تلگرام از ویژگی زیرنویس ویدیویی رونمایی کرد

تلگرام اپلیکیشن خود را با قابلیت‌های جدید و ارتقا بصری، از جمله افزودن زیرنویس به ویدیو ها، موضوعات جداگانه در چت‌های گروهی بزرگ و «نام‌های کاربری کلکسیونی» به‌روزرسانی کرده است.

به گزارش تکناک، زیرنویس پیام‌های ویدیویی با ضربه زدن روی دکمه «→A» در سمت راست، پایین یک ویدیو فعال می‌شود، اما همانند زیرنویس پیام صوتی موجود در تلگرام، برای همه در دسترس نخواهد بود.

این ویژگی به کاربران Premium  تلگرام محدود شده است. اشتراک Telegram Premium ماهانه 4.99 دلار هزینه دارد و شامل مزایای اضافی مانند دانلود سریعتر، بدون تبلیغات و محدودیت آپلود فایل‌ها تا 4 گیگابایت می‌شود.

زیرنویس ویدیو تلگرام

تلگرام همچنین ویژگی های جدیدی برای استفاده رایگان کاربران معرفی کرده است. یکی از آنها Topics in Groups است. این ویژگی، قابلیت ایجاد فضاهای جداگانه‌ درگروه‌های بیش از 200 عضوی را می‌دهد، با استفاده از این ویژگی هر موضوع مانند یک چت‌ فردی عمل می‌کند و نوتیفیکیشن‌های مستقل از گروه بزرگ‌تر را دارند. کارایی آن مشابه سرورهای Discord است که شامل یک کانون غالب می‌شود اما کانال‌های جانبی به منظور مکالمات خاص‌تر نیز وجود دارد. می توانید این ویژگی را می‌توان در گروه‌های عمومی تلگرام آزمایش کرد.

ویژگی بعدی نام‌های کاربری کلکسیونی هستند، که یک دارایی NFT مانند ایمن شده توسط شبکه بلاکچین TON محسوب می‌شوند و می‌توان از طریق Fragment آن را خرید و فروش کرد. به گفته تلگرام در این نام‌هاي تجملی قابلیت استفاده از کمتر از پنج کاراکتر وجود دارد و عملکرد آنها درست مانند نام‌های کاربری معمولی است، در نتایج جستجوی جهانی ظاهر شده و با ایجاد پیوندهای «username.t.me» و «t.me/username» می‌توان در خارج از تلگرام از آنها استفاده کرد.

زیرنویس ویدیو تلگرام

حالت شبانه تلگرام برای کاربران iOS بازطراحی شده و رنگ‌های جلوه‌های تاری حین اسکرول کاربران را در چت‌ها متعادل‌تر می‌کند، این تغییرات برای کاربران اندروید، بهره‌مندی از گزینه‌های جدیدی چون تغییر اندازه متن، از جمله پیش‌نمایش پیوندها و سرتیترهای پاسخ‌ها، از طریق تنظیمات چت است. برخی پیشرفت‌های جزئی طراحی نیز مانند حالت تپنده جایگاه پیام‌ها هنگام بارگیری تغییر و همچنین پاسخ با انیمیشن هنگام کشیدن انگشت به چپ، اضافه شده‌اند. در نهایت، کاربران Premium تلگرام به دوازده پک ایموجی جدید (برخی با تم فصلی هالووین) دسترسی دارند و می توان آن‌ها را به عنوان وضعیت کاربر تنظیم و یا در پیام ها و کپشن‌ها از آنها استفاده کرد.

تلگرام اعلامیه آپدیت خود را با عذرخواهی به دلیل تاخیر در انتشار آن کامل کرد و گفت: اپل دو هفته طول کشید تا این آپدیت را بررسی کند. پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، جزئیات بیشتری را در یک پست اختصاصی ارائه کرد و گفت: « ادعای اپل، بررسی ۲۴ ساعته برنامه‌هاست، اما طبق تجربه ما، حداقل ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد تا هر به‌روزرسانی معنی‌داری به اپ استور برسد». این اولین باری نیست که دوروف علناً اپل را مورد انتقاد قرار می‌دهد، زیرا پیشتر این غول فناوری را متهم به ایجاد تاخیر در اعمال به‌روزرسانی‌ها برای هفته‌ها و همچنین به دلیل دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه اپ استور، حذف امکان پرداخت به منظور مشاهده پست‌ برای کاربران iOS، ‌کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.