نمونه اولیه خودروی پرنده هشت ملخی “Alef” رونمایی شد

شرکت Alef ، یک شرکت حمل و نقل الکتریکی پایدار که در کالیفرنیا آمریکا مستقر است اعلام کرد از نمونه اولیه یک خودرو پرنده رونمایی کرده است.

شرکت Alef ، یک شرکت حمل و نقل الکتریکی پایدار که در کالیفرنیا آمریکا مستقر است اعلام کرد از نمونه اولیه یک خودرو پرنده رونمایی کرده است.

به گزارش تک ناک، ماشین پرنده Alef “Model A” تنها خودروی پرنده (Motor Car : motorized road vehicle designed to carry one to eight people rather than primarily goods) با قابلیت رانندگی قانونی در خیابان و توانایی برخاست عمودی است که، توسط Alef Aeronautics، ( شرکت فناوری پیشرفته که وسایل حمل و نقل جایگزین را برای الگوهای ترافیکی توسعه می‌دهد) ارائه شده است.

Alef از فناوری نوآورانه ای برای بالا بردن ایمنی وسیله نقلیه بالاتر از ترافیک معمولی استفاده می کند که امکان سفر سریع تر و ساده تر و کاهش بار ازدحام شهری را فراهم می کند.

Model A

این ماشین پرنده از هشت پروانه که در داخل بدنه ای تقریباً به اندازه یک خودروی بزرگ قرار گرفته اند و با باتری کار می کنند استفاده می کند. این وسیله قابلیت تیک آف عمودی دارد. بدنه آن مشبک است و ظرفیت آن 2 نفر است. جایگاه مسافران به شکل حباب می باشد.
به گفته کنستانتین کیسلی مدیر مهندسی و یکی از بنیانگذاران، الف مدل A اولیه قابلیت حمل حدود 200 پوند (90.7 کیلوگرم)، شامل مسافر و چمدان، را دارد.

سطح بالایی مدل الف، که یک توری باز است، به هوا اجازه می دهد تا در ماشین پرنده جریان داشته باشد. چهار ملخ در بدنه در یک طرف حباب مسافر و چهار پروانه در طرف دیگر قرار دارند.

آنچه بعدا اتفاق می افتد منحصر به فردتر است، اما برای طراحی هواپیما بسیار مهم است، زیرا تنها بر روی نمونه های اولیه کوچک آزمایش شده است. بدنه 90 درجه حول محور طولانی خود می چرخد تا حالت پرواز را از رو به جلو به رو به بالا تغییر دهد. وقتی ماشین می چرخد، بال بالاتر در یک طرف بدنه و بال پایین در طرف دیگر قرار دارد.

خودرو Alef مدل A با سیستم‌های پارکینگ و حمل‌ونقل موجود شهر سازگار است و برای استفاده فقط به یک مجوز هواپیمای بدون سرنشین ساده نیاز دارد. در سه ماهه چهارم سال 2025، این شرکت قصد دارد تولید خود را آغاز کرده و اولین تحویل خود را انجام دهد. قیمت این خودرو 300 هزار دلار است.

برد رانندگی خودرو پرنده Alef مدل A حدود 200 مایل (320 کیلومتر) و برد پرواز 110 مایل (177 کیلومتر) است.
این وسیله نقلیه دارای سیستم تثبیت elevon، پیشرانه الکتریکی توزیع‌شده، تثبیت‌کننده نرم‌افزار پیشرفته پرواز، سیستم ایمنی، بدون پروانه‌های در معرض دید و سیستم تمام چرخ متحرک است. سایر ویژگی‌های ایمنی مهم عبارتند از تشخیص و اجتناب از موانع، تشخیص هزار نقطه‌ای بلادرنگ، تشخیص شروع امداد قبل از پرواز، افزونگی سه تا هشتگانه همه اجزای اصلی و موارد دیگر.Alef از سال به بعد2019 نمونه های اولیه خود را در اندازه کامل آزمایش می کرده است.

مدیر عامل الف، جیم دوخونی، می گوید: مدل الف یک راه حل مدرن برای نیازهای حمل و نقل شهری و روستایی در قرن بیست و یکم است، زیرا سریع ترین و راحت ترین حمل و نقلی است که تاکنون از مبدا تا مقصد نهایی ایجاد شده است. خودروی پرنده الف با امکان انتخاب حالت رانندگی یا پرواز به مصرف کنندگان، اجازه میدهد مسیر بهینه را بسته به شرایط جاده، آب و هوا و زیرساخت انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.