این خانه پیش ساخته ظرف یک ساعت آماده می‌شود

شرکت خانه های کوچک Vika Living مستقر در لس آنجلس اخیراً خانه پیش ساخته خود به نام Vika One، را معرفی کرده است که ظرف یک ساعت آماده می شود.

به گزارش تک ناک،  Vika One، از کلمه سوئدی vika به معنای تازدن نامگذاری شده است و دقیقاً برای انجام این کار طراحی شده است.

این خانه کوچک که با پانل‌های عایق‌بندی ساختاری (SIP) ساخته شده است، کاملاً پیش‌ساخته (شامل سیم‌کشی و لوله‌کشی است) و به صورت تخت در محل تحویل داده می‌شود تا به سادگی در مقصد راه اندازی شود.

اسکات کورن و جف هاوارد، بنیانگذاران Vika Living می‌گویند: ما می‌دانیم که روش ساخت‌وساز مسکن های دائمی امروزی نمی‌توانند همه نیازهای پیچیده مسکن ما را برطرف کنند. ما بر روی ارائه یک راه حل ساخت مسکن انعطاف‌پذیر و اقتصادی، بدون نیاز به چارچوب‌های زمانی طولانی یا سازه‌های دائمی متمرکز شده‌ایم. واحدهای Vika One برای راه‌اندازی بدون نیاز به فونداسیون یا تجهیزات سنگین ظرف یک ساعت آماده میشود.

این خانه با مساحت 13.4 متر شامل یک اتاق خواب مشترک، نشیمن، ناهارخوری، آشپزخانه و یک حمام جمع و جور مخفی است. این خانه کوچک دارای سقف 2.6 متری دیوار شیشه‌ای از کف تا سقف، تراس فضای باز به مساحت 3.9 مترمربع است و همراه با مبلمان و وسایلی مانند تخت دونفره، میز، صندلی، آشپزخانه، سیستم گرمایشی/سرمایشی، دوش، توالت، انباری، و تمامی اتصالات آب، برق و فاضلاب تحویل داده می شود.

خریداران همچنین می‌توانند یک “مدل خارج از شبکه” را خریداری کنند این خانه ها  با پنل‌ها و باتری‌های خورشیدی روی پشت بام، سیستم جمع آوری و تصفیه آب  و سیستم‌های فاضلاب خارج از شبکه ارائه می‌شود که همگی می‌توانند بر اساس نیاز مشتری تنظیم شوند.

ویکا وان برای یک دفتر کار خانگی، کمپینگ، اقامتگاه‌های بوم‌گردی یا خانه‌های حیاط خلوت مناسب است، زیرا می‌تواند به سادگی در محل باز شود و هزینه‌های تحویل/نصب آن بسیار کم است. ویکا وان همچنین برای تامین سرپناه در مواقع اضطراری طراحی شده است. هاوارد به نیواطلس توضیح داد: ما امیدواریم بتوانیم با شهرها و سازمان‌های غیردولتی در سراسر ایالات متحده (و بعداً در سطح بین‌المللی) برای تامین سرپناه اضطراری هنگام وقوع بلایای طبیعی، و برنامه‌های مسکن قابل حمل کار کنیم. نیاز به یک جایگزین مسکن سریع و انعطاف پذیر در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مشهود است.

در حالی که فشار زیادی در بسیاری از شهرها برای افزایش عرضه مسکن مقرون به صرفه و دائمی وجود دارد، روش‌های سنتی ساخت مسکن نمی‌توانند با تقاضا سازگاری داشته باشند. ما ماموریت داریم تا ناوگانی از واحدهای مسکونی نیمه دائمی را برای کاهش این بار 30 میلیارد دلاری در سال و اسکان صدها هزار نفر از مردم فراهم کنیم.

Vika One در حال حاضر برای پیش‌سفارش در ایالات متحده در دسترس است و در اوایل سال 2023 تحویل می‌شود. مدل استاندارد آن 38000 دلار آمریکا قیمت دارد، در حالی که نسخه خارج از شبکه 45000 دلار عرضه می‌شود. میانگین هزینه حمل و نقل و راه اندازی از 1000 دلار تا 3500 دلار در هر واحد متغیر است. Vika Living همچنین امیدوار است تا پایان سال 2023 تحویل را به مشتری های منتخب آغاز کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.