جریمه سنگین اینستاگرام به دلیل سوء استفاده از حریم خصوصی کودکان

جریمه سنگین اینستاگرام به دلیل سوء استفاده از حریم خصوصی کودکان

متا 402 میلیون دلار توسط کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند به دلیل ضعف مدیریت تنظیمات حریم خصوصی کودکان در اینستاگرام، که نقض مقررات عمومی حفاظت از داده های اروپا (GDPR) است، جریمه شده است.

به گزارش تک ناک، پولیتیکو گزارش داد این دومین جریمه بزرگی است که بر اساس قوانین GDPR اروپا صادر می شود و بزرگ ترین جریمه ای است که توسط رگولاتوری علیه متا وضع شده است.
سخنگوی DPC جریمه را تایید کرد و گفت که جزئیات بیشتر در مورد این تصمیم هفته آینده در دسترس خواهد بود. این جریمه ناشی از تنظیمات حریم خصوصی برنامه اشتراک‌گذاری عکس در حساب‌های کودکان است DPC در حال بررسی اینستاگرام در مورد استفاده کودکان از حساب‌های تجاری بود که داده‌های شخصی مانند آدرس‌های ایمیل و شماره تلفن‌ها را در معرض دید عموم قرار می‌داد. این تحقیقات همچنین سیاست اینستاگرام را در مورد نمایش عمومی همه حساب‌های جدید، از جمله نوجوانان،به صورت پیش فرض پوشش می‌دهد.
یکی از سخنگویان متا در بیانیه ای به پولیتیکو گفت: “این تحقیق بر روی تنظیمات قدیمی متمرکز بود که بیش از یک سال پیش به روز کرده بودیم، و از آن زمان بسیاری از ویژگی های جدید را برای کمک به حفظ امنیت نوجوانان و حفظ خصوصی اطلاعات آنها اضافه شده است.” وقتی کاربری که زیر سن قانونی است به اینستاگرام می‌پیوندند، حساب کاربری اش به صورت خصوصی تنظیم می‌شود، بنابراین فقط افرادی که می‌شناسند می‌توانند آنچه را که پست می‌کنند ببینند و بزرگسالان نمی‌توانند به نوجوانانی که آنها را فالو نمی‌کنند پیام ارسال کنند. ما به طور کامل با DPC در طول تحقیقات آنها تعامل داشتیم و تصمیم نهایی آنها را به دقت بررسی می کنیم.
این جریمه که متا هنوز هم می تواند برای آن درخواست تجدید نظر کند، در حالی صادر می شود که اینستاگرام به شدت در مورد کنترل به مسائل ایمنی کودکان مورد بررسی قرار گرفته است. این شرکت سال گذشته کار بر روی یک برنامه اینستاگرام ویژه کودکان را به دلیل ادعاهای یک افشاگر مبنی بر اینکه متا تحقیقات خود را نادیده گرفته است، متوقف کرد.
این توقف نشان می دهد این برنامه می تواند تأثیر منفی بر سلامت روان برخی از نوجوانان داشته باشد. از آن زمان تاکنون ، این برنامه ویژگی های ایمنی بیشتری را اضافه کرده است، از جمله تغییر تنظیمات پیش فرض در حساب های نوجوانان از عمومی به خصوصی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.