تولید گوشی هوشمند تاشو در گوگل ادامه دارد

گوگل پس از معرفی رسمی Pixel Fold، در حال بررسی گوشی هوشمند تاشو با طرح clamshell برای توسعه محصولات تاشوی خود است.  

به گزارش تکناک، چندین شرکت چینی که گوشی های تاشو به شکل کتاب منتشر کرده اند، در نهایت مدل flip-style با طرح clamshell را نیز اضافه کرده اند. به عنوان مثال، در ابتدای امسال، شرکت Oppo به خط تولید محصولات گوشی هوشمند تاشوی خود که شامل Find N2 Fold است، Find N2 Flip را اضافه کرد. ماه گذشته Vivo دستگاه X Fold 2 را معرفی کرد و X Flip را نیز به لیست محصولات خود افزود. همچنین شرکت Huawei نه تنها چندین مدل گوشی تاشو با طرح کتابی دارد، بلکه دو دستگاه clamshell flip نیز دارد.

یک گوشی هوشمند تاشو جدید

به گزارش Tom’s Guide، جرج هوانگ، مدیر محصول Google Pixel، در یک مصاحبه در رویداد Google I/O 2023 اظهار داشت که گوگل علاقه‌مند است یک دستگاه تاشو با طرح clamshell را به همراه Pixel Fold طراحی و تولید کند. او در پاسخ به پرسشی درباره Pixel Flip گفت: ما همیشه در حال بررسی انواع مختلف دستگاه ها و تکنولوژی ها هستیم و و قطعا آن را بررسی میکنیم.

اما مدیر محصول گوگل بیان کرد که در حال حاضر تمرکز شرکت بر روی Pixel Fold است، به عبارتی دیگر، این دستگاه همراه با محصولات تاشو در دستور کار شرکت قرار دارد. جرج هوانگ اظهار کرده است: برای ما مهم این است که به طرح book-specific تمرکز کنیم، زیرا می‌توانیم با تمرکز روی آن، مشکلات کاربران از جمله طراحی بدنه تا برنامه‌ها و دوربین‌ها را حل کنیم .

digikala

این کارمند گوگل افزود که هدف اصلی تیم با Pixel Fold، تولید یک دستگاه بود که کاربران می‌خواستند هر روز با خود حمل کنند. جرج هوانگ گفت: وقتی که ما شروع به کار کردیم، من از اعضای تیم خواستم که این دستگاه‌ها را با خود حمل کنند و مطمئن شوند که این فقط دستگاهی لوکس نیست، بلکه دستگاهی است که کاربران میخواهند هر روز از آن به عنوان گوشی هوشمند تاشو استفاده کنند.

بین استفاده از دستگاه‌های تاشو با طرح کتابی و clamshell یک تفاوت عمده وجود دارد. دستگاه‌های تاشو با طرح کتابی، با باز شدن، نمایشگر داخلی بزرگی را فراهم می‌کنند که به اندازه یک تبلت است. همچنین، در صورت بسته بودن، این دستگاه‌ها به عنوان یک گوشی هوشمند تاشو قابل استفاده هستند.

به عبارت دیگر، با این نوع دستگاه‌ها، شما همزمان یک تبلت بزرگ و یک گوشی هوشمند دارید. در حالی که دستگاه‌های تاشو با طرح clamshell، در صورت بسته بودن، به راحتی در جیب جا می‌شوند و در صورت باز شدن، شما به یک نمایشگر گوشی هوشمند (6.2 تا 6.8 اینچ) دسترسی خواهید داشت. همچنین، بیشتر دستگاه‌های clamshell دارای نمایشگر خارجی کوچکی هستند که زمان، اعلان‌ها، برخی از برنامه‌ها و باز بودن، به عنوان یک viewfinder برای سلفی عمل می‌کند.

نمایشگرهای خارجی در دستگاه‌های clamshell در سال جاری بسیار بزرگتر شده‌اند زیرا این عرصه برای تولیدکنندگان این دستگاه‌ها به میدان جنگ تبدیل شده‌ است. به عنوان مثال، شرکت Motorola قصد دارد اندازه نمایشگر Quick View خارجی خود را در Razr 40 Ultra به اندازه 3.5 اینچ افزایش دهد. پس از سال‌ها شکایت کاربران در مورد اندازه کوچک نمایشگر روی Flip series، شایعات حاکی از این است که Galaxy Z Flip 5 آینده، با نمایشگر خارجی به اندازه 3.4 اینچ به بازار عرضه خواهد شد. این تغییر بسیار بزرگی نسبت به نمایشگر کاور به اندازه 1.9 اینچ مدل سال گذشته است.

تیم Pixel همیشه انواع دیگر دستگاه ها را بررسی می کند
گوگل هر چند به Pixel Fold بسیار علاقه‌مند است، اما به نظر می‌رسد که این دستگاه تنها گوشی هوشمند تاشو با نام Pixel نخواهد بود. جرج هوانگ گفت: ما از پروژه  Pixel Fold بسیار مطمئن هستیم اما همیشه انواع دیگر دستگاه ها و تکنولوژی ها را بررسی  می کنیم.

گوگل در فروشگاه آنلاین خود، سفارشات پیش‌فروش برای Pixel Fold را پذیرفته است. دو گزینه پیکربندی وجود دارد. مدل با 12 گیگابایت حافظه RAM و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت 1,799 دلار و مدل با 12 گیگابایت حافظه RAM و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی که هزینه آن 1,919 دلار است. این گوشی هوشمند تاشو در تاریخ 27 ژوئن عرضه خواهد شد.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.