iOS 16.3 هفته آینده با ویژگی‌های جدید عرضه می‌شود

سیستم عامل iOS 16.3

اپل طی هفته آینده سیستم عامل iOS 16.3 که در حال حاضر به صورت نسخه بتا در دسترس است، به صورت عمومی عرضه خواهد کرد . این نسخه جدید iOS شامل چند ویژگی جدید و رفع برخی اشکالات می‌شود.

به گزارش تک ناک، اپل خود خبر انتشار قریب‌الوقوع iOS 16.3 را داده‌است و در یک بیانیه مطبوعاتی تلاش‌ها برای حمایت از ماه تاریخ سیاه پوستان در فوریه را برجسته کرده است. بدین منظور اپل علاوه بر توجه به محتوای منتخب در برنامه‌های Music، TV، Newsو Podcasts ، یک پس‌زمینه ساعت و عکس پس‌زمینه برای آیفون Unity با رنگ‌های پرچم پان آفریقا در به روزرسانی iOS خود جای داده است.

برای استفاده از هر دو عکس پس‌زمینه ساعت و آیفون Unity 2023 به iOS 16.3 نیاز خواهد بود . در اعلامیه مربوط به تاریخ سیاه پوستان، اپل در ۱۸ ژانویه در دسترس بودن پس‌زمینه ساعت و عکس پس‌زمینه آیفون در هفته آینده را اعلام کرده است و به نظر می رسد این به معنی انتشار به روز رسانی iOS باشد.

نشانه دیگر مبنی بر انتشار iOS 16.3، ارائه نسخه بتای پیش از انتشار در این هفته به توسعه دهندگان است. معمولاً، این دسترسی به معنای انتشار نزدیک آن است.

digikala

در اینجا ویژگی‌های مورد انتظار در این نسخه جدید از سیستم‌عامل اپل آورده شده‌است.

احراز هویت با کلید امنیتی در اپل آیدی

کاربرانی که به دنبال یک لایه امنیتی اضافی در دستگاه‌های جدید برای داده‌های اپل آیدی خود هستند، قادر به استفاده از کلید امنیتی برای احراز هویت در iOS 16.3 خواهند بود.

اپل این مساله را همزمان با افزودن محافظت پیشرفته از داده های iCloud برای دارندگان آیفون با iOS 16.2 در ایالات متحده اعلام کرد. در آن زمان، اپل راه اندازی احراز هویت با کلید امنیتی در اوایل سال 2023 با انتشار iOS 16.3 را به اطلاع کاربران رساند.

کلیدهای امنیتی فیزیکی به منظور افزایش امنیت در احراز هویت دو مرحله‌ای اپل برای اپل آیدی، به ویژه برای دارندگان مشهور آیفون ، مانند سیاستمداران و روزنامه نگاران که بسیار هدف هکر‌ها قرار می‌گیرند، ارائه می‌شود.

هنگام فعال کردن این ویژگی، کاربر به یک کلید امنیتی فیزیکی برای یکی از مراحل ورود به حساب اپل آیدی خود نیاز خواهد داشت.

بهبود ویژگی Handoff هوم‌پاد

بهبود ویژگی Handoff کنترل پخش موسیقی را از آیفون به اسپیکر هوم پاد منتقل می‌کند. ارائه این ویژگی با توجه به عرضه هوم پاد 2 اپل طی این هفته، به موقع است. iOS 16.3 با ارائه راهنمای جدید به دارندگان هوم پاد با وضوح بیشتری آنها را از قابلیت استفاده ازHandoff آگاه می‌کند.

طبق این راهنما کاربر به منظور مشاهده کنترل‌های پخش یا انتقال صدای پخش شده از تلفن به بلندگوی هوشمند باید آیفون خود را در محدوده هوم‌پاد قرار دهد. همچنین در صورت تمایل به دیدن دوباره کنترل‌ها یا بازگرداندن صدا به تلفن باید دوباره آن را در محدوده هوم‌پاد قرار دهد.

حالت جدید برقراری تماس اضطراری ماهواره‌ای

کاربران آیفون 14 در صورت نیاز، به تماس اضطراری از طریق ماهواره دسترسی دارند، اما با  سیستم عامل iOS 16.3 دو راه جدید برای دسترسی به آن اضافه می شود.

سیستم عامل iOS 16.3

در iOS جدید، Call with Hold and Release جایگزین عملکرد Call with Hold موجود می‌شود و به کاربر امکان دسترسی به تماس اضطراری پس از نگه‌داشتن دکمه پاور و صدا، را می‌دهد. در عملکرد قبلی Call with Hold پس از نگه‌داشتن دکمه‌ها نوار لغزنده تماس اضطراری ظاهر می‌شد که لزوماً قابل انجام نبود.

گزینه جدید دیگر Call Quietly است و به کاربر امکان برقراری تماس اضطراری بدون صدای زنگ هشدار، و خطر‌سازی آن در برخی مواقع را می‌دهد.

حفاظت پیشرفته از داده ها در iOS 16.3

با نسخه iOS 16.2 دارندگان آیفون در ایالات متحده آمریکا به محافظت پیشرفته از داده دسترسی پیدا کردند. این ویژگی امنیتی جدید برای رمزگذاری سراسری سرویس ذخیره سازی iCloud است و از اطلاعات موجود در فضای ابری آن (به استثنای داده های ایمیل، مخاطبین و تقویم) محافظت می کند.

سیستم عامل iOS 16.3

اپل قول داده بود با به‌روزرسانی iOS، محافظت پیشرفته از داده را به سایر نقاط جهان نیز ارائه کند و بر اساس نظرات افراد استفاده‌کننده از نسخه بتای iOS 16.3، زمان آن فرا رسیده است. برای فعال کردن Advanced Data Protection، برنامه Settings را باز، روی نام خود و سپس iCloud بزنید. از آنجا می توان این ویژگی امنیتی را فعال کرد.

رفع اشکال در iOS 16.3

یادداشت‌های مربوط به انتشار سیستم عامل iOS 16.3 به جزئیات ارائه چندین اصلاحیه از طریق این به‌روزرسانی نرم‌افزار می‌پردازد. بزرگترین ایرادی که رفع خواهد شد، خطوط افقی ظاهر شده در برخی از مدل های آیفون 14 پرو مکس هنگام روشن‌کردن صفحه دستگاه‌ها است. علاوه بر این، iOS 16.3 مشکلات مختلف مربوط به Siri، Car Play و صفحه قفل آیفون را برطرف خواهد کرد.

با شکایت کاربران از گیر کردن برخی از دستگاه‌های HomeKit در وضعیت «updating» یا «configuring» و عدم نمایش برخی دیگر از دستگاه‌ها، و سایر اشکالات، ساختار جدید ارائه شده در iOS 16.2 در صفحه اصلی به همان سرعت ورود، از نرم افزار آیفون حذف شد. این معماری جدید در iOS 16.3 بازگشته است، اما اکنون، احتمالاً اپل این مشکلات را برطرف کرده است.

کمبود‌های iOS

با وجود در دسترس بودن iOS 16 از پاییز 2022، هنوز همه ویژگی هایی وعده داده اپل در آن فعال نیست. اگرچه گزارش‌ها اشاره به وجود کدهایی در iOS 16.3 برای برنامه Apple Music Classical دارد، ما هنوز منتظر راه‌اندازی این سرویس هستیم.

Apple Pay Later، با امکان تقسیم پرداخت‌ها از طریق Apple Pay در چهار مرحله، هنوز راه اندازی نشده است و شاید بخشی از iOS 16.4 باشد و مدتی پس از انتشار iOS 16.3 به صورت بتا ظاهر شود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.