دورخیز عربستان برای احداث باریک ترین شهر دنیا

دولت عربستان سعودی تصاویری از یک آسمان خراش به طول 170 کیلومتر را به عنوان بخشی از پروژه NEOM منتشر کرده است.

دولت عربستان سعودی تصاویری از یک آسمان خراش به طول 170 کیلومتر را به عنوان بخشی از پروژه NEOM منتشر کرده است.

به گزارش تک ناک پروژه The Line که توسط ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان اعلام شده، یک توسعه شهری بازسازی شده است که سواحل دریای سرخ را به کوه ها و دره های بالایی شمال غربی عربستان سعودی (Saudi Arabia : country in West Asia) متصل می کند.

این سازه فشرده عربستان با عرض 200 متر نشان دهنده یک آزمایش(تجربه ی) اجتماعی و اقتصادی است. این شهر با حذف زیرساخت‌های کربن فشرده مانند اتومبیل‌ها و جاده‌ها، قصد دارد تولید کربن را به صفر برساند و 100درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر، از جمله عملیات صنایع آن(پروژه های صنعتی)، بهره‌برداری خواهد کرد.

تصاویر بصری دو ساختار دیوار مانند موازی را نشان می دهد که یک منطقه باز بین آنها محصور شده است. در خارج آن، لاین در نمایی آینه ای پوشانده می شود که ویژگی منحصر به فرد آن را نشان می دهد، به گفته طراحان، تأثیر نامحسوسی در چشم انداز طبیعی ایجاد می کند.

فضای داخلی این شهر عربستان به گونه‌ای ساخته می‌شود که ساختمان‌ها، لایه‌های پارک‌های عمومی، مناطق عابران پیاده، مدارس، خانه‌ها و مکان‌های کار را در خود جای دهد. این مفهوم توسط سازندگان عربستان سعودی به عنوان “شهرسازی با جاذبه صفر” توصیف شده است. این سازه با ارتفاع 500 متری از سطح دریا، دوازدهمین آسمان‌خراش مرتفع جهان و با فاصله زیادی طولانی‌ترین آسمان‌خراش جهان خواهد شد.

digikala

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت: ما نمی‌توانیم بحران‌های زیست‌محیطی پیش روی شهر های جهان را نادیده بگیریم، و NEOM در خط مقدم ارائه راه‌ حل‌های جدید و تخیلی برای رسیدگی به این مسائل است.

پروژه NEOM را تیمی از باهوش ترین ذهن ها در معماری، مهندسی و ساخت و ساز رهبری می کند تا ایده ساختن رو به بالا(عمودی) را به واقعیت تبدیل کند.

لاین قرار است 9 میلیون نفر را در فضایی به وسعت 34 کیلومتر مربع در خود جای دهد. گزینه کاهش زیربناباعث کاهش سازه های زیرساختی می شود.

واحدهای کاربردی برای مناطق مسکونی عربستان سعودی، خرده فروشی و اوقات فراغت بر اساس اصل شهر پنج دقیقه ای چیده شده اند تا ساکنان بتوانند با پای پیاده به تمام امکانات رفاهی دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، یک ریل پرسرعت در طول کل سازه حرکت می کند تا حمل و نقل سرتاسری در عرض 20 دقیقه را ممکن سازد.

پروژهNeom مکانی برای تمام مردم از سراسر جهان خواهد بود تا با روش‌های خلاقانه و نوآورانه در جهان تأثیرگذار باشند.

این ابتکار اولین بار در سال گذشته به عنوان بخشی از پروژه Neom، که شامل یک شهر تولیدی بازسازی شده، و یک مقصد گردشگری کوهستانی اعلام شد.

این پروژه ها بخشی از چشم انداز 2030، برنامه عربستان سعودی برای گذار از اقتصاد مبتنی بر نفت به اقتصاد دانش بنیان است.

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.