انتشار جزئیاتی جدید در مورد عملکرد تراشه M2 Max اپل

در حالی که اپل هنوز به طور رسمی دستگاه های جدید خود را معرفی نکرده ، یک بنچمارک با اعلام جزئیاتی در مورد عملکرد تراشه M2 Max در فضای وب درز کرده است.

در حالی که اپل هنوز به طور رسمی دستگاه های جدید خود را معرفی نکرده ، یک بنچمارک با اعلام جزئیاتی در مورد عملکرد تراشه M2 Max در فضای وب درز کرده است.

به گزارش تکناک، مدتی است که شایعاتی در مورد نسل بعدی مک ها می شنویم که انتظار می رود در سال 2023 معرفی شوند.

تراشه جدید M2 Max شاید یک ارتقاء بزرگ نباشد

همانطور که توسط ShrimpApplePro در توییتر اشاره شده است، نتیجه آزمایش Geekbench 5 (پلتفرمی که برای اندازه گیری عملکرد CPU استفاده می شود) از دستگاهی با نام Mac14.6 منتشر شده است. جالب اینجاست که Geekbench 5 نشان می دهد که این دستگاه دارایCPU Apple M2 Max است که به طور رسمی وجود ندارد.

با توجه به پلتفرم، تراشه M2 Max مورد استفاده در تست بنچمارک دارای پردازنده 12 هسته ای با 3.54 گیگاهرتز و 96 گیگابایت رم است. در این آزمایش امتیاز 1853 در تک هسته ای و 13855 در چند هسته ای برای این تراشه ثبت شده است. برای مقایسه، تراشه M1 Max که MacBook Pro و Mac Studio سطح پایه را تامین می کند، دارای 10 هسته با فرکانس 3.2 گیگاهرتز است و امتیاز 1746 در تک هسته ای و 12154 در چند هسته ای را ثبت کرده است.

بر اساس این آزمایشات، تراشه M2 Max تنها حدود 14 درصد سریعتر از تراشه M1 Max است. با توجه به اینکه نتایج حاصله از یک ماشین واقعی است، مشخص نیست که آیا Geekbench 5 توانسته عملکرد کامل CPU جدید را اندازه گیری کند یا اینکه M2 Max در واقع ارتقاء بزرگی در مقایسه با M1 Max نخواهد بود، که بعید به نظر نمی رسد.

به عنوان مثال، تراشه پایه M2 که اوایل امسال با مک بوک ایر جدید معرفی شد، تنها 11 درصد سریعتر از M1 در تک هسته ای و 19 درصد در چند هسته است. دلیل این امر این است که اپل همان معماری 5 نانومتری را در تراشه جدید حفظ کرده و به جای افزایش عملکرد، بر روی بهره وری انرژی تمرکز کرده است.

در عین حال، تامین‌کننده تراشه‌های اپل TSMC هنوز نسل بعدی تراشه‌های 3 نانومتری را ارائه نکرده است، بنابراین اگر M2 Max جدید نیز مبتنی بر معماری 5 نانومتری فعلی باشد، تعجب‌آور نخواهد بود.

شاید مک های جدید M2 در سال 2023 وارد بازار شوند

شایعه شده است که اپل چندین مک جدید را در سال 2023 معرفی خواهد کرد. این شامل مک بوک پرو جدید 14 و 16 اینچی، مک استودیو، و مک پرو که مدت ها انتظارش را می کشیدیم مجهز به سیلیکون اپل است.

 

وقتی صحبت از تراشه M2 Max به میان می‌آید، این تراشه به احتمال زیاد نسخه‌های پیشرفته مک‌بوک پرو جدید و مدل پایه مک استودیو را تامین می‌کند. انتظار می‌رود مک‌بوک پرو جدید نسخه قدرتمندتری با تراشه M2 Ultra نیز داشته باشد. اپل همچنین یک مک مینی جدید در دست ساخت دارد که دارای مدل هایی مجهز به تراشه های M2 و M2 Pro خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.