بزرگترین مرکز بازیافت باتری در آمریکا ساخته می‌شود

در اوایل سال جاری، Redwood Materials اعلام کرد که در حال ساخت یک مرکز بازیافت باتری 3.5 میلیارد دلاری در نوادا است.

در اوایل سال جاری، Redwood Materials اعلام کرد که در حال ساخت یک مرکز بازیافت باتری 3.5 میلیارد دلاری در نوادا است.

به گزارش تک ناک، این شرکت می گوید که تا سال 2025، این سایت هر سال مواد کافی برای ساخت باتری های جدید به ارزش 100 گیگاوات ساعت، معادل حدود یک میلیون خودروی برقی، تولید خواهد کرد.
در حال حاضر ساخت و ساز این مرکز به خوبی در حال انجام است و شرکت قصد دارد تا پایان سال برخی از عملیات ها را در تاسیسات جدید آغاز کند.
کار بازیافت در این مرکز از یک مرکز هیدرومتالورژی آغاز می شود که ساختمان آن هنوز در مرحله ساخت قرار دارد. در این ساختمان طی فرآیند های شیمیایی فلزات گران بها مانند لیتیوم ، نیکل ،کبالت و مس جدا سازی می شوند.
دورترین نقطه از سایت ساختمان تولید در حال آماده شدن است. در این ساختمان قرار است ماشین هایی مستقر شوند که مس بازیافت شده در این مرکز را به فویل مسی تبدیل می کنند که برای فروش به سازندگان باتری عرضه می کنند.
این دستگاه ها که باید تا پایان سال آنلاین شود، در گوشه کوچکی از ساختمان قرار گرفته و فضای زیادی برای توسعه های بعدی وجود دارد.
یک پارکینک وسیع نیز وجود دارد که شرکت ردوود در حال ذخیره برخی باتری های جمع آوره شده برای بازیافت در آنجاست. دراین پارکینگ به وسعت ده هکتار جعبه هایی از لپ تاپ ، ماژول های مختلف از خودروهای الکتریکی و حتی اسباب بازی های قدیمی جمع آوری شده است.
با افزایش تقاضا برای خودروها و وسائل حمل و نقل الکتریکی تولید باتری برای این وسایل نقلیه قطعا افزایش خواهد یافت . افزایش تولید باتری نیاز به مواد اولیه برای پاسخگویی به این حجم تولید را به همراه خواهد داشت و پیش بینی می شود با این نرخ تقاضا مواد لازم برای تولید باتری با کمبود مواجه خواهد شد.


مراکز بازیافت می تواند به پر کردن این شکاف بین عرضه و تقاضا کمک کند و در حفظ ذخایر معدنی فلزهای بعضا کمیاب مورد استفاده در تولید باتری ها موثر باشد.
بازیافت باتری می‌تواند چیزی بیش از یک جایگزین دفن زباله برای باتری‌های مرده باشد. برخی از کارشناسان می گویند که باتری های قدیمی می توانند منبع مهمی برای برخی از مواد معدنی حیاتی باشند که با افزایش تقاضا برای باتری ها با کمبود مواجه خواهند شد.
تسهیل بازیافت همچنین می تواند در تغییر دینامیک انرژی جهانی در زنجیره تامین باتری نقش کلیدی داشته باشد. اعتبارات مالیاتی جدید خودروهای برقی در ایالات متحده با محدودیت هایی در تامین مواد همراه است، بنابراین استفاده از مواد بازیافتی در ایالات متحده می تواند راهی برای خودروسازان باشد تا از واجد شرایط بودن وسایل نقلیه خود برای معافیت های مالیاتی تصویب شده اطمینان حاصل کنند.

Redwood کجاست؟
ورود به Redwood احساس وارد شدن به یک فیلم قدیمی وسترن دارد. گل های تاج خروسی در سراسر جاده روییده اند، و خارج از بزرگره ، تعدادی اسب‌های وحشی در حال حرکت دیده می شوند. اما نوادای غربی خانه نیروگاه های فناوری نیز هست. کارخانه اصلی Tesla Gigafactory اینجاست و در فاصله نزدیک به 15 کیلومتر یک مرکز عظیم بازیافت باتری تازه تاسییس Redwood Materials وجود دارد.
این استارت آپ موضوع داغ دنیای خودروهای الکتریکی است. Redwood که توسط یکی از بنیانگذاران سابق تسلا و CTO JB Straubel تأسیس شد، بیش از 700 میلیون دلار سرمایه برای بازیافت باتری های قدیمی و تولید مواد برای باتری های جدید جمع آوری کرده است. قراردادهایی با خودروسازان، غول های باتری و حتی خرده فروشان مصرف کننده مانند آمازون امضا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.