انتشار تصاویری جدید از روند احداث پروژه عظیم NEOM

 شرکت عکاسی هوایی OT Sky  عکس‌های پهپادی وضعیت فعلی پروژه Line را منتشر کرد.

به گزارش تک ناک، تصاویر پهپادی ساخت پروژه Line را نشان می دهد که بخشی از پروژه Neom  در طرح توسعه صحرای عربستان سعودی بود.

در عکس‌ها، بیل‌های مکانیکی بی‌شماری در حال حفر یک کانال خطی گسترده در کویر دیده می‌شوند. عکس ها شبیه پروژه سیستم حمل و نقل زیرزمینی هستند.

پروژه Line
مقایسه طرح مفهومی در سمت چپ با تصاویر هوایی مربوط به اجاری پروژه Line

پروژه Line  یک مفهوم شهر آینده نگر انسان محور است که توسط NEOM در عربستان سعودی ایجاد شده و در ژانویه 2021 توسط شاهزاده و رئیس هیئت مدیره NEOM محمد بن سلمان به عنوان بخشی از برنامه چشم انداز 2030 عربستان سعودی منتشر شد. این پروژه برای حدود 9 میلیون نفر طراحی شده است و ردپایی به طول  170 کیلومتر در بیابان برجای می گذارد.

digikala

در داخل این پروژه ساختمان ها، لایه های پارک های عمومی، فضاهای عابر پیاده، مدارس، خانه ها و محل کار ساخته خواهد شد.

محمد بن سلمان، به‌عنوان رئیس هیئت مدیره NEOM  میگوید: طرح‌هایی که امروز برای جوامع لایه‌ای عمودی شهر فاش شد، شهرهای سنتی و هموار و افقی را به چالش می‌کشد و الگویی برای حفظ طبیعت و افزایش قابلیت زندگی انسان ایجاد می‌کند. پروژه Line امروز با چالش‌های بشریت در زندگی شهری مقابله خواهد کرد و راه‌های جایگزین برای زندگی را روشن خواهد کرد.

از طریق این پروژه، عربستان سعودی 380 هزار فرصت شغلی را ایجاد  کرده و تقریباً 50 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کشور اضافه خواهد کرد.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.