همه آنچه باید از کاتالوگ‌ غیرمتمرکز NFT بدانید

کاتالوگ‌ غیرمتمرکز NFT

در طول سال گذشته، سرمایه گذاران خطرپذیر بیش از 4.6 میلیارد دلار را به زیرساخت ها و پروژه های مربوط به توکن های غیرقابل تعویض (کاتالوگ‌ غیرمتمرکز NFT) اختصاص دادند.

به گزارش تکناک،  این زیرساخت اکنون به کاربران نیاز دارد. آنها زمانی خواهند آمد که مردم بفهمند که می توانند این NFT ها را نه فقط برای اهداف سوداگرانه بلکه برای طراحی و ساختار فعالیت های روزمره خود به کار گیرند. برای اینها، آنها نیازی به NFT ندارند . آنها باید زندگی خود را مرتب کنند و کاتالوگ های غیرمتمرکز برای کمک به انجام آن وجود دارد.

ما می‌توانیم در مورد کاتالوگ‌ غیرمتمرکز NFT به عنوان کتابی که کسی مالک آن است فکر کنیم، و این مالکیت در بلاک چین ثبت می‌شود. اما چیزی که ما واقعاً از دست می دهیم کتابخانه است.

نه فقط یک گل، بلکه یک باغ

چندین NFT یک مجموعه را از یک سیستم تشکیل می دهند. این سیستم از طریق استانداردهایی که استفاده می کند دارای ساختار است. اگر تا به حال از CryptoKitties بازدید کرده باشید، احتمالاً متوجه دسته بندی موزه مانند Kitties و ویژگی های آنها در کاتالوگ آنها شده اید.

کاتالوگ CryptoKitties
کاتالوگ CryptoKitties

به عبارت ساده، متوجه خواهیم شد که ارزش واقعی یک کاتالوگ‌ غیرمتمرکز NFT واحد نیست، بلکه یک سیستم کامل از چندین NFT است که توسط یک قرارداد هوشمند به هم متصل شده اند. با این کار خیره شدن به یک گل را متوقف می کنیم و متوجه می شویم که در باغی با طراحی خوب هستیم.

هنگام اعمال تمام رویکردهای استانداردسازی و ساختاربندی صحیح همه داده‌ها، فهرست‌های سیستماتیکی از مواردی که به صورت عمومی در بلاک چین(blockchain) ذخیره می‌شوند ایجاد می‌کنیم .

چگونه کاتالوگ‌ غیرمتمرکز NFT می تواند ارزش جدیدی بیافزاید؟

همه در مورد رکوردهای جهانی گینس، راهنمای میشلین یا لیست قرمز IUCN شنیده اند. به طور خلاصه، همه آنها کاتالوگ های بسیار ارزشمندی هستند. پشت هر یک از آنها یک مقام مدیریتی وجود دارد که برند و تخصص خود را برای ارزش بخشیدن به هر تکرار جدید از کاتالوگ سرمایه گذاری می کند. حتی اگر قوانین اضافه کردن آیتم های جدید به لیست های متمرکز شفاف نباشد و یا حتی زیر سوال رفته باشد، این رویکرد پایدار است.

با این حال، بزرگترین مشکل این کاتالوگ ها، مانع بسیار بالایی برای ورود لیست های جدید و ارزشمند برای ورود به بازار است. با این حال، از طریق زیرساخت NFT و طرز فکر Web3، می‌توانیم فرآیند ساخت کاتالوگ‌های ارزشمند را دموکراتیک کنیم. تفاوت بین یک فهرست معمولی و یک کاتالوگ غیرمتمرکز، ارزش بالقوه ای است که می تواند انباشته کند.

هنگامی که صاحب یک کریپتوپانک هستید، یکی از مالکین مجموعه کریپتوپانک هستید. بله، آن کریپتوپانک ممکن است نمایانگر خود درونی شما باشد، اما به تنهایی فقط یک JPEG است. همانطور که قبلاً کشف کرده‌ایم، ارزش در خود مجموعه است و ارزش نه تنها توسط تخصص در طراحی شخصیت‌آفرین بلکه توسط صاحبان مجموعه ایجاد می‌شود.

با ایجاد یک اقتصاد مبتنی بر مالکیت مشترک، می‌توانیم سیستم‌های کاتالوگ مطمئن و شفاف را ایجاد کنیم. در حالی که فهرست رستوران دیگری به سختی چیز جدیدی به جامعه اضافه می کند، موقعیت های زیادی وجود دارد که فهرست نویسی غیرمتمرکز منطقی به نظر میرسد.

کتابخانه

بیایید اساسی ترین مورد استفاده از فهرست نویسی غیرمتمرکز را تصور کنیم. شما صاحب مجموعه ای از کتاب ها هستید و می خواهید این کتاب ها را با شخصی به اشتراک بگذارید. می دانید، با این حال، این احتمال وجود دارد که کسانی که کتاب های خود را به آنها قرض می دهید، هرگز آنها را پس ندهند. زندگی همین است.

بنابراین، شما یک فرآیند بسیار ساده برای ایجاد یک رکورد از هر کتابی که در فهرست غیرمتمرکز به اشتراک می گذارید، شروع می کنید. فقط هر رکورد در واقع یک NFT است.

شخصی که کتاب را می گیرد تصمیم می گیرد از آن برای قرار دادن کتاب های خود در کاتالوگ استفاده کند و آنها را با شخص دیگری به اشتراک بگذارد و آن شخص نیز آن را با دوست خود به اشتراک بگذارد. تا چند سال دیگر، باشگاه اشتراک‌گذاری کتاب شما به یک پدیده اینترنتی تبدیل می‌شود و افراد بیشتری کتاب‌ها را به فهرست اضافه می‌کنند.

این فقط یک مسئله زمان است که ناشران بزرگ نیز به آن بپیوندند. برخی از ناشران ممکن است شروع به اضافه کردن کتاب های تازه منتشر شده برای توزیع آنها از طریق سیستم فهرستی که شما ایجاد کرده اید، کنند. همانطور که در مورد سازگاری NFT می دانیم، واضح است که همه بازارها و زیرساخت های NFT که امروز در اختیار داریم به ابزارها و رابط های مفیدی تبدیل خواهند شد که به درستی کار خواهند کرد. بدون نیاز به وب سایت های لیست اضافی، کتابفروشی های متمرکز یا راه حل های پرداخت و همه چیز از شما شروع شد که اولین کتاب را به عنوان NFT به مجموعه کتاب های مشترک اضافه کردید.

همین رویکرد در مجموعه تاریخی NFT Cointelegraph استفاده شده است. این کاتالوگی از اخبار بزرگترین رسانه رمزنگاری است و خوانندگان Cointelegraph در حال انتخاب اخباری هستند که باید به آن اضافه شوند.

آینده واقعی استاندارد NFT عادی است و این عالی است. ما هر روز از بسیاری از چیزهای معمولی استفاده می کنیم که با ورود به بازار قیمت بالایی داشتند. با تکامل تولید و تکنولوژی، قیمت ها کاهش یافت و آنها را برای همه در دسترس قرار داد.

همین اتفاق در مورد NFT ها نیز رخ خواهد داد. تنها کاری که اکنون باید انجام دهیم این است که از خیره شدن به لاله ها دست برداریم و شروع به طراحی باغ کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.