جگوار تا 2025 خودروی شاسی بلند الکتریکی عرضه می کند

شرکت JLR اعلام کرد قصد دارد در سال 2025 یک خودروی شاسی بلند ابعاد متوسط ​​تمام الکتریکی را به بازار عرضه کند.

شرکت JLR اعلام کرد قصد دارد در سال 2025 یک خودروی شاسی بلند ابعاد متوسط ​​تمام الکتریکی را به بازار عرضه کند.

به گزارش تکناک، این خودروساز روز چهارشنبه اعلام کرد جگوار لندروور 18.7 میلیارد دلار طی پنج سال آینده در فناوری خودروهای الکتریکی و خودران سرمایه گذاری خواهد کرد.

این شرکت کارخانه Halewood خود را در بریتانیا برای تبدیل به یک مرکز تولید خودرو های الکتریکی انتخاب کرد. JLR می‌گوید تا سال 2030، اولین خودروساز خودرو های الکتریکی لوکس و مدرن خواهد بود.

اولین رنجروور  شاسی بلند تمام الکتریکی سایز متوسط در سال 2025 عرضه خواهد شد و JLR سفارشات آن را اواخر امسال آغاز خواهد کرد. این وسیله نقلیه با استفاده از معماری ماژولار برقی JLR (EMA) ساخته خواهد شد که به خودروهای الکتریکی آینده این شرکت نیرو خواهد داد. JLR که متعلق به تاتا موتورز هند است، قبلا متعهد شده بود تا سال 2025 خودروهای خود را با برند جگوار تمام الکتریکی کند.

برنامه های JLR بلندپروازانه است

برنامه‌های JLR بلندپروازانه است، اما این خودروساز قبلاً در استقبال از برقی‌سازی کند بوده است. تنها خودروی کاملاً الکتریکی آن تا به امروز، جگوار I-Pace SUV است که تلاش کرده است تا در برابر محصولات خودروسازان برقی معتبرتر حرفی برای گفتن داشته باشد.

حتی در آن زمان، این خودرو به جای اینکه توسط خود کمپانی JLR تولید شود، توسط یک پیمانکار ساخته می شود. در همین حال، رقبایی مانند مرسدس بنز، بی‌ام‌و و آئودی به سمت خودروهای الکتریکی رفته‌اند و طیف کاملی از انواع مدل‌های پلاگین را ارائه می‌کنند.

جگوار نیز به نوبه خود، تولید خط جدید خودروهای برقی خود را در سال 2024 آغاز خواهد کرد که با یک شاسی بلند چهار در که در کارخانه Solihull این خودروساز مونتاژ می شود، شروع خواهد شد.

جگوار بردی معادل 430 مایل (700 کیلومتر) و قیمت اولیه 100 پوند را هدف قرار داده است. این اولین خودرو از سه خودروی الکتریکی جدید خواهد بود که در سال‌های آینده وارد بازار می‌شوند.

جزییات زیادی در مورد سرمایه گذاری این شرکت در خودروهای خودران وجود ندارد، به جز تعهد به صرف بخشی از سرمایه در فناوری های خودکار، هوش مصنوعی و دیجیتال.

JLR قراردادی با Waymo دارد که در آن شرکت متعلق به Alphabet با این خودروساز همکاری می کند تا شاسی بلندهای الکتریکی I-Pace خود را با سخت افزار و نرم افزار رانندگی مستقل تجهیز کند. Waymo در حال بهره برداری از ناوگان خودروهای خودران Jaguar I-Pace خود در کالیفرنیا و آریزونا است.

JLR قبلاً با Nvidia قراردادی برای نصب رایانه‌های پرقدرت در وسایل نقلیه خود برای کمک به راننده پیشرفته و ویژگی‌های رانندگی خودکار بسته بود. از سال 2025، پلتفرم Nvidia’s end-to-end Drive Hyperion برای تمام خودروهای JLR نصب می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.