درایوهای SSD جدید سونی رقبای مدعی بازار را کنار می‌زند

درایوهای SSD جدید

زمانی که سونی حدود یک سال پیش نام تجاری Nextorage SSD را برای کنسول‌های پلی‌استیشن 5 خود معرفی کرد، تصور می شد که این یک حرکت منحصر به فرد برای رفع تقاضا برای ذخیره‌سازی PS5 است. اما این تصور اشتباه بود زیرا Nextorage سونی در آستانه ورود به دسته درایوهای SSD درجه یک مشتری پسند است .

به گزارش تک ناک، سونی در غرفه خود در نمایشگاه بازی توکیو، با عرضه درایوهای SSD جدید سونی سه پیشنهاد ( 1 ترابایت، 2 ترابایت، و 4 ترابایت ) را مناسب برای رایانه های شخصی (هنوز هم می توانید بیشتر آنها را در رایانه شخصی نصب کنید) به نمایش گذاشت، مجموعه ای که آشکارا SSDهای 1و2 با یک رابط PCIe 5.0 x4 .پیشنهاد اول این شرکت برای مشتریان است .

مطمئناً SSD Nextorage M2-2280 سونی با رابط PCIe Gen 5 x4 با سرعت خواندن تا 9500 مگابایت بر ثانیه و همچنین حداکثر سرعت نوشتن 8500 مگابایت بر ثانیه که عمدتاً با کش کردن SLC روی یک SSD معمولی مدرن مشخص می‌شود برای کاربر چشم‌ نواز است.

البته اگر درایوهای SSD جدید سونی  این سرعت ها را در دنیای واقعی ارائه دهد، اکثریت قریب به اتفاق درایوهای موجود را از لیست SSD های پر سرعت از میدان به در می کند.عملکرد بالای درایوهای Nextorage سونی با رابط PCIe Gen5 به دلیل استفاده از پلتفرم سه بعدی NAND SSD و توانایی این شرکت برای تهیه تراشه‌های مناسب (که گفته می‌شود یافتن آنها سخت است) است.

بخش Nextorage سونی در نمایشگاه بازی توکیو نه تنها یک SSD درایور پیشرفته کامپیوتر محور را به نمایش گذاشت، بلکه یک خانواده کامل از محصولات آینده که شامل یک SSD چهار ترابایتی است نیز به مشتریان معرفی کرد. نمایش یک کاتالوگ از SSD ها برای یک OEM معمولی چیز خارق العاده ای نیست، اما در مورد سونی، می تواند نشان دهنده تعهد غول های الکترونیک به فضای ذخیره سازی باشد.

در حالی که SSD درایو پلی استیشن 5 مهم‌ترین محصول در Nextorage است، سونی به زودی می‌تواند این SSD درایوها را برای استفاده در رایانه های شخصی نیز عرضه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.