تاثیرات مخرب گرم شدن زمین بر بیماران قلبی 

یک مطالعه سراسری در فرانسه گزارش داد که امواج گرمای ناشی از گرم شدن کره زمین می‌تواند تأثیر مخربی بر بیماران قلبی داشته باشد. 

یک مطالعه سراسری در فرانسه گزارش داد که امواج گرمای ناشی از گرم شدن کره زمین می‌تواند تأثیر مخربی بر بیماران قلبی داشته باشد. 

به گزارش تک ناک، بر اساس این گزارش، بیماران قلبی در طول موج گرما ناشی از گرم شدن کره زمین (بین 1 ژوئن تا 20 سپتامبر 2019 ) 1.5 کیلوگرم وزن کم کردند که نشان دهنده بدتر شدن وضعیت است. این مطالعه امروز در ESC Heart Failure، مجله انجمن اروپایی قلب و عروق (ESC) منتشر شده است.

نارسایی قلبی یک بیماری مزمن و پیشرونده است که در آن عضله قلب نمی تواند خون کافی برای تامین نیاز بدن به خون و اکسیژن را پمپ کند. 

گرفتگی عروق منجر به تجمع مایع در ریه‌ها و پاها می‌شود که باعث تنگی نفس و تورم در ریه‌ها، پاها و شکم می‌شود. برای بیماران قلبی اغلب داروهای ادرارآور که به عنوان “قرص های آب” نیز شناخته می شوند، تجویز می شود تا به کلیه ها کمک کند آب و نمک غیر ضروری را دفع کنند. این کار باعث می شود قلب شما خون را راحت تر پمپاژ کند و تنگی نفس و تورم را کاهش می دهد.

همچنین نظارت بر وزن بیماران قلبی ضروری است زیرا مطالعات نشان می دهد که افزایش وزن با احتقان، دلیل اصلی بستری شدن در بیمارستان مرتبط است. با این حال، کاهش وزن به دلیل دمای بالاتر مورد بررسی قرار نگرفته است.

در این  مطالعه ، محققان فرض کردند که در بیماران نارسایی قلبی، وزن آنها در طول موج گرما تغییر می کند.

وقتی افراد سالم در هوای گرم مایعات بیشتری می نوشند، بدن به طور خودکار خروجی ادرار را تنظیم می کند. فرانسوا روبیل، نویسنده این مطالعه و استاد بیمارستان دانشگاه مون پلیه فرانسه، توضیح داد: این در مورد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی صدق نمی کند زیرا آنها داروهای ادرارآور مصرف می کنند.

این گزارش شامل 1420 بیمار مبتلا به نارسایی مزمن قلبی بود. میانگین سنی شرکت کنندگان 73 سال، 28 درصد زن و میانگین وزن 78 کیلوگرم بود. محققان رابطه بین وزن بدن و دمای هوا را بین 1 ژوئن و 20 سپتامبر 2019 تجزیه و تحلیل کردند که دو موج گرما را در پایان ژوئن و پایان جولای پوشش می داد.

برای به دست آوردن اطلاعات در مورد وزن و علائم از راه دور، از یک سیستم ملی مانیتورینگ از راه دور استفاده شد. بیماران روزانه خود را با استفاده از یک ترازوی متصل به شبکه وزن می کردند که به طور داده های وزن  را به کلینیک ارسال می کرد.

بیماران علائم روزانه مانند خستگی، تنگی نفس و سرفه را با پاسخ دادن به سؤالات روی یک مدل دستگاه شخصی (مانند تلفن هوشمند، تبلت) گزارش می کردند و پاسخ‌ها به صورت خودکار به کلینیک ارسال شد. دمای روزانه (در ظهر) با استفاده از داده های نزدیکترین ایستگاه هواشناسی به خانه هر بیمار به دست آمد.

نتایج نشان داد که وزن شرکت‌کننده با افزایش دما کاهش می‌یابد. حیاتی ترین رابطه با درجه حرارت دو روز قبل از اندازه گیری وزن پیدا شد.

“کاهش وزنی که ما در طول موج گرما مشاهده کردیم از نظر علائم بالینی مرتبط بود. بیماران با وزن 78 کیلوگرم در مدت کوتاهی 1.5 کیلوگرم از دست دادند. ما از دیدن کاهش وزن با دمای گرم متعجب شدیم، همانطور که انتظار عکس آن را داشتیم. به همین دلیل، این سیستم  نظارت از راه دور به گونه ای برنامه ریزی شده بود که در صورت افزایش وزن بیماران به پزشکان هشدار دهد.”

 

دقیقاً مشخص نیست که چرا تغییرات دما با کاهش وزن مرتبط است. اما این می تواند به دلیل استفاده بیماران از دارو های دیورتیک (ادرار آور) باشد که منجر به از دست دادن بیش از حد آب از بدن می شود. کارشناسان بر این باورند که تغییرات شدید دما بر توانایی بدن در تنظیم دمای طبیعی تأثیر می گذارد. این فشار اضافی بر قلب و بدن وارد می کند تا دمای مرکزی آن را در حد طبیعی نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.