رونمایی از طرح مفهومی ون کمپر”آلپاین” در نمایشگاه CMT

شرکت آلپاین (Alpine) در نمایشگاه CMT این هفته در آلمان با ارائه طرح مفهومی ساختارشکنانه یک ون کمپر نگاه ها را به خود جلب کرده است.

شرکت آلپاین (Alpine) به دلیل تولید تجهیزات صوتی و سرگرمی خودرو در 26 کشور مختلف نامی آشنا و شناخته شده محسوب می شود با این حال این شرکت با ارائه طرح مفهومی ساختارشکنانه یک ون کمپر نگاه ها را به خود جلب کرده است.

به گزارش تکناک، در نمایشگاه CMT این هفته در آلمان، با موضوع کمپرها این شرکت طرح مفهومی کاملاً جدیدی به نام Cross Cabin را معرفی کرد. این طرح یک ون کمپر فورد ترانزیت با فضای داخلی کالبدی الهام گرفته از معماری داخلی ژاپنی است که هم برای کار و هم برای بازی و سفر بهینه شده است.

طرح مفهومی کار کردن در همه جا (Rv) از دو المان دیجیتال با آکوستیک دقیق شکل گرفته است. تجهیزات کار که در صورت نیاز ظاهر می شوند و در صورت عدم نیاز ناپدید می شوند. همچنین چیدمان داخلی و خارجی مسافران را به هوای تازه دعوت می کند.

شرکت آلپاین (Alpine)  در نمایشگاه CMT این هفته در آلمان با ارائه طرح مفهومی ساختارشکنانه یک ون کمپر نگاه ها را به خود جلب کرده است.

digikala

در اینجا ما فکر می‌کردیم Winnebago eRV2 پیشگام‌ترین طرح مفهومی کمپر فورد ترانزیت خواهد بود که برای مدتی، یا حداقل این هفته می‌بینیم. ما مطمئناً انتظار نداشتیم که Winnebago توسط یک شرکت الکترونیک خودرو در صدر قرار گیرد، اما طراحی غیر متعارف آلپاین با وجود پیشرانه معمولی‌تر ICE این ون، انتظارات را فراتر می برد.

یک  طرح مفهومی RV آنقدرها که در نگاه اول به نظر می رسد خارج از حوزه فعالیت آلپاین نیست. این توسعه‌ای از ناوبری RV و تجارت صوتی این شرکت است و بررسی می‌کند که چگونه روند مداوم کار از راه دور ممکن است آینده RV و محصولات طراحی شده برای این هدف را شکل دهد.

ایده آلپاین با صحبت با شاغلین تازه کار و با تجربه که از راه دور کار می کنند شروع کرد. چیزی که شرکت دریافت کرد این بود که آزادی کار از هر کجا نیاز به سبک جدیدی از ماشین‌های «کار» را ایجاد کرده است، یک نوع وسیله نقلیه تفریحی متمرکز بر بهره‌وری بیشتر که هم به عنوان یک حمل‌ونقل تعطیلات و هم به عنوان محل کار با دید بهتر طراحی شده است.

شرکت آلپاین (Alpine)  در نمایشگاه CMT این هفته در آلمان با ارائه طرح مفهومی ساختارشکنانه یک ون کمپر نگاه ها را به خود جلب کرده است.

استیو کرافورد، مدیر بخش تجاری برند اروپایی آلپاین توضیح داد: ما شروع به فکر کردن به نوع جدیدی از فضای جابجایی کردیم که راحتی یک ون کمپر سنتی و در عین حال فضای ارگونومیک بهینه‌ برای انجام کار از راه دور را به کاربران ارائه دهد. به عبارت دیگر، یک متقاطع یکپارچه از عملکردها برای یک تعادل ایده آل کار و زندگی. از این رو Cross Cabin نامیده شده است.

ایجاد فضایی که به طور همزمان آرامش، ماجراجویی، کنجکاوی، اخلاق کاری و وظیفه شناسی را برانگیزد، آسان نیست، بنابراین آلپاین به مینیمالیسم و زیبایی شناسی کاربردی الهام گرفته از ژاپن نگاه می کرد. طراحی آن لوازم ضروری کار و زندگی را در دسترس نگه می‌دارد، اما در زمانی که استفاده نمی‌شود به‌راحتی دور از دید قرار می‌گیرد.

کل فضای داخلی Cross Cabin بیشتر شبیه آثار هنری مجسمه‌سازی است تا یک کمپر. آلپاین به جای مبلمان با لبه‌های دقیق، کابین ۲۶۴ اینچی (۶۷۰ سانتی‌متری) فورد ترانزیت را با مجموعه‌ای از نوار های بامبو تجهیز می کند و طرح سیالی ایجاد می‌کند که شکاف بین مبلمان و تزئینات زیبایی را از بین می‌برد. نوار ها، قفسه‌ها، روشنایی ها و تجهیزات صوتی را با زیبایی بیشتر پنهان می‌کنند و خطوط دقیق را در عقب نیمکت‌های یکپارچه مقابل یکدیگر قرار می‌دهند.

شرکت آلپاین (Alpine)  در نمایشگاه CMT این هفته در آلمان با ارائه طرح مفهومی ساختارشکنانه یک ون کمپر نگاه ها را به خود جلب کرده است.

نیمکت ها با یک میز مرکزی که قابلیت تغییر کاربری دارد جفت شده اند تا امکانات غذاخوری چهار نفره را نیز ایجاد کنند. این میز علاوه بر کار به عنوان میز ناهارخوری یا میز کنفرانس، به یک ایستگاه کاری تاشو و لپ تاپ مانند با صفحه نمایش 32 اینچی و صفحه کلید یکپارچه تبدیل می شود.

اتصال قابل اعتماد از طریق آنتن های خارجی 4G/LTE و روتر موبایل پرسرعت Alpine x Alphatronics Stream تضمین می شود. سیستم الکتریکی لیتیومی 12 کیلووات ساعتی 920 آمپری Mastervolt، با کمک سیستم شارژ خورشیدی 1200 واتی، تا سه روز انرژی زندگی و کار خارج از شبکه را نوید می دهد.

مواد آکوستیک به کار رفته در نمای داخلی، فضای کابین را به دو فضای کاری عایق صدا مجزا تقسیم می‌کند، یکی در میز هوشمند و دیگری در صندلی چرخنده راننده. آلپاین بیشتر مناطق را با بلندگوهای مسطح و بلندی که به طور نامحسوس در پوشش آکوستیک نصب شده اند تجهیز کرده است.

در اطراف محل کار اصلی Smart Table، آلپاین با گسترش پوشش داخلی خود بر روی شیشه‌های عقب و جانبی، عوامل حواس پرتی حین کار را  را بدون بسته کردن کامل دنیای بیرون کاهش می‌دهد. کسانی که ترجیح می‌دهند به محیط اطراف خود نزدیک‌تر شوند، می‌توانند از طریق عرشه قابل افزایش و میز هوشمند متحرک، درهای عقب را باز کرده و حتی فضای کار را به بیرون بکشند.

در شب، سالن چند منظوره عقب تبدیل به تخت طولی می شود. میز پایین می‌آید و یک سری مهاربند متقاطع دو نیمکت را به هم متصل می‌کند تا یک سکو برای قرار گرفتن تشک فوم سرد 55 در 79 اینچی (140 در 200 سانتی‌متر) ایجاد شود.

قرارگیری آشپزخانه در داخل درب کشویی سمت سرنشین، طراحی داخلی/خارجی را ایجاد می‌کند که از طریق آن کمپرها می‌توانند آن را برای آشپزی در فضای باز به بیرون بچرخانند. این دستگاه دارای یک صفحه حرارتی القایی برای پخت و پز و یک میز کانتر قابل گسترش است که سینک مخفی و شیر آب تاشو را می‌پوشاند. همچنین دارای یک یخچال کمپرسور و یک هود داخلی است. در پشت ایستگاه کاری حمام و توالت نیز برای استفاده وجود دارد.

البته یک سیستم صوتی Alpine در کابین راننده، دوربین 360 درجه و آینه های الکترونیکی برای دید عقب نیز وجود دارد. یک صفحه نمایش لمسی 11 اینچی، با قابلیت سیستم اطلاعات و سرگرمی امکان کنترل و نظارت هوشمند بر موتورخانه را نیز می دهد.

به نظر میرسد آلپاین برنامه ای برای عرضه این محصول ندارد و قصد این شرکت ایجاد بازخورد برای نسل بعدی محصولات RV است. پس از پایان نمایشگاه CMT در آخر هفته، این مفهوم به رویدادهای دیگر در سراسر آلمان و فراتر از آن در طول سال 2023 خواهد رفت.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.