چگونه با “مشتری مداری” کسب و کار موفقی داشته باشیم؟

آیا شما صاحب کسب و کاری هستید؟ اگر چنین است، خدمات مشتری خوب که باعث رضایت مشتری برای موفقیت شما ضروری هستند.

آیا شما صاحب کسب و کاری هستید؟ اگر چنین است، مشتریان خوشحال برای موفقیت شما ضروری هستند.

به گزارش تکناک، بر کسی پوشیده نیست که ارائه خدمات خوب به مشتریان برای هر کسب و کاری ضروری است. برای موفقیت، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما از محصولات یا خدماتی که دریافت می‌کنند، خوشحال و راضی هستند.

با این حال، بسیاری از کسب و کارها مزایای خدمات مشتری را درک نمی کنند. این مطلب برخی از مزایای کلیدی خدمات خوب به مشتریان و اینکه چگونه می تواند به موفقیت کسب و کار شما کمک کند را مورد بحث قرار می دهد.

وفاداری مشتری

یکی از مزایای اصلی خدمات مشتری خوب این است که به افزایش وفاداری مشتری کمک می کند. بر اساس این تحقیق، 96 درصد از مصرف کنندگان وفاداری خود را بر اساس خدمات مشتری یک کسب و کاراعلام کردند، نه بر اساس کیفیت محصول یا قیمت آن.

هنگامی که مشتریان خدمات عالی دریافت می کنند، به احتمال زیاد در آینده به تجارت شما باز خواهند گشت. مطالعات نشان داده است که حدود 60 درصد از مشتریان در صورتی که بدانند خدمات خوبی برای دریافت خواهند کرد حاضرند برای یک محصول یا خدمات هزینه بیشتری بپردازند. علاوه بر این، مشتریان راضی به احتمال زیاد کسب و کار شما را به دوستان و خانواده خود نیز معرفی می کنند.

مقرون به صرفه

یکی دیگر از مزایای قابل توجه خدمات خوب به مشتریان این است که مقرون به صرفه باشد. به عبارت دیگر حفظ یک مشتری فعلی ارزان تر بهتر از یافتن مشتری جدید است. جذب یک مشتری جدید می تواند پنج برابر گران تر از حفظ مشتری فعلی باشد.علاوه بر این، احتمال فروش به یک مشتری موجود 60-70درصد است در حالی که احتمال فروش به یک مشتری جدید فقط 5-20رصد است. این آمار به تنهایی باید شما را در مورد اهمیت خدمات خوب به مشتریان متقاعد کند.

اگر یک کسب‌وکار قصد کاهش هزینه‌ها را دارد، باید قبل از کاهش هزینه های خدمات مشتری دو بار فکر کنید. خدمات عالی به مشتریان در دراز مدت هزینه کمتری نسبت به خدمات ضعیف به مشتریان دارد. با ارائه خدمات خوب به مشتریان، می توانید ریزش مشتری ها را کاهش و حفظ آنها را افزایش دهید.

افزایش فروش

برنامه کلی برای هر کسب و کاری، فروش بیشتر و افزایش درآمد است. خدمات خوب به مشتریان می تواند به شما در دستیابی به این هدف کمک کند.

 چگونه؟

با افزایش رضایت مشتری، وفاداری مشتری را نیز افزایش خواهید داد. همانطور که قبلاً گفتیم، مشتریان وفادار احتمال بیشتری دارد که در آینده دوباره از کسب و کار شما خرید کنند.

علاوه بر این، مشتریان راضی به احتمال زیاد محصولات یا خدمات شما را به دوستان و خانواده خود توصیه می کنند. توجه به این نکته مهم است که بازاریابی دهان به دهان قدرتمندترین ابزار بازاریابی موجود و همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین روش های بازاریابی است.

اگر خدمات خوبی به مشتریان ارائه دهید، مشتریان شما خوشحال خواهند شد و تجربیات مثبت خود را به دیگران خواهند گفت. این نوع بازاریابی بسیار ارزشمند است و می تواند به شما در افزایش فروش و درآمدزایی کمک کند.

افزایش شهرت

شهرت یک کسب و کار برای موفقیت آن ضروری است. مشتریان تمایل بیشتری به خرید از یک کسب و کار معروف دارند. خدمات خوب به مشتریان می تواند به شما در ایجاد و بهبود شهرت کسب و کارتان کمک کند.

چگونه؟

با ارائه خدمات عالی مشتریان راضی ایجاد خواهید کرد. این مشتریان راضی سپس تجربیات مثبت خود را به دیگران می گویند که به بهبود شهرت کسب و کار شما کمک می کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که ایجاد یک شهرت خوب زمان زیادی می برد. قبل از اینکه مزایای شهرت را مشاهده کنید، باید به طور مداوم خدمات خوبی را به مشتریان در یک دوره طولانی ارائه دهید. با این حال، هنگامی که شهرت خوبی در مقابل سایر رقبای خود ایجاد کردید، آسیب رساندن به آن برای سایرین دشوار خواهد بود.

افزایش نرخ تبدیل

آیا به دنبال مشتریان جدید هستید؟ اگر چنین است، خدمات مشتری خوب می تواند کمک کند.

 چگونه؟

با ارائه خدمات عالی به مشتریان، مشتریان راضی ایجاد خواهید کرد. این مشتریان راضی احتمال بیشتری دارد که در آینده دوباره از کسب و کار شما خرید کنند. علاوه بر این، آنها به احتمال زیاد کسب و کار شما را به دوستان و خانواده خود معرفی میکنند.

به عبارت دیگر، خدمات خوب به مشتریان منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود. با ارائه خدمات عالی، احتمال اینکه مشتریان دوباره با شما تجارت کنند و کسب و کار شما را به دیگران توصیه کنند را افزایش می دهید. این برای کسب و کارهای در حال رشد بسیار مهم است.

وقتی با یک مشتری خوب رفتار نمی شود، نه فقط بخش خدمات مشتری بلکه کل شرکت تأثیرات آن را احساس می کند. مشتریان ضعیف باعث ایجاد استرس در کارکنان می شوند. وقتی کارکنان استرس دارند، بهره وری کمتری و روحیه پایین تری دارند. این می تواند تأثیر منفی بر کل تجارت شما داشته باشد.

 

خدمات خوب به مشتریان برای مشاغل در هر اندازه ضروری است. این می تواند به شما در افزایش فروش، بهبود شهرت و تقویت روحیه کارکنان کمک کند.

وقتی مشتریان راضی هستند، احتمال بیشتری دارد که دوباره از شما خرید کنند و کسب و کار شما را به دیگران توصیه کنند. بنابراین، اگر خدمات عالی به مشتریان ارائه نمی کنید، بسیاری از مزایای بالقوه را از دست خواهید داد. امروز شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.