بی توجهی مایکروسافت اج به حریم خصوصی کاربران

گزارش برخی از کاربران حکایت از این دارد که مرورگر مایکروسافت اج به‌طور ناخودآگاه سایت‌هایی که بازدید می‌کنید را به بینگ منتقل می‌کند.

گزارش برخی از کاربران حکایت از این دارد که مرورگر مایکروسافت اج به‌طور ناخودآگاه سایت‌هایی که بازدید می‌کنید را به بینگ منتقل می‌کند.

به گزارش تکناک، به نظر می‌آید که مرورگر اج مایکروسافت، آدرس صفحاتی را که در آن بازدید می‌کنید، به وب‌سایت API بینگ شرکت مایکروسافت ارسال می‌کند. کاربران ردیت ابتدا مسائل مربوط به حریم خصوصی در مرورگر Edge را هفته گذشته مشاهده کردند و متوجه شدند که آخرین نسخه‌ مایکروسافت اِج تقریباً هر صفحه‌ای که به آن می‌روید به همراه آدرس کامل در قالب یک درخواست به bingapis.com ارسال می‌کند. مایکروسافت به سایت The Verge گفته است که در حال بررسی گزارش‌ها است.

یکی از کاربران ردیت که برای اولین بار به این مسئله پی برده، گفت: جستجوی منابع درباره این URL، تنها چند نتیجه دارد و در کل هیچ مستندی درباره این ویژگی وجود ندارد.

در حالی که کاربران ردیت نتوانستند علت ارسال مرورگر مایکروسافت اج آدرس صفحاتی که بازدید می‌کنید را به سایت API بینگ کشف کنند، ما از رافائل ریورا مهندس نرم‌افزار و یکی از توسعه‌دهندگان EarTrumpet   برای بررسی این موضوع درخواست کردیم و او متوجه شد که این قابلیت جدیدی است که به‌صورت نادرستی در مرورگر اج پیاده‌سازی شده است.

رافائل ریورا در گفت‌وگو با The Verge می‌گوید: مرورگر اج مایکروسافت اکنون یک ویژگی به نام creator follow دارد که به‌طور پیش‌فرض فعال شده است. به نظر می‌رسد هدف آن این است که وقتی بر روی برخی صفحات مانند یوتیوب، The Verge و ردیت هستید، بینگ را مطلع کند. اما به نظر می رسد که درست کار نمی‌کند، و تقریباً هر دامنه‌ای را که بازدید می‌کنید به بینگ ارسال می‌کند.

digikala

مایکروسافت یک فیلتر اصلی  برای این ویژگی دارد (در اینجا در دسترس است) که شامل دامنه‌هایی است که آدرس URL  آن ها برای ارسال به سایت API بینگ مسدود شده‌اند. به نظر می‌رسد هر URL که قبلاً بررسی نشده است را بازدید می‌کنید، آن را به بینگ  منتقل می‌کند که پیامدهای حفظ حریم خصوصی بزرگی دارد، به ویژه زمانی که این قابلیت به‌طور پیش‌فرض فعال است.

Caitlin Roulston، مدیر ارتباطات در شرکت مایکروسافت در یک بیانیه به The Verge.  می‌گوید از گزارش‌ها آگاهی داریم، در حال بررسی هستیم و اقدامات لازم را برای پاسخ‌گویی به مشکلات اتخاذ خواهیم کرد.  تاکنون مایکروسافت توضیحی درباره این موضوع نداده است که چرا آدرس‌های URL به  این سرویس  ارسال می‌شوند و چگونه Edge تقریباً تمامی سایت‌هایی که که کاربر بازدید میکند، به Bing ارسال می کند.

تا زمانی که مایکروسافت بررسی خود را انجام دهد و این مشکل را برطرف کند، توصیه ما این است که ویژگی “پی‌گیری سازنده” در مایکروسافت اج را غیرفعال کنید. احتمالاً هیچ وقت نمی‌دانستید که این ویژگی وجود دارد و هیچ‌وقت از آن استفاده نمی‌کنید، بنابراین این یک ویژگی است که نبودش تاثیر آنچنانی در استفاده از مرورگر ندارد. برای غیرفعال کردن ویژگی، به Settings بروید، سپس بر روی تب Privacy, Search and Service کلیک کنید و به پایین صفحه بروید. سوییچ کنار Show suggestions to follow creators in Microsoft Edge را خاموش کنید و به راحتی می‌توانید از این ویژگی صرف‌نظر کنید.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.