طرح لینوکس برای کارکردپذیری مشترک کیف پول‌های دیجیتال

لینوکس بنیاد موسوم به اپن والت (OpenWallet ) را برای توسعه کیف پول‌های دیجیتالی با قابلیت کارکردپذیری مشترک معرفی کرد

به گزارش تک ناک، بنیاد لینوکس برنامه‌هایی را برای یک ابتکار مشترک جدید دارد که برای پشتیبانی از قابلیت کارکردپذیری مشترک بین کیف‌پول‌های دیجیتال، ساخته شده بر روی یک بستر منبع باز طراحی شده است.

بنیاد OpenWallet (OWF) زاییده فکر دانیل گلدشایدر، مدیرعامل استارت‌آپ بانکداری منبع باز Yes.com است، اگرچه اعلامیه امروز طیف گسترده‌ای از خرید از بازیگران مختلف صنعت از جمله Okta،Ping Identity ، Accenture، CVS Health، OpenID Foundation، و چندین نهاد دولتی و خصوصی دیگر را نیز شامل می شود.
با توجه به اینکه بنیاد لینوکس به عنوان میزبان پروژه خدمت می کند، این امر به OpenWallet قابلیت نفوذ قابل توجهی می دهد زیرا تلاش می کند آنچه را که گلدشایدر «تکثر کیف پول بر اساس یک هسته مشترک» می نامد فعال کند.
این خبر در حالی منتشر می شود که نهادهای نظارتی در سراسر جهان درحال حرکت در جهت حمایت از رقابت از طریق اعمال قابلیت کارکرد پذیری مشترک در سراسر سیستم ها هستند از جمله اروپا که در حال حاضر تلاش می کند قابلیت کارکردپذیری مشترک پیام رسانی را به یک موضوع مهم تبدیل کند.
کیف پول‌های دیجیتال تکامل می یابند
کیف‌پول‌های دیجیتال، برای افراد ناآشنا، معمولاً خدمات آنلاین مبتنی بر نرم‌افزار هستند که افراد را قادر می‌سازد تا تراکنش‌های الکترونیکی را با افراد و مشاغل دیگر انجام دهند . برخی از محبوب‌ترین کیف پول‌های امروزی شامل PayPal، Apple Wallet، Google Wallet، Venmo و Cash App هستند. اما کیف پول های دیجیتال به تدریج فراتر از پرداخت ها تغییر شکل داده اند و به عنوان جایگزین های بالقوه برای هر چیزی که ممکن است در کیف پول فیزیکی خود نگهداری کنید ظاهر می شوند . برای مثال اپل اکنون به رانندگان اجازه می دهد گواهینامه خود را به شکل دیجیتال در آیفون خود ذخیره کنند. ظهور کریپتو و بلاکچین نیز کاربرد های جدیدی را برای کیف پول های دیجیتال ایجاد می کند. اما در حال حاضر چنین نیست، در حالی که متاورس (هر زمان که به یک چیز واقعی تبدیل شود) نیز به شدت به قابلیت کارکردپذیری مشترک واستانداردهای منبع باز متکی است تا شرکت‌کنندگان بتوانند پرداخت‌ها را انجام دهند.
خود را در دنیای مجازی شناسایی کنید
دیوید تریت، سرپرست پروژه‌های متاورس و بلاک چین در Accenture می‌گوید: «زیرساخت کیف پول دیجیتال جهانی توانایی حمل هویت، پول و اشیاء را از مکانی به مکان دیگر در دنیای دیجیتال ایجاد می‌کند. «تغییر گسترده مدل کسب‌وکار در راه است، و کسب‌وکار دیجیتالی برنده خواهد بود که برای دسترسی مستقیم به داده‌های واقعی در کیف پول‌های ما برای ایجاد تجربیات دیجیتالی بسیار بهتر، اعتماد مصرف کنندگان را بیشتر جلب کند.
OpenWallet با برنامه‌هایی برای حمایت از موارد استفاده بی‌شمار که هویت، پرداخت‌ها، کلیدهای دیجیتال و … را در بر می‌گیرد، به دنبال نشان دادن خود است. همانطور که ایمیل‌ها و پیامک‌ها قابلیت کارکردپذیری مشترک دارند (افراد می‌توانند به دیگران پیام دهند، حتی اگر از اپراتور های موبایل متفاوتی استفاده کنند).
OWF تلاش می‌کند تا آنچه را که «موتور منبع باز چندمنظوره و ایمن» می‌نامد توسعه دهد. برای ساخت کیف پول های دیجیتالی که به خوبی با کیف پول های دیجیتال دیگر کار می کنند استفاده کنید. همانطور که گلدشایدر آن را «کثرت» می‌نامد، این سرنخ را می دهد که هدف واقعی در اینجا چیست و لزوماً به دنبال ایجاد بزرگترین ارائه‌دهنده کیف پول دیجیتال نیست.
در اینجا جلو زدن اپل یا گوگل مطرح نیست ، بلکه بیشترو بیشتر در مورد نیرو دادن به بسیاری از ارائه دهندگان جدید است که در مجموع ممکن است از غول های موجود در فضا بیشتر باشند. در واقع، هدف اعلام شده OWF این است که در نهایت به «یکسان سازی ویژگی ها با بهترین کیف پول های موجود» دست یابیم.
OWF قصد ندارد خودش یک کیف پول دیجیتال ایجاد کند یا استانداردهای جدیدی ایجاد کند بلکه همه چیز در مورد تقویت یک تلاش همگانی و ایجاد جامعه برای ایجاد یک پایه منبع باز برای هر سازمانی است تا کیف پول دیجیتال خود را بر روی آن بسازد.
جیمزملین، مدیر اجرایی بنیاد لینوکس، گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که کیف پول‌های دیجیتال نقش مهمی برای جوامع دیجیتال ایفا خواهند کرد. نرم افزار منبع باز کلید قابلیت کارکردپذیری مشترک و امنیت همه آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.