پاندمی کرونا و آغاز عصر تمرکززدایی از پایتخت‌های فناوری جهان

تمرکززدایی از پایتخت‌های فناوری

پاندمی کرونا  زندگی مدرن را از بسیاری جهات تغییر داد به نحوی که با گذشت بیش از دو سال هنوز جابجایی ها از مراکز شهری تمرکززدایی از پایتخت‌های فناوری ادامه دارد.

به گزارش تک ناک، دور کاری و سیستم های کاری ترکیبی باعث شده که استخدام شدن در مشاغل پردر آمد صنعت فناوری دیگر به زندگی در پایتخت های سنتی وابسته نباشد.

در واقع، تحقیقات اخیر از آکسیوس نشان می دهد که کارگران  فناوری در حال مهاجرت به مناطق دیگر مانند میامی در ایالات متحده هستند. میامی شاهد هجوم 30 درصد از کارگران بخش نرم افزار و فناوری اطلاعات در سال 2021 بود.

سیگنال هایی وجود دارد که افراد فعال درصنعت  فناوری در حال جابجایی هستند، افزایش فعالیت VC در خارج از Bay Area و سرمایه گذاری در Bay Area برای اولین بار پس از 10 سال در سال 2021 به زیر 30 درصد کاهش یافت.

در حالی که توسعه‌دهندگان سابقه طولانی‌مدت دورکاری  (حداقل بخشی از زمان) را دارند، اما هنوز در مراکز بزرگ فناوری زندگی و کار می‌کردند. آیا پاندمی  آن را تغییر داد؟ همه این‌ها ما را به این فکر انداخت که چه تغییرات جغرافیایی را می‌توانیم بر اساس ترافیک روی سایت  Stack Overflow در سراسر همه‌گیری مشاهده کنیم؟

فناوران به کدام مناطق و کلان شهرها نقل مکان می کنند و کدام یک از این کلانشهر ها در حال از دست دادن اهمیت خود هستند؟ آیا سیلیکون ولی جایگاه خود را به سیلیکن هارتلند می بازد؟ برای پی بردن به احتمال  تمرکززدایی از پایتخت‌های فناوری، نگاهی به بیش از 100 میلیون نفری انداختیم که هر ماه از Stack Overflow بازدید می کنند.

ما ترافیک بازدید از صفحه در Stack Overflow را از مارس 2018 تا آوریل 2022 بررسی کردیم. با تفکیک داده‌ها به دوره قبل از کووید19 (مارس 2018 تا آوریل 2020) و دوره دوم آن (مارس 2020 تا آوریل 2022)، می‌توانیم رشد بین دو دوره را اندازه بگیریم  ما رشد، ترافیک و فعالیت را به عنوان کل رشد بازدید از صفحه بین دو دوره تعریف کردیم و در اینجا از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می کنیم. بیایید فرآیندها  و تغییراتی که ممکن است چشم انداز  آینده استعدادهای فناوری نشان دهد را تجزیه کنیم.

آیا کلان شهرهای بزرگ از دور خارج می شوند ؟

در حالی که برخی از مناطق نشانه‌های افزایش فعالیت کارکنان فناوری را نشان می‌دهند، برخی از مراکز فناوری تاسیس شده در ساحل غربی ایالات متحده کاهش قابل توجهی را تجربه کردند، زیرا فن‌آوران به مناطق دیگر رفتند.

نمودار رشدده شهر بزرگ و پایتخت فناوری امریکا

بسیاری از مناطق برتر شهری ایالات متحده بیشترین کاهش بازدید از صفحه را در مدت زمان تعیین شده داشتند، از جمله سیاتل، نیویورک، سانفرانسیسکو و لس آنجلس با کاهش به ترتیب 13، 12، 7 و 5 درصد در بازدید از صفحه. با این حال، شایان ذکر است که به دلیل اندازه نسبی آنها، کاهش ترافیک برای این شهرها ممکن است به دلیل کاهش سرعت رشد و نه کاهش شدید استعدادهای فناوری باشد.

مراکز فناوری جدید در حال توسعه شهرهای (سطح 2 و 3) هستند

خواه برای فضای بیشتر، قیمت‌های معقول‌تر املاک، یا نزدیک‌تر شدن به خانواده، بسیاری از مردم در طول همه‌گیری به شهرهای کوچک‌تر نقل مکان کردند.بر اساس مطالعه اخیر موسسه بروکینگز در مورد تغییرات جغرافیایی استعدادهای فناوری در سرتاسر همه‌گیری، تقریباً نیمی از 83 شهر اندازه‌گیری شده شاهد افزایش سرعت رشد مشاغل فناوری در سال 2020 بوده‌اند، از جمله شهرهای میان‌رده مانند فیلادلفیا، PAمدیسون، WI؛ و استاکتون، کالیفرنیا. ما الگوهای ترافیکی مشابهی را در Stack Overflow دیدیم. در واقع، تمام ده منطقه شهری که بیشترین رشد بازدید از صفحه را داشتند، یا سطح 2 یا سطح 3 بودند.

ترافیک سایت در مورد تمرکززدایی از پایتخت‌های فناوری امریکا به ما چه می گوید

در ساحل غربی، رشد بازدید از صفحه سایت برای مراکز متوسط مانند پورتلند، OR (11٪) و ساکرامنتو، CA (4٪) افزایش یافت. در منطقه متروی کلمبوس، OH، جایی که اینتل اخیراً برنامه های خود را برای افتتاح دو تأسیسات نیمه هادی اصلی اعلام کرد، ترافیک فناوری در این دوره چهار ساله (2018-2022) 14 درصد افزایش یافت.

آیا هاب های جدید فناوری شهر های سطخ 2 و 3 هستند؟

روند دیگری که در داده‌های خود مشاهده کردیم، افزایش فعالیت در شهرهای سطح 2و سطح 3 بود که در مناطق آفتابی‌تر واقع شده‌اند. آیا توسعه دهندگان نیز ممکن است به مناطقی با آب و هوای گرمتر رفته باشند؟ افزایش ترافیک در پالم اسپرینگز، کالیفرنیا (14درصد)، هونولولو (4درصد) و پاناما سیتی FL (7درصد) چنین است. همچنین شاهد رشد ترافیک در شهرهای جنوبی بودیم. به طور خاص، بازدید از صفحه در فایتویل، 15 درصدرشد کرد، در حالی که ترافیک در Myrtle Beach5درصدو Montgomery  4درصد نیز افزایش یافت. این یعنی اگر می توانید از هر جایی کار کنید، چرا  کنار ساحل یا استخر را انتخاب نکنید؟

 

نتیجه گیری

آیا کلانشهرهای اصلی امریکا متعلق به گذشته هستند؟ احتمالا نه. با این حال، شاید زمانی که صحبت از تنوع جغرافیایی به میان می آید، شاهد یک عصر تدریجی در صنعت فناوری باشیم که به طور بالقوه برابری بیشتری را در استعداد ایجاد می کند. شیوع روزافزون مدل‌های کار از راه دور و توزیع شده در سطح جهان باعث می‌شود که کارگران بتوانند شرایط زندگی و کار بهینه را در مراکز شهری کوچک‌تر پیدا کنند.

آیا این روندهای تغییر جغرافیایی تمرکززدایی از پایتخت‌های فناوری دائمی هستند؟ هنوز خیلی زود است که بگوییم، اما با انفجار مورد انتظار نیروی کار فناوری تا سال 2030، شاید تمرکززدایی بزرگ تازه شروع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.