اروپا 2 برابر سریعتر از سایر نقاط زمین در حال گرم شدن است

تغییرات آب و هوایی اروپا

دانشمندانی که تغییرات آب و هوایی را ردیابی می کنند دریافتند که اروپا شاهد افزایش بیش از دو برابر میانگین جهانی افزایش دما است.

به گزارش تکناک، این نرخ گرمایش بالاترین میزان گرمایش در بین قاره‌های جهان است. این یافته ها نتایج تحقیقات تیمی است که در مورد امواج گرما، آتش‌سوزی‌های جنگلی و سایر رویدادهای شدید آب و هوایی هشدار می دهد.
این نمودارهای شوکه کننده از گزارش وضعیت آب و هوا در اروپا توسط سازمان جهانی هواشناسی (WMO) با مشارکت سرویس تغییرات آب و هوایی اتحادیه اروپا کوپرنیکوس تهیه شده است.

این گزارش نشان داد که دما در اروپا بین سال‌های 1991 تا 2021 به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته. این افزایش به‌طور متوسط حدود 0.5 درجه سانتی‌گراد (0.9 درجه فارنهایت) در هر دهه می باشد.

برای مقایسه، IPCC میانگین جهانی افزایش را 0.2 درجه سانتیگراد (0.36 درجه فارنهایت) در هر دهه اعلام می کند، که باعث می شود نرخ گرمایش مشاهده شده در اروپا بیش از دو برابر این مقدار باشد.

نویسندگان این گزارش می گویند که رویدادهای شدید آب و هوایی به طور مستقیم بر بیش از نیم میلیون نفر در این منطقه در سال 2021 تأثیر داشته و باعث کشته شدن صدها نفر شده و خسارت اقتصادی بیش از 50 میلیارد دلار به بار آورده است.

digikala

پروفسور پتری تالاس، (Petteri Taalas) دبیر کل WMO گفت: اروپا تصویری زنده از یک جهان در حال گرم شدن ارائه می‌کند و به ما یادآوری می‌کند که حتی جوامعی که به خوبی آماده شده‌اند از تأثیرات رویدادهای آب و هوایی شدید در امان نیستند.

امسال، مانند سال 2021، بخش‌های وسیعی از اروپا تحت تأثیر موج‌های گرما و خشکسالی گسترده قرار گرفته‌اند که به آتش‌سوزی‌های جنگلی دامن زده است. در سال 2021، سیل های استثنایی در اروپا باعث مرگ و میر و ویرانی زیادی شد.

با این حال، این تیم خاطرنشان می کند که اتحادیه اروپا موفق شد انتشار گازهای گلخانه ای را تا 31 درصد بین سال های 1990 تا 2020 کاهش دهد. نویسندگان همچنین می گویند اروپا در سیستم های هشدار اولیه برای محافظت از جمعیت خود در برابر بدترین تأثیرات آب و هوا در جهان پیشرو است. به عنوان مثال، برنامه های عملیاتی که جان انسان ها را در طول موج گرما نجات داده است.

تالاس گفت: اقدامات خوب در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در منطقه باید ادامه یابد و جاه طلبی در این موارد باید بیشتر شود. اروپا می‌تواند نقش کلیدی در دستیابی به یک جامعه بی‌کربن تا اواسط قرن حاضر برای تحقق اهداف معاهده پاریس داشته باشد.

بر اساس این گزارش، از جمله پیامدهای این افزایش دما، نازک شدن یخچال های طبیعی آلپ در اروپا است که نویسندگان می گویند بین سال های 1997 تا 2021 این یخچال ها 30 متر ضخامت خود را از دست داده اند. علاوه بر این شتاب مداوم ذوب شدن یخ های گرینلند از دیگر پیامد های این افزایش دما است. در اوایل امسال، ما همچنین شاهد بودیم که اداره هواشناسی بریتانیا اولین “هشدار قرمز” خود را برای گرمای استثنایی صادر کرد زیرا دما برای اولین بار در تاریخ از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) فراتر رفت و پل ها در فویل محافظ پیچیده شده بودند و باند های فرودگاه به دلیل نقص های ایجاد شده در سطح تعطیل میشدند.

دکتر کارلو بوونتمپو(Carlo Buontempo) می گوید: «جامعه اروپایی در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر است، اما اروپا همچنین در خط مقدم تلاش های بین المللی برای کاهش تغییرات اقلیمی و ایجاد راه حل های نوآورانه برای انطباق با آب و هوای جدید است که اروپایی ها باید با آن زندگی کنند. مدیر خدمات تغییر اقلیم کوپرنیکوس اضافه میکند از آنجایی که خطرات و تأثیرات تغییرات آب و هوایی در زندگی روزمره به طور فزاینده ای آشکار می شود، نیاز و رغبت برای دانش اقلیمی افزایش می یابد که صحیح است. با این گزارش قصد داریم شکاف بین داده‌ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات را پر کنیم تا بتوانیم
اطلاعاتی مبتنی بر علم اما در دسترس که آماده تصمیم‌گیری در بین بخش‌ها و مشاغل مختلف باشد را ارائه دهیم.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.