جهشی بزرگ در بهبود باتری ساعت‌های هوشمند با Wear OS 5

جهشی بزرگ در بهبود باتری ساعت‌های هوشمند با Wear OS 5

گوگل پیش نمایش اولین نسخه‌ Wear OS 5 را در حالی عرضه می‌کند که قرار است عمر باتری ساعت‌های هوشمند را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشد.

به گزارش تکناک، اگرچه ساعت‌های هوشمند Wear OS استثناهایی مانند سری Galaxy Watch 6 و TicWatch Pro 5 دارند، اما به طور کلی به عنوان باتری‌های بادوام شناخته نمی‌شوند. Pixel Watch 2 گوگل قبل از نیاز به شارژ مجدد، حدود 24 ساعت دوام می‌آورد، در حالی که بسیاری از دارندگان اپل واچ یک روز و نیم (یا بیشتر) با یک بار شارژ کار می‌کنند. این را با Fitbit Sense 2 مقایسه کنید که تقریباً یک هفته بدون شارژ کامل کار می‌کند.

سال به سال، گوگل و شرکای آن، از جمله سامسونگ، به روند کاهش مصرف باتری Wear OS ادامه داده‌اند و عرضه امسال نیز تفاوتی ندارد. امروز، گوگل از Wear OS 5 رونمایی کرد که تمرکز اصلی آن بهبود عمر باتری است. به عنوان یک مثال برجسته، گوگل می‌گوید «اجرای یک ماراتن با Wear OS 5 تا 20 درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند».

همچنین، گوگل از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که اپلیکیشن‌ها و واچ‌فیس‌های بهینه‌تری برای مصرف انرژی بسازند. در مورد واچ‌فیس‌ها، Wear OS 5 شامل نسخه جدیدی از Watch Face Format خواهد بود که با Wear OS 4 معرفی شد. این فرمت به Wear OS اجازه می‌دهد تا عملکرد واچ‌فیس را بهینه کند تا توسعه‌دهندگان بر طراحی تمرکز کنند. نسخه جدید Watch Face Format دسترسی آسان به اطلاعات هواشناسی را فراهم می‌کند و سبک‌های جدیدی از complications را اضافه می‌کند.

تاکنون، Watch Face Format موفقیت بزرگی برای Wear OS بوده است و ۳۰ درصد از واچ‌فیس‌های پلی‌استور را به خود اختصاص داده است. گوگل امیدوار است که با تشویق تدریجی توسعه‌دهندگان به دوری از سبک قدیمی ساخت واچ‌فیس‌ها، این روند را ادامه دهد. با شروع Wear OS 5، برخی از complications دیگر برای آن واچ‌فیس‌های قدیمی در دسترس نخواهند بود. پلی‌استور نیز از ابتدای « ۲۰۲۵» دیگر واچ‌فیس‌های جدیدی که از این فرمت استفاده نکنند، قبول نخواهد کرد. گوگل تاریخ دقیقی از این توقف را تا پایان سال اعلام خواهد کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته Wear OS 5 این است که بر پایه Android 14 ساخته شده که احتمالا آغاز چرخه به‌روزرسانی سالانه برای پلتفرم ساعت هوشمند گوگل باشد. در سال‌های گذشته،  Wear OS به طور معمول هر نسخه دیگری از اندروید را دریافت می‌کرد. یا شاید گوگل سعی دارد Wear OS را با سایر نسخه‌های غیر موبایلی اندروید مانند Android TV که امروز نیز پیش نمایش Android 14 را دریافت کرده است، همگام سازد.

اگر به شروع توسعه برای Wear OS 5 علاقه‌مندید (یا فقط برای سرگرمی می‌خواهید آن را امتحان کنید)، پیش‌نمایش توسعه‌دهنده امروز از طریق Android Studio در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram