دستگاه آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و مک خود را به روزرسانی کنید!

به‌روزرسانی‌ اپل

اپل امروز نقص‌های جدی را آشکار کرد که می‌تواند بر دستگاه‌هایش مانند آیفون، آی‌پد، آی‌پاد و مک تأثیر بگذارد.به همین دلیل اپل  به‌روزرسانی‌ امنیتی  که برای iOS و iPadOS منتشر کرده‌ است.

به گزارش تک ناک، اپل گفت که یک سری نقص امنیتی کشف شده‌ نشان داد یک هکر می‌تواند «دسترسی کامل» به دستگاه‌های آسیب‌‌دیده پیدا کند.
راشل توباک، مدیر عامل SocialProof Security، گفت که در صورت سوء استفاده از این نقص‌ها، هکر‌ها می‌توانند هویت صاحبان دستگاه را جعل کرده و هر نرم‌افزاری را که به نام آن‌هاست را اجرا کنند.
کارشناسان امنیتی  اپل می گویند کسانی که آیفون 6s و جدیدتر دارند باید فورا به iOS 15.6.1 و iPadOS 15.6.1 به‌روزرسانی‌ شوند. مدل‌های آیپد که شامل این ارتقا می‌شوند عبارتند از آیپد نسل پنجم و جدیدتر، همه مدل‌های آیپد پرو، و آیپد ایر 2. نسل هفتم آیپاد تاچ و همچنین مک‌های دارای macOS مدل Monterey در معرض خطر هک قرار دارند.اپل از افرادی که این نقص‌ها را هشدار دادند را نادیده گرفته است و در عوض گزارش آن را به یک محقق ناشناس نسبت داده است. این نقص‌ها در WebKit، موتور مرورگری که اپل برای Safari استفاده می‌کند و بخش مرکزی سیستم عامل iOS، iPadOS و macOS کشف شدند.
بخش مرکزی سیستم عامل‌‌ها، بر کل سیستم کنترل دارد و همچنین به تعامل بین سخت افزار و نرم افزار کمک می کند.
در انتشار صفحه پشتیبانی اپل گفت: سواستفاده از نقص WebKit به یک دستگاه آسیب پذیر نیاز دارد تا هکر بتواند «محتوای مخرب وب ساخته شده که ممکن است منجر به اجرای کد دلخواه شود» را پردازش کند.
باگ دوم به یک برنامه مخرب اجازه می دهد “کد دلخواه را با اختیارات هسته سیستم عامل اجرا کند” و به مهاجمان این امکان را می دهد که به تمام قسمت های دستگاه دسترسی داشته باشند.
توجه داشته باشید که اپل در به‌روزرسانی‌ای که برای iOS و iPadOS منتشر کرده‌است، به‌روزرسانی‌های امنیتی مهمی را ارائه و به همه کاربران توصیه می‌شود آن را نصب کنند و به نظر می‌رسد با توجه نقص‌های اصلاح‌شده در این نسخه به روزرسانی دستگاه های سازگار ضروری‌ست!
برای نصب iOS 15.6.1 یا iPadOS 15.6.1 بر روی iPhone، iPad یا iPod touch (نسل هفتم) خود به Settings دستگاه خود‌ رفته و در قسمت General، Software Update را انتخاب کده و دستگاه خود را به‌روزرسانی‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.