شبیه یک موتور جستجوی مستقل عمل می کند، جامع تر ظاهر شده است، نوار کناری جدید کروم چشمگیر است.
گوگل همچنین به‌روزرسانی‌ دیگری که قصد اضافه کردن به نسخه دسکتاپ مرورگر خود را دارد، و بیشتر مربوط به قسمت خرید آنلاین می‌شود، به اشتراک گذاشته است.
این شرکت پس از چند ماه در دسترس بودن این ویژگی در نسخه موبایل، قابلیت ردیابی قیمت را به نسخه دسکتاپ کروم اضافه خواهد کرد.

گوگل کروم به‌روزرسانی‌ های جدیدی ، به منظور جستجوی موثرتر بدون نیاز به باز کردن صفحه جدید یا بازگشت به صفحه قبلی ارایه کرده است.

با این قابلیت در بروزرسانی جدید گوگل کروم شما می توانید با روشن کردن نماد زنگوله در نوار آدرس یک فروشگاه آنلاین، اعلان‌های ایمیلی در مورد تغییرات قیمت اقلام مختلف را در صورت فعال بودن حساب کاربری گوگل خود دریافت کنید.
به نظر می رسد بسیاری از بهترین مرورگرها خیلی زودتر از گوگل کروم قابلیت‌های مختلفی دریافت می کنند. با این حال، بر اساس گزارش StatCounter در ماه سپتامبر، کروم همچنان پرکاربردترین مرورگر جهان با 67.34 درصد از کاربران مرورگر دسکتاپ است. باقی کابران با 8 درصد از مرورگرEdge، 8.93 درصد ازApple Safari و 7.28 درصد از کاربران Mozilla Firefox استفاده می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.