کانادایی ها در تدارک ساخت بزرگترین تالاب خورشیدی زمین گرمایی جهان

کانادایی ها در تدارک ساخت بزرگترین تالاب خورشیدی زمین گرمایی جهان

منطقه پتی ریویردر شهر سنت فرانسوا کانادا هرگز به عنوان یک مقصد گردشگری در نظر گرفته نمی شد اما گویا قرار است یک سازه بزرگ آن را بیش از پیش مطرح کند.

به گزارش تک ناک، این شهر کوچک واقع در استان کبک معمولاً به‌عنوان شهر گذرگاهی در مسیر منطقه شارلوا در کانادا به شمار می رفت، منطقه‌ای که به‌خاطر فضای سبز وسیع، معماری، اسکی و صحنه‌های هنری معروف است.
با این حال، به زودی، این رویه تغییر خواهد کرد و تنها چند سال دیگر، این منطقه میزبان بزرگترین تالاب خورشیدی زمین گرمایی جهان (GEO LAGOON)خواهد بود.

تالاب خورشیدی

اگر فکرمی‌کنید که اصطلاح «تالاب خورشیدی زمین‌گرمایی» در ابتدا شبیه به مجموعه‌ای از کلمات کلیدی به نظر می‌رسد، تنها نیستید. اما هر جنبه از این مقصد خودکفا و دوستدار محیط زیست به دقت برنامه ریزی شده است. این مرکز یک تالاب بزرگ و روباز خواهد بود که دمای آن در تمام سال تا38 درجه سانتیگراد است.

گرما از یک “اکوسیستم انرژی” متشکل از منابع خورشیدی، هوا و زیست توده و همچنین تجهیزات گرمای درونی زمین می آید. در زیر تالاب یک مخزن حرارتی قرار خواهد گرفت که با انرژی خورشیدی و گرمای درونی زمین تا دمای 70 درجه سانتیگراد گرم می شود.

تالاب خورشیدی

این اکوسیستم به تامین برق دهکده‌ای از مجتمع‌های مسکونی به نام Soleils Village کمک می‌کند که شامل 150 اقامتگاه از نوع Airbnb برای استفاده کوتاه‌مدت و بلندمدت است. این اقامتگاه‌های به سبک اسکاندیناوی در محله‌های دایره‌ای شکل خواهند بود که در مناطق جنگلی نزدیک تالاب قرار دارندGEO LAGOON همچنین در نهایت یک رستوران و دهکده دوم به نام LagonVillage خواهد داشت که در آن 100 “کلبه ساحلی به سبک شهری” با انرژی خورشیدی نزدیک‌تر به آب ساخته می شود.

این پروژه از تالاب آبی ایسلند، تالاب زمین گرمایی دیگر و یکی از 25 عجایب جهان الهام گرفته شده است. مانند تالاب آبی، GEOLAGOON امیدوار است که با نوید یک تجربه آبگرم در دنیای ماورایی که تأثیر منفی بر محیط زیست ندارد و نیازی به اتصال به Hydro-Québec، شرکت انرژی عمومی منطقه، مردم محلی و گردشگران را به خود جلب کند. اما ابتدا باید بودجه پروژه به طور کامل تامین شود.

تالاب خورشیدی

تقریباً 80 درصد از اقامتگاه های GEOLAGOON تاکنون به سرمایه گذاران فروخته شده است. هدف این شرکت فروش تمام واحدها به سرمایه گذاران قبل از شروع ساخت و ساز در زمستان 2023 است. در حالی که ایده فروش مسکن به طور انحصاری به سرمایه گذاران ممکن است برای برخی جذاب نباشد، این شرکت می گوید که تامین پول نقد اولیه برای مدل تامین مالی آن ضروری است، زیرا آنها میخواهند این پروژه را بدون درخواست یارانه از دولت کانادا اجرا کنند.
اگر پروژه GEOLAGON پس از اجرا شدن موفقیت آمیز باشد، این شرکت مقاصد مشابهی در ونکوور، کلگری، تورنتو و سایر بخش‌های کبک می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram