تغییر نحوه تماس اضطراری در نسخه بتای iOS 16.3

اپل در روز سه شنبه دومین نسخه بتای iOS 16.3 را برای توسعه دهندگان با برخی تغییرات جزئی در سیستم عامل آیفون و آیپد منتشر کرد.

به گزارش تکناک، یکی از این تغییرات ایجاد شده بر نحوه عملکرد ویژگی Emergency SOS تأثیر می‌گذارد و رفتار گزینه تماس با نگه داشتن دکمه را تغییر می‌دهد.

Emergency SOS یک ویژگی معروف اپل در iOS است و به کاربران امکان تماس اضطراری سریع با نگه داشتن دکمه‌های آیفون برای چند ثانیه را می‌دهد. در صورت انجام این کار، آیفون شروع به شمارش معکوس به همراه یک زنگ هشدار باند می کند و سپس با اورژانس تماس می گیرد. حال در iOS 16.3 beta 2، این ویژگی رفتار متفاوتی دارد.

به‌روزرسانی‌های Emergency SOS با iOS 16.3

اکنون نام گزینه Call with Hold به Call with Hold and Release تغییر پیدا کرده است. طبق توضیحات جدید، آیفون اکنون منتظر رها کردن دکمه های تماس اضطراری، حتی پس از شمارش معکوس خواهد ماند.

توضیحات کامل:

  • تماس اضطراری با استفاده از Hold and Release

اگر به طور مداوم دکمه کناری و یکی از دکمه های صدا را نگه دارید، شمارش معکوس شروع می شود و زنگ هشدار به صدا در می‌آید. پس از شمارش معکوس، در صورت رها کردن دکمه‌ها، آیفون با اورژانس تماس خواهد گرفت.

این ویژگی قبل از iOS 16.3 beta 2:

  • تماس با Call with Hold

در صورت نگه داشتن دکمه های کناری دستگاه و صدا، نوار Emergency SOS ظاهر می شود. اگر همچنان آنها را نگه دارید، شمارش معکوس شروع می شود و هشدار به صدا در می آید. وقتی شمارش معکوس به پایان برسد، آیفون با خدمات اضطراری تماس می گیرد.

در حال حاضر اعمال این تغییر به صورت دائمی یا تنها برای آزمایش رفتار جدید مشخص نیست. با iOS 16.2، پس از گزارش هایی مبنی بر فعال شدن این ویژگی به اشتباه توسط برخی افراد، اپل شروع به بررسی بازخورد استفاده و سپس لغو قابلیت Emergency SOS توسط کاربران کرد.

در iPhone 14، Emergency SOS با Crash Detection ادغام شده است، و از سنسورهای آیفون برای شناسایی تصادفات اتومبیل و تماس خودکار اضطراری استفاده می کند.

اطلاعات بیشتر در مورد iOS 16.3

اولین نسخه بتای iOS 16.3 تقریبا یک ماه پیش منتشر شد. این به روز رسانی، تا کنون، شامل ویژگی ها بسیار یا تغییرات جدید نبوده است. یکی از ویژگی‌های جدیدی ارائه شده همراه آن، امکان استفاده از کلیدهای امنیتی فیزیکی برای محافظت از Apple ID است. یعنی امکان استفاده از یک دستگاه سخت افزار فیزیکی به عنوان لایه دوم احراز هویت دو مرحله ای برای حساب خود در آن وجود دارد.

iOS 16.3 همچنین شامل یک آموزش جدید درباره نحوه استفاده از ویژگی های Handoff بین آیفون و هوم پاد می‌شود. انتظار انتشار عمومی این به‌روزرسانی بین فوریه و مارس سال جاری می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.