امکان مسدودسازی اعلان برنامه ها در اندروید 14

یکی از قابلیت‌های جدید اندروید 14 در نسخه بتا 1 امکان مسدودسازی یا تنظیم نحوه نمایش اعلان ها، توسط کاربران خواهد بود.

یکی از قابلیت‌های جدید اندروید 14 در نسخه بتا 1 که توسط خبرنگار فناوری میشال رحمان مشاهده شده است، امکان مسدودسازی یا تنظیم نحوه نمایش اعلان ها، توسط کاربران خواهد بود.

به گزارش تکناک، طبق گزارش وی، در تنظیمات Special App Access مجوز جدیدی برای full screen intents وجود دارد و به کاربر امکان اجازه یا مسدودسازی نمایش اعلان‌ها با نمای تمام صفحه مانند تماس‌ها، زنگ‌ها و یادآوری‌های جلسه را می‌دهد.

در صفحه full screen intents برنامه‌های مجاز به نمایش اعلان های تمام صفحه در اندروید 14  را می‌توان دید. به نظر می رسد اعلان تمام صفحه به طور پیش فرض فعال است و لغو یا رد مجوز باعث نمایش اعلان یک برنامه در اندازه سنتی می‌شود.

رحمان از طریق یک توییت، نحوه عملکرد این ویژگی جدید با تنطیم یک زنگ هشدار را نشان داده است. طبق این توییت، با فعال بودن مجوز، پس از به صدا درآمدن زنگ هشدار، اعلان تمام صفحه را اشغال می‌کند و زمان با حروف بزرگ نمایش داده می‌شود. همچنین  با غیرفعال کردن مجوز اعلان تمام صفحه، یک اعلان معمولی و سنتی روی صفحه نمایش ظاهر می شود (همراه با صدای زنگ انتخاب شده) و به کاربر هشدار می‌دهد.

کاربران پیکسل علاوه بر امکان توقف زنگ هشدار یا تایمر خود با گفتن “stop”، هنگام مشاهده اعلان با نمای تمام صفحه، می‌توانند نوار کنترل نزدیک پایین نمایشگر را به سمت راست کشیده و زنگ هشدار را متوقف کنند (با کشیدن انگشت به سمت چپ، آن را به تعویق بیاندازند).

گوگل هفته گذشته نسخه بتا 1 اندروید 14 را منتشر کرد. این نسخه در حال حاضر بسیار ناپایدار است و مشکلات متعددی از جمله ناتوانی در باز کردن قفل گوشی پیکسل با استفاده از حسگر اثر انگشت، در آن وجود دارد. همچنین، برنامه Wallpaper & style به محض انتخاب از کار می افتد.

نسخه بتا در ماه ژوئن به ثبات پلتفرمی خواهد رسید و تا آن زمان، تمام API های توسعه دهنده و رفتارهای اساسی سیستم نیز نهایی شده اند. بنابراین منتظر ماندن تا ماه ژوئن و نصب نسخه بتا با ثبات، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.