ترفندی آسان برای تغییر اندازه  Gboard در اندروید

ترفندی آسان برای تغییر اندازه  Gboard در اندروید

طبق بررسی آخرین نسخه برنامه Gboard در پلی استور، خطوط مختلفی از کد که به ویژگی‌های احتمالی آینده آن اشاره دارد، مشاهده شده است.

به گزارش تکناک، البته ممکن است گوگل هرگز این ویژگی‌ها را اعمال نکند و تفسیر ما از این عملکرد‌ها ناقص باشد. با این حال، در این گزارش سعی در بررسی موارد رو به اتمام و نحوه عملکرد آنها در صورت ارائه داریم.

طبق این بررسی، به نظر می‌رسد گزینه”Resize” میانبر دیگری در طراحی مجدد آینده نوار ابزار/پانل خواهد بود و این گزینه امکان تغییر و تنظیم ارتفاع کلیدها و پانل با کشیدن لبه بالا یا پایین به جهت مخالف را فراهم می‌کند.

این سفارشی سازی در حال حاضر در Settings > Keyboard height با هفت گزینه امکان پذیر است. این گزینه‌ها عبارتند از: Extra-short، Short، Mid-Short، Normal، Mid-Tall، Tall و Extra-Tell. دسترسی به این گزینه‌ها از راه جدید آسان‌تر خواهد بود.

گزینه جدید (طبق تصاویر زیر) نحوه حرکت صفحه کلید (دکمه مرکزی) به سمت بالا به منظور پر‌شدن فضای خالی بین لبه پایین و نوار وضعیت سیستم است. این ویژگی هنوز در حال توسعه است، بنابراین ممکن است تغییر کند، و صرفاً راهی جدید برای ویرایش ارتفاع صفحه کلید خواهد بود.

این ویژگی مشابه حالت‌های One-handed و Floating است، اما در صورت ارائه به همین صورت، تفاوت بزرگ آن عدم امکان تنظیم عرض در رابط کاربری فعلی خواهد بود. همیشه تمام عرض صفحه را در بر خواهد گرفت. در دو حالت موجود دیگر، می توان ارتفاع را کاهش داد، اما کلید‌ها به نسبت باریک تر می شوند.

ما توانستیم این گزینه را با Gboard 13.0 که شامل عملکرد‌های جدیدی در حالت Tabletop برای تاشوها نیز می‌شود، فعال کنیم. اما این تغییرات هنوز به صورت گسترده ارائه نشده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram