ورود هوش مصنوعی گوگل به کمپین های تبلیغاتی

گوگل قصد دارد به مشتریان خود ابزارهای هوش مصنوعی را برای ترکیب انواع محتوا در کمپین های تبلیغاتی ارائه دهد.

گوگل قصد دارد به مشتریان خود ابزارهای هوش مصنوعی را برای ترکیب محتوا در کمپین های تبلیغاتی ارائه دهد.

به گزارش تکناک، بر اساس گزارشی که در روزنامه فاینانشال تایمز منتشر شده، هدف بعدی گوگل در حوزه هوش مصنوعی، بهبود کسب و کار تبلیغاتی شرکت خواهد بود. بر این اساس بهینه  سازی تبلیغات گوگل ، با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین در دستور کار قرار دارد.

گزارشی از روزنامه فاینانشال تایمز با استناد به پیش نمایش ابزارهای هوش مصنوعی برای مشتریان تبلیغاتی گوگل نشان می‌دهد که این شرکت، امسال قصد دارد برنامه‌های تبلیغاتی خود را با استفاده از هوش مصنوعی مولد تقویت کند. این پیش نمایش شرح می‌دهد که مشتریان چگونه می‌توانند محتوایی مانند متن، تصویر و ویدئو را به سیستم هوش مصنوعی گوگل ارسال کرده و با استفاده از آنها،  کمپین های تبلیغاتی را با توجه به اهداف خود، مانند هدف مخاطبان و اهداف فروش، ایجاد کنند.

روزنامه فاینانشال تایمز در خصوص ابزارهای جدید گزارش داده است که احتمالاً این ابزارها در برنامه Performance Max گوگل یکپارچه و باعث بهبود بازدهی کمپین‌های تبلیغاتی برای مشتریان خواهند شد.برنامه Performance Max گوگل در حال حاضر از یادگیری ماشینی برای سفارشی سازی هزینه تبلیغات استفاده می کند، اما فقط پیشنهادهای استراتژیکی مانند تنظیم بودجه هنگام حراجی فضای تبلیغات را ارائه می دهد. با وجود این، بروزرسانی های جدید با محتوای خلاقانه، مستقیماً در تبلیغات تأثیرگذار خواهند بود.
اما این رویکرد جدید ممکن است با خطرات جدیدی همراه باشد. سیستم‌های هوش مصنوعی مولد مانند مولد متن، به دلیل معرفی خطاها و تکثیر تعصبات موجود در داده‌های آموزشی خود، شناخته شده‌اند. شخصی که با این ارائه آشنا بود، به فاینانشال تایمز گفت که نگران است که هوش مصنوعی گوگل خطاهای واقعی را در کمپین‌های تبلیغاتی معرفی کند. این فرد با این که می‌داند که این سیستم برای تبدیل مشتریان جدید بهینه شده است اما هیچ ایده ای ندارد که حقیقت چیست. گوگل هم در پاسخ به این موضوع به فاینانشال تایمز گفت که قصد دارد برای مقابله با این احتمالات، تدابیری را به کار گیرد.

با وجود تدابیر گوگل، احتمالاً شرکت کاملاً قادر به محافظت از محصولات هوش مصنوعی جدید نخواهد بود. فناوری در حال توسعه سریع و روش‌های کاهش خطاها (یا هالوسیناسیون) هنوز نوپاست. همچنین، گوگل برای رقابت با رقبای خود عجله دارد و این عجله باعث بروز اشتباهات جدی می‌شود. به عنوان مثال، هنگامی که شرکت نسخه آزمایشی چت بات Bard را معرفی کرد، سیستم در دموی اول خود خطای واقعی داشت. گزارش اخیر بلومبرگ هم نشان داد که عجله گوگل برای راه‌اندازی ابزارهای هوش مصنوعی ، به معنی نادیده گرفتن هشدارهای مربوط به امنیت و اخلاق است.

گوگل در حال حاضر تحت فشارهای مختلفی قرار دارد. محیط استارتاپ‌ها پر از شرکت‌هایی است که سیستم‌های هوش مصنوعی برای تقویت کارهای تبلیغاتی ارائه می‌دهند، در حالی که شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت و کانوا نیز ابزارهای هوش مصنوعی برای ترکیب محتوای خلاقانه ارائه می‌دهند. به علاوه، بزرگترین رقیب گوگل در تبلیغات آنلاین، فیس بوک و صاحب اینستاگرام، یعنی شرکت متا نیز قصد دارد در اوایل امسال ابزارهای تبلیغاتی هوش مصنوعی مولد را معرفی کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.