تغییر عجیب لوگوی توییتر به دوج کوین

ایلان ماسک لوگوی توییتر را با لوگوی ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) جایگزین کرده است که باعث افزایش سریع قیمت آن شده است.

ایلان ماسک در اقدامی کم سابقه، لوگوی توییتر را با لوگوی ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) جایگزین کرده است. این تغییر بی‌معنی باعث افزایش سریع قیمت این ارز دیجیتال شده است.

به گزارش تکناک، بعضی از کاربران توییتر روز گذشته متوجه شدند در گوشه بالا و سمت چپ مرورگر وب صفحه توییتر، دکمه خانه توییتر که معمولاً شامل لوگوی پرنده‌ آبی توییتر است، با نمایی کارتونی از شیبا اینو، جایگزین شده است.

بعد از تغییر لوگوی توییتر به دوج کوین، قیمت دوج کوین از حدود ۷.۷ سنت به حداکثر ۱۰.۲ سنت افزایش یافت. همچنین، نام دوج کوین در توییتر مورد توجه کاربران قرار گرفت. همانطور که در ماه اکتبر سال گذشته هم پس از تصرف ایلان ماسک از توییتر رخ داد. این امر از نظر قیمتی بازار ارزهای دیجیتال شوکه کننده بوده است.

این تغییرات در روزهایی صورت گرفت که توییتر شروع به اصلاح سیستم تأیید اعتبار خود کرده بود. برخی حساب‌هایی که دارای تأیید اعتبار لگاسی بودند، مانند حساب نیویورک تایمز، نشانه تأیید آن‌ها حذف شد. برخی دیگر از حساب‌ها با یادداشتی که آن‌ها مشترکان آبی یا حساب‌های تأیید شده لگاسی هستند، نشانه تأیید خود را حفظ کردند.

توییتر به سؤالی درباره تغییر دکمه خانه پاسخ نداده است. ساعاتی بعد از این اتفاق ، ایلان ماسک، مالک توییتر، تصویری از یک تبادل توییت قبلی منتشر کرد که یک کاربر توییتر او را به تغییر لوگوی پرنده به دوج انگیزه داده بود. ماسک در توییت خود نوشت: همانطور که قول داده بودم.

ماسک ناامیدانه در تلاش است تا بازرسان فدرال را که در حال بررسی شکایتی هستند که او را متهم به دزدی و اجرای یک طرح هرمی برای حمایت از کریپتو می‌کنند، از خود دور کند.

در ژوئن ۲۰۲۲، ماسک در شرایطی قرار گرفت که به دلیل تبلیغ دوج کوین، به اتهام انجام فعالیت‌های تبانی مورد شکایت در دادگاه فدرال منطقه جنوبی نیویورک قرار گرفت. به گزارش رویترز  تیم حقوقی ماسک در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۳، درخواست لغو دعوای قضایی را به دادگاه ارائه دادند،. شاکیان از جمله سرمایه گذاران دوج کوین درخواست غرامت بالغ بر ۲۵۸ میلیارد دلار را داشتند.

سرمایه گذاران ماسک را متهم می کنند که قیمت Dogecoin را تا بیش از 36000 درصد افزایش داده است، و میلیاردها دلارسود از این طریق کسب کرده است در حالی که سایر سرمایه گذاران متحمل ضررهای هنگفتی شده اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.