قابلیت جدید Google Meet برای تماس ویدئویی باکیفیت

گوگل، قابلیتی را برای برخی از کاربران Workplace اضافه کرده است که با استفاده از آن، می توان کیفیت تماس های ویدئویی را در Google Meet به 1080 ارتقاء داد.

به گزارش تکناک، گوگل در ماه فوریه، ویدیوهای ۳۶۰ درجه را برای دستگاه های تلفن همراه به Google Meet اضافه کرد. این به شما اجازه می‌دهد که در ساحل یا در فضای باز در حالی که در تخت هستید و هنوز لباس خواب به تن دارید، کار کنید.  امروز، یکبار دیگر خدماتی جدید با بهبود کیفیت تصویر تماس ویدئویی به گوگل میت اضافه شده است.

از امروز کاربران انتخاب شده  Google Workplace می‌توانند وضوح تصویر تماس های ویدئویی را در Google Meet به جای ۷۲۰p به ۱۰۸۰p تنظیم کنند. هرچند این امکان برای سابقه داران Google One با فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایت یا بیشتر نیز در دسترس است، اما عمدتاً برای کاربران تجاری و شرکتی طراحی شده است و در حساب‌های معمولی و شخصی Google قابل دسترسی نخواهد بود.

کاربران برای استفاده از تماس های ویدئویی 1080  در Google Meet باید از دستگاهی با دوربین ۱۰۸۰p استفاده کنند. همچنین این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض خاموش است، اما کاربران واجد شرایط در زمان ورود به جلسه، توسط یک پیغام روی صفحه، امکان روشن کردن آن را خواهند داشت.

متاسفانه تعداد محدودی از کاربران امکان دسترسی به این ویژگی را دارند. شما نمی‌توانید از ۱۰۸۰p در حساب‌های Workspace Essentials، Business Starter، Education Fundamentals و بسیاری دیگر استفاده کنید. مهم است به‌یاد داشته باشید که Microsoft Teams و Zoom همچنین امکان ۱۰۸۰p را فراهم می‌کنند، اما هیچکدام به‌صورت پیش‌فرض این ویژگی را فعال نمی‌کنند. همچنین فقط در برخی از موارد این ویژگی در این دو پلتفرم قابل دسترسی است. بنابراین، این بد است که برخی از افراد کنار گذاشته می‌شوند.

گوگل علاوه بر اینکه به کاربران اجازه می‌دهد در صورت وجود پهنای باند کافی، تصویر با کیفیت ۱۰۸۰p داشته باشند، در ابتدای این ماه یک ویژگی جدید برای کاربران با پهنای باند پایین اضافه کرد. هفته گذشته، گوگل اعلام کرد که شما می‌توانید حین تماس Google Meet، تمامی فیدهای ویدیویی را خاموش کنید. در صورتی که زمان برگزاری جلسه کاری در سفر بودید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید با همکاران خود تصویری به اشتراک بگذارید، شما می‌توانید این قابلیت را فعال کنید و تنها به صوت جلسه گوش دهید، بدون اینکه هیچکس بداند که شما تصمیم گرفته اید دوربین همکاران خود را خاموش کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.