عرضه یک کارت واسطه برای تعویض آسان SSD

شرکت آیسی داک (Icy Dock) کارت ToughArmor MB842MP-B را به بازار عرضه کرده است. این کارت PCIe دارای دستگیره هایی است که امکان جابجایی دو کارت SSD M2 را فراهم می‌کند.

به گزارش تکناک، بسیاری از مادربردها دو یا حتی سه شیار M2 دارند. در صورتی که کاربران به تعداد بیشتری از این شیارها نیاز داشته باشند، ToughArmor MB842MP-B به کمک آن‌ها می‌آید. همچنین برای کاربرانی که مادربردهای قدیمی دارند، این گزینه مناسبی برای افزودن یک یا حتی دو شیار M2 به سیستم قدیمی خود است. جالب است بدانید که پس از نصب کارت، شما می‌توانید کارت های SSD M2 را بدون نیاز به باز کردن محفظه کامپیوتر خود،جابجا کنید.

کارت MB842MP-B یک ارتقاء نسبت به MB840M2P-B است که شرکت Icy Dock سه سال پیش معرفی کرده بود.

گزینه‌های دیگری نیز در بازار موجود هستند از جمله کارت ASRock Blazing Quad M2 یا کارت‌های PCIe riser که به صورت پیش فرض در مادربردهای پرچمدار قرار گرفته‌اند و برای حافظه بیشتر SSD طراحی شده‌اند. با این حال، یکی از نقاط قوت ToughArmor MB842MP-B طراحی بدون نیاز به ابزار است، به طوری که کاربران می‌توانند حافظه‌های SSD را بدون نیاز به باز کردن کیس کامپیوتر خود، نصب یا تعویض کنند.

digikala


شرکت Icy Dock یک جعبه کوچک آلومینیومی را به عنوان M2 Locker عرضه کرده است که در آن حافظه‌های SSD قرار می‌گیرند. نصب این حافظه‌ها به سادگی با باز کردن درب، قرار دادن حافظه و بستن درب انجام می‌شود. M2 Locker قابلیت نصب حافظه‌های M2 با سایزهای 2230، 2242، 2260، 2280 و 22110 را داراست و عرض حداکثر مجاز آن 3.8 میلی‌متر است. همچنین، این M2 Locker دارای یک حرارت‌گیر بزرگ است و پد حرارتی موجود در بسته بندی به انتقال حرارت کمک می‌کند.

کارت ToughArmor MB842MP-B همراه با نشانگرهای LED برای نمایش فعالیت حافظه ارائه می‌شود. همچنین، Icy Dock کابل 2 پین فعالیت هارد دیسک را به صورت اختیاری عرضه می‌کند تا امکان اتصال ToughArmor MB842MP-B به مادربورد یا پنل جلویی شما را فراهم کند.

امکان جابجایی حافظه‌های M2 SSD در حالت روشن، بستگی به قابلیت پشتیبانی مادربرد و فریمور آن دارد. این ویژگی در بیشتر مادربردهای اصلی به صورت گسترده معمول نیست. اگر سیستم شما این قابلیت را نداشته باشد، Icy Dock توصیه می‌کند قبل از تعویض یا نصب حافظه‌های SSD در ToughArmor MB842MP-B، سیستم را خاموش کنید.

کارت واسط  ToughArmor MB842MP-B با شیارهای توسعه PCIe 3.0 و PCIe 4.0 سازگار است و قادر به عملکرد در حالت x8 یا x16 است. شرط اساسی برای عملکرد صحیح آن، وجود پشتیبانی bifurcation PCIe در مادربرد شما است. Bifurcation PCIe به معنای تقسیم شیار توسعه به رابط‌های کوچکتر است. به عنوان مثال، یک شیار توسعه x8 به x4/x4 تقسیم می‌شود یا یک شیار توسعه x16 به تنظیمات x4/x4/x4/x4 تقسیم می‌شود. بیشتر مادربردهای جدید، دارای این ویژگی هستند ولی با این حال، اگر اطمینان ندارید که آیا مادربرد شما این ویژگی را دارد یا خیر، Icy Dock لیستی مفید برای مشاوره در اختیار شما قرار می‌دهد.

کارت ToughArmor MB842MP-B از Icy Dock با قیمت 249.99 دلار در دسترس است. همچنین، نسخه MB840M2P-B که فقط یک جایگاه برای حافظه M2 دارد، با قیمت 105.50 دلار عرضه می‌شود. نسخه دو شیاره قیمتی بیشتر از نسخه اصلی دارد و تقریباً دو برابر آن قیمت عرضه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.