اعلام جنگ وزارت امور دیجیتالی ژاپن علیه استفاده از فلاپی دیسک در ادارات!

اعلام جنگ علیه فلاپی دیسک در ژاپن

تارو کونو وزیر امور دیجیتالی ژاپن که به تازگی منصوب شده است علیه فلاپی دیسک و سایر انواع وسیله های ذخیره سازی منسوخ شده اعلام جنگ کرد.

به گزارش تک ناک، دولت ژاپن همچنان به عنوان رسانه ارسال برای حدود 1900 نوع درخواست تجاری از این ابزارها استفاده می کند و این مقابله با هدف، نوسازی رویه‌ها از طریق انتقال فرآیند ارسال اطلاعات به صورت آنلاین صورت می گیرد.

کونو این ابتکار را طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژاپن در روز سه شنبه اعلام کرد. مسائل حقوقی در گذشته مانع از مدرن‌سازی ذخیره‌سازی داده‌های ابری شده است و دفاتر دولتی ژاپن اغلب از سی‌دی، مینی دیسک یا فلاپی دیسک برای پذیرش ارسال‌های عمومی و مشاغل استفاده می‌کنند.
به عنوان مثال، روزنامه Mainichi ژاپن در دسامبر 2021 گزارش داد که پلیس توکیو دو فلاپی دیسک حاوی اطلاعات 38 متقاضی مسکن عمومی را گم کرده است. کارگروه دیجیتال به رهبری کونو نحوه رفع این مشکلات را تا پایان سال اعلام خواهد کرد.
مدت کوتاهی پس از آغاز به کار در اوایل ماه جاری، کونو تمایل خود را برای مدرن کردن فناوری در دولت ژاپن اعلام کرد و در مورد اتکای ژاپن به مهرهای دستی hanko در طول همه‌گیری COVID-19 و دستگاه‌های فکس به جای ایمیل صحبت کرد. او همچنین در توییتر به صراحت درباره این موضوع صحبت کرده است.

فلاپی دیسک به عنوان یک ابزار ذخیره سازی اطلاعات بیش از 50 سال قدمت دارد. سونی فلاپی دیسک های 3.5 اینچی را در سال 1983 معرفی کرد و آنها تنها 1.44 مگابایت داده را در بیشترین حالت می توانستند ذخیره کنند.. سونی تولید آنها را در سال 2011 متوقف کرد و تارو در کنفرانس مطبوعاتی خود به طعنه گفت: “این روزها از کجا می توان فلاپی دیسک خرید؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.