خالق آی پاد هم تغییر درگاه شارژ آیفون به USB-C را تایید کرد

تونی فادل، معاون سابق اپل و پدر آی‌پاد، تغییر قریب‌الوقوع اپل از لایتنینگ به USB-C را کار درستی دانست و گفت: جهان روی USB-C همگرا شده است.

به گزارش تک ناک، بحث علیه کابل لایتنینگ و تغییر برای سوئیچ به USB-C یک بحث مداوم بوده است. این نیز یکی از مواردی است که قرار است توسط اپل تغییر کند، با دستورالعمل اتحادیه اروپا که تمام گوشی‌های هوشمند و فناوری‌های مشابه را ملزم می‌کند تا سال 2024 از درگاه USB-C استفاده کنند. در نتیجه، انتظار می‌رود اپل از سال آینده با ورود آیفون 15، کابل‌های خود را تغییر دهد.

هنگامی که فادل در این ارتباط مورد سوال قرار گرفت، به دفاع از درگاه یو اس بی سی پرداخت و گفت که خیلی نگران این مقررات نیست و در ادامه اضافه کرد که او یکی از افرادی بود که برنامه MFi (برنامه ای که سازندگان لوازم جانبی را ملزم به پرداخت هزینه برای استفاده از درگاه Lightning می کند) را ایجاد کرد. این همان پرداختی است که بسیاری از مردم معتقدند دلیل بی میلی اپل برای تغییر به یک نوع کابل معمولی مانند USB-C است.علت انتقال به درگاه USB-C واضح است. این درگاه امکان انتقال سریع فایل ، همچنین شارژ سریع را ممکن می سازد.

digikala

در یک سطح ابتدایی تر، کسانی که از قبل دستگاه های دیگری دارند که با استفاده از یو اس بی سی شارژ می شوند، برای همه شارژ و انتقال اطلاعات فقط به یک نوع کابل نیاز دارند. اما اگر از گوشی های اپل استفاده می کنند ، آنها به یک کابل USB-C برای همه دستگاه های دیگر و یک کابل Lightning برای تجهیزات اپل خود نیاز دارند.
اکثر آی‌پدها خودشان از یو اس بی سی استفاده می‌کنند که این موضوع را پیچیده‌تر می‌کند. با اجرایی شدن دستورالعمل اتحادیه اروپا به زودی، انتظار می رود اپل درگاه USB-C را حتی در AirPods و سایر لوازم جانبی استفاده کند.
به نظر می رسد به طور فزاینده ای محتمل است که آیفون 14 آخرین آیفونی باشد که از لایتنینگ استفاده می کند پس اگر قصد ارتقاء در سال آینده را دارید، زمان شروع برنامه ریزی برای تغییر بزرگ است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.