غول بزرگ هوش مصنوعی جهان به گوگل پیوست

شرکت هوش مصنوعی DeepMind که توسط Alphabet در سال 2014 خریداری شد، در حال ادغام با تیم Google's Brain برای تشکیل Google DeepMind است.

شرکت هوش مصنوعی DeepMind که توسط Alphabet در سال 2014 خریداری شد، در حال ادغام با تیم Google’s Brain برای تشکیل Google DeepMind است.

به گزارش تکناک، در پستی که توسط ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل و آلفابت به اشتراک گذاشته شده است، او می گوید که گروه های ترکیبی “به میزان قابل توجهی پیشرفت ما در هوش مصنوعی را تسریع خواهند کرد.”

دمیس هاسابیس مدیرعامل DeepMind، به عنوان مدیرعامل Google DeepMind خدمت خواهد کرد.  پیچای مدیر عامل گوگل در این باره می‌گوید که او ” توسعه قوی‌ترین و متعهدترین سیستم‌ هوش مصنوعی عمومی ما را رهبری خواهد کرد.” در همین حال، جف دین، معاون ارشد سابق گوگل در بخش تحقیقات و سلامت گوگل که از بنیانگذاران تیم Brain بوده است، نقش تحقیقات گوگل و دانشمند ارشد گوگل Google DeepMind را بر عهده خواهد گرفت.

Hassabis در یک یادداشت به کارکنان شرکت DeepMind، می‌نویسد: ما در همکاری نزدیک با Google، فرصتی واقعی برای ارائه تحقیقات و محصولات هوش مصنوعی داریم که زندگی میلیاردها نفر را به‌طور چشمگیری بهبود می‌بخشد، صنایع را متحول می‌کند، باعث پیشرفت علم می شود، و به جوامع مختلف خدمت می‌کند. من معتقدم با ایجاد Google DeepMind، می توانیم سریعتر به آن آینده برسیم. ساختن هوش مصنوعی تواناتر و عمومی تر، ایمن و مسئولانه، نیازمند این است که برخی از سخت ترین چالش های علمی و مهندسی زمان خود را برطرف کنیم.

DeepMind و گوگل در گذشته با هم برخورد داشته‌اند. در ماه مارس،گوگل  ربات چت هوش مصنوعی Bard  رقیب ChatGPT و Bing Chat ، رابه صورت آزمایشی در دسترس عموم قرار داد. در اغلب تست هایی که مدت کوتاهی پس از راه اندازی Bard انجام شد مشخص شد Bard، به خوبی رقبای خود عمل نمی کند. اگرچه پیچای مدیر عامل گوگل قول داده است که ارتقا برای Bard در راه است، اما کارکنان گوگل این محصول را قبل از عرضه مورد انتقاد قرار داده و از مدیران گوگل خواسته اند که آن را عرضه نکنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.