تردید اپل در انتشار IOS 16.4

زمان انتشار iOS 16.4 اپل نامشخص است و طرفداران منتظر اطلاع رسانی اپل برای انتشار نسخه جدید سیستم عامل هستند.

زمان انتشار iOS 16.4 اپل نامشخص است و طرفداران منتظر اطلاع رسانی اپل برای انتشار نسخه جدید سیستم عامل هستند.

به گزارش تکناک، با توجه به انتشار نسخه بتای نرم افزار در اوایل ماه جاری، کنجکاوی درباره آن در حال افزایش است. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار معمولاً ده‌ها مرحله آزمایش را به منظور حصول اطمینان از عدم وجود باگ طی می‌کند.

توسعه‌دهندگان و آزمایش‌کنندگان بتا اشکالات احتمالی نرم‌افزار را قبل از انتشار، بررسی می‌کنند. با توجه به این موارد سوال اصلی درباره زمان انتشار به روز رسانی بعدی اپل است! پاسخ های بی شماری برای این سوال وجود دارد، اما به نظر می‌رسد اپل در انتشار این به‌روزرسانی جدید کمی تردید دارد.

اپل به طور همزمان مشغول بررسی و توسعه موارد بسیار زیادی از جمله آیفون جدید، مک پرو و هدست واقعیت مجازی پرو خود است. در عین حال، افزودن ویژگی‌های منحصربه‌فرد در به‌روزرسانی بعدی iOS برای همگام‌سازی آن با تغییر تقاضای نرم‌افزار ضروری است.

انتشار نزدیک به‌روزرسانی IOS 16.4 اپل

digikala

بر اساس شایعات، اپل قصد انتشار به روزرسانی های سیستم عامل را در بهار دارد. و احتمالا در اواخر این ماه، iOS 16.4، iPadOS 16.4، tvOS 16.4، watchOS 9.4 و macOS Ventura 13.3 را منتشر خواهد کرد. به طور خاص، 20 مارس تاریخ انتشار مورد انتظار این نسخه‌ها است. پس از آن، این به‌روزرسانی‌ها در هفته اول آوریل در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

اپل تاکنون سه نسخه بتا عمومی و سه نسخه بتا برای توسعه دهندگان منتشر کرده است. و باتوجه به انتشار حداقل چهار نسخه بتا و همچنین یک نسخه (به روز رسانی نرم افزار) برای آزمایش کنندگان با نسخه ای مشابه نسخه اصلی، زمان زیادی تا انتشار این به‌روزرسانی باقی نمانده است. جدول زمانی به روز رسانی های قبلی به شرح زیر است:

  • iOS 16.3 در 18 ژانویه منتشر و در 23 ژانویه ارائه شد.
  • iOS 16.2 در 7 دسامبر منتشر و در 13 دسامبر ارائه شد.
  • iOS 16.1 در 18 اکتبر منتشر و در 24 اکتبر ارائه شد.

با توجه به این جدول زمانی، انتظار می‌رود اپل این به روز رسانی را در 28 مارس، 4 آوریل یا 11 آوریل منتشر کند. جدا از آن، اکثر به روز رسانی های نرم افزار در روزهای دوشنبه و چهارشنبه منتشر می شوند.

ویژگی های احتمالی در به روز رسانی نرم افزار آتی:

نسخه iOS 16.4 یک به‌روزرسانی قابل توجه نسبت به نسخه‌های قبلی با امکانات بسیار بیشتر خواهد بود و ویژگی های زیر در iOS 16.4 ارائه خواهد شد:

  • اضافه‌شدن برخی کاراکترهای جدید جذاب در ایموجی‌ها طبق تصویر بالا.
  • امکان دریافت اعلان‌ از وب‌سایت‌ها در Safari.
  • امکان افزودن برنامه های وب و وب سایت ها به صفحه اصلی.
  • به روز رسانی رابط برنامه Podcasts.
  • افزودن انیمیشن سنتی Curl برای ورق‌زدن صفحه در Apple Books.
  • به روز رسانی ساختار HomeKit.

ارائه نسخه iOS 16.4 با چنین ویژگی های شگفت انگیزی جالب خواهد بود. همچنین این به‌روزرسانی رایگان احتمالا آخرین به‌روزرسانی بزرگ iOS 16 خواهد بود، و iOS 17 پس از رویداد WWDC در اواخر ژوئن منتشر خواهد شد. البته ممکن است در انتشار iOS 16.4 کمی تاخیر نیز وجود داشته باشد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.