تغییر عملکرد دکمه Prt Scr  در ویندوز ۱۱

تغییر عملکرد دکمه Prt Scr  در ویندوز ۱۱

مایکروسافت اکنون در حال تغییر نحوه عملکرد کلید میانبر Print Screen (Prt Scr) در سیستم عامل  ویندوز 11 است.

به گزارش تکناک، قبلاً وقتی روی کلید Prt Scr ضربه می زدید، اسکرین شات در کلیپ بورد کپی می شد و برای استفاده از آن باید Paint را باز می کردید. اکنون وقتی در ویندوز 11 کلید میانبر Prt Scr  را فشار می دهید یک ابزار snipping با عملکردهای مختلف برای تغییر اسکرین شات باز می شود.

این ویژگی جدید هنوز در مرحله آزمایش بتا است. در حال حاضر، ویندوز 11 به کاربران اجازه می دهد تا به تنظیمات تغییر Print Screen و باز کردن ابزار snipping دسترسی داشته باشند. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که ویندوز 11 این گزینه را به عنوان گزینه پیش فرض برای کاربران تبدیل کند. انتظار این ویژگی را تا به روز رسانی بعدی یعنی KB5025310 نداشته باشید.

قابلیتهای جدید Prt Scr در بروزرسانی بعدی

بعضی از کاربران قبلاً تنظیمات Prt Scr  در ویندوز 11 را با رفتن به Settings > Accessibility > Keyboard تغییر داده اند. ویندوز 11 این تنظیمات را حفظ می کند، اما نه برای همه. Prt Scr ویندوز 11 یک ویژگی عالی برای بسیاری از کاربران است. بسیاری از ما دوست داریم از یک تصویر که نمی توانیم در گوگل کروم دانلود کنیم اسکرین شات بگیریم.

در بیشتر موارد، فایل Webp به شما اجازه مشاهده تصویر را نمی دهد. در عوض، در گوگل کروم باز می شود. بنابراین اگر می خواهید آن را با فرمت تصویر ذخیره کنید، باید از Alt + Prt Scr برای گرفتن اسکرین شات استفاده کنید. این ویژگی برای افرادی که از چند مانیتور همزمان استفاده می کنند عالی است، زیرا به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی از تمام صفحه ها در یک حرکت عکس بگیرند.

همچنین گزینه ای برای گرفتن اسکرین شات در پنجره فعال وجود دارد. جالب اینجاست که ابزارها و برنامه های شخص ثالث زیادی برای کمک به کاربران برای  انجام همین کار وجود دارد. مایکروسافت OneDrive نیز برای ذخیره اسکرین شات ها استفاده می شود. به طور مشابه، Dropbox نیز همین عملکردرا انجام میدهد. اما در بروزرسانی جدید کلید Prt Scr   در ویندوز 11  به عنوان یک گزینه پیش فرض در ابزار snipping در دسترس خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram