تایید حساب کاربری اینستاگرام پولی می‌شود

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعلام کرد فیس‌بوک و اینستاگرام از این هفته یک سرویس تأیید حساب کاربری پولی به نام Meta Verified را آغاز خواهند کرد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعلام کرد فیس‌بوک و اینستاگرام از این هفته یک سرویس تایید حساب کاربری پولی به نام Meta Verified را آغاز خواهند کرد.

به گزارش تکناک، زاکربرگ در یک پست فیسبوک نوشت: یک حساب کاربری “Meta Verified” به کاربران دارای نشان تایید ، امنیت بیشتری در برابر جعل هویت ، دسترسی مستقیم به پشتیبانی مشتریان و افزایش بازدید در پلتفرم های متا را به مشترکین این سرویس رائه می دهد.

اعلام خبر آغاز سرویس تائید پولی حساب کاربری اینستاگرام توسط زاکربرگ در Broadcast Chanel در اینستاگرام

این سرویس که از رقیب متا یعنی توییتر پیروی می کند ۱۲ دلار برای اشتراک وب و ۱۵ دلار برای موبایل هزینه خواهد داشت و از این هفته در استرالیا و نیوزیلند آغاز می شود و سپس کاربران کشورهای بیشتری می توانند به این اشتراک بپیوندند. هزینه اشتراک بالاتر در iOS و Android احتمالا راهی برای جبران کمیسیونی است که اپل و گوگل برای خریدهای درون برنامه ای دریافت می کنند.

فیس‌بوک مدت‌هاست که یک نشان تأیید برای حساب‌هایی که قابل توجه و معتبر هستند ارائه می‌دهد، اما Meta Verified طرح جدید متا، این علامت تایید را برای مشتریانی که سنشان بالای 18 سال باشد، هویتشان  با کارت شناسایی رسمی  تأیید شود و مطابق شناسه کاربری شان در فیسبوک یا اینستاگرام باشد حداقل الزامات فعالیت در پلتفرم های متا را انجام دهند و مایل به پرداخت هزینه اشتراک جدید باشند، ارائه می کند. متا خاطرنشان می کند که هیچ تغییری در حساب هایی که با استفاده از الزامات قبلی شرکت تأیید شده اند، از جمله قابل توجه بودن و اصالت، ایجاد نمی کند.

علاوه بر موارد بالا، کاربرانی که برای سرویس تایید حساب کاربری اینستاگرام ثبت‌نام می‌کنند، استیکرهای انحصاری برای Stories و Reels دریافت می‌کنند و همچنین 100 ستاره رایگان در ماه یا ارز دیجیتالی که می‌توانید برای انعام دادن به سازندگان محتوا در فیس‌بوک استفاده کنید، دریافت خواهند کرد. متا همچنین خاطرنشان می‌کند که کسب‌وکارها و شرکت ها فعلا نمی‌توانند برای نشان Meta Verified درخواست دهند و شما نمی‌توانید نام پروفایل، نام کاربری، تاریخ تولد یا عکس پروفایل خود را بدون انجام مجدد فرآیند تأیید تغییر دهید.

متا ادامه می دهد: ما می‌خواهیم در دراز مدت یک اشتراک ارزشمند که برای همه، از جمله سازندگان محتوا، کسب‌وکارها و اعضای جامعه ما ، ارزشمند باشد ارائه دهیم.

به عنوان بخشی از این چشم انداز، ما در حال تغییر معنای نشان تایید شده هستیم تا بتوانیم دسترسی به تاییدیه را گسترش دهیم و افراد بیشتری بتوانند به حساب هایی که با آنها تعامل دارند اعتماد کنند.

اقدام فیس‌بوک برای کسب درآمد از علامت تیک پس از آن صورت می‌گیرد که ایلان ماسک سال گذشته اقدام مشابهی را با علامت تیک آبی تأیید شده توییتر اعلام کرد، که قبلاً برای نشان دادن جعلی نبودن حساب یک چهره مشهور، روزنامه‌نگار، سیاستمدار یا سایر شخصیت‌های عمومی استفاده می‌شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.